Begrijp ik het goed dat een verkeersregelaar die ingehuurd wordt om onveilige verkeerssituaties te voorkomen rustig gaat toekijken hoe een object door mijn voorruit gaat omdat zijn werkgever vindt dat het onveilig is om het het verkeer te regelen of om de blauwe tak in kennis te stellen van (herhaaldelijk) voorkomende onveilige verkeerssituaties?
Ik zie niet echt een probleem. Als ik als vkr er op gewezen heb dat er op een bepaalde manier niet veilig gewerkt kan worden of dat ik niet veilig mijn werk kan doen, dit aan de uitvoerder heb medegedeeld, maar deze geen extra maatregelen wil treffen of materieel wil inzetten, dan ga ik rustig met de armpjes aan de kant staan, hoor.
Eigen veiligheid is voor mij een klein beetje belangrijker. Mijn gezicht hoeft niet nog lelijker te worden, omdat iemand, koste wat kost, een klusje gedaan wil hebben zonder de veiligheid van zichzelf, van mij en het overige verkeer te waarborgen. Helaas is het zo dat veel uitvoerders wel op deze wijze werken.
Nu weet ik niet hoe de onderhavige situatie eruit ziet, maar in zo'n geval zit ik er niet mee.
Is het geval dat men het gewoon niet durfde, dan zou ik adviseren een andere hobby te zoeken. Je hebt namelijk niet altijd de gemakkelijkste kruisingen op je werk.