Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 108561 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #180 Gepost op: 28 juni 2015, 12:29:51
Om eerlijk te zijn, lijkt de afzetting ook wel een beetje onoverzichtelijk. Dit zal overigens wel aan de hoek kunnen liggen waaruit je de foto's hebt gemaakt.
Wat ik zelf als extra neer zou zetten is een D02-R net voor de afzethekken, komende uit de zijstraat. Zo voorkom je juridisch getouwtrek als er dus iemand links langsrijdt. Wat nu in principe is toegestaan.

(en ik mis de J16-30 na de kruising 0098)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #181 Gepost op: 28 juni 2015, 12:59:44
Citaat van: Sasla link=msg=1358526 date=1435487391
Zo voorkom je juridisch getouwtrek als er dus iemand links langsrijdt. Wat nu in principe is toegestaan.
Citaat van: HIT link=msg=1357691 date=1435087797

De foto's zijn genomen vanuit twee mogelijke aanrijdroute's en duidelijk zichtbaar. Ik weet niet waar jij uit kan opmaken dat men er links mag langsrijden als er toch duidelijk een D05r staat. Dit bord geeft een verplichting aan.

Citaat van: Sasla link=msg=1358526 date=1435487391
(en ik mis de J16-30 na de kruising 0098)
De kruising is hier opgeheven voor en het verkeer van rechts dat doorgaat ( mag niet links afslaan deze straat in en zo ook aangegeven ) het verkeer uit de straat mag niet naar links de afzetting in dus is er geen kruising meer en mag je de J16 A01/30 laten vervallen.

Overigens, moesten wij deze afzetting zo plaatsen van de gemeente elke dag op en af draaien. Zelf hadden wij liever gekozen voor barriers en de afzetting laten staan gedurende de hele werkzaamheden.
De gemeente had ook commentaar over de twee hekken die wij op eigen initiatief hebben geplaatst om een zekere rijrichting aan te geven maar moest toegeven dat hierdoor minder mensen toch linksaf wilden slaan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #182 Gepost op: 28 juni 2015, 16:20:07
Citaat van: HIT link=msg=1358528 date=1435489184
Ik weet niet waar jij uit kan opmaken dat men er links mag langsrijden als er toch duidelijk een D05r staat. Dit bord geeft een verplichting aan.

De D05R geeft aan dat je verplicht rechtsaf moet bij de eerste kruisende weg, D02R geeft aan dat je een object verplicht rechts moet passeren. Twee totaal verschillende zaken. Dus heel zwart-wit gezien mag je de vluchtheuvel links passeren en hoef je je dus niet aan de D05 te houden, want die staat dan langs de andere rijbaan. De twee hekken geven wel meer duidelijkheid en zijn zeker op hun plek, maar stellen juridisch geen klap voor.

Zie het overigens niet als kritiek, maar de D02R is slechts een extra toevoeging die ik zelf in deze situatie geadviseerd zou hebben.

Citaat van: HIT link=msg=1358528 date=1435489184
Zelf hadden wij liever gekozen voor barriers en de afzetting laten staan gedurende de hele werkzaamheden.
Dat is zeker een veel betere oplossing, maar ja: wegbeheerders... ::) Ik loop hier bij mijn werk ook dagelijks tegenaan.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #183 Gepost op: 28 juni 2015, 20:38:56
Citaat van: Sasla link=msg=1358559 date=1435501207
De D05R geeft aan dat je verplicht rechtsaf moet bij de eerste kruisende weg, D02R geeft aan dat je een object verplicht rechts moet passeren. Twee totaal verschillende zaken. Dus heel zwart-wit gezien mag je de vluchtheuvel links passeren en hoef je je dus niet aan de D05 te houden, want die staat dan langs de andere rijbaan. De twee hekken geven wel meer duidelijkheid en zijn zeker op hun plek, maar stellen juridisch geen klap voor.
Waar haal je dat vandaan? voor je bij de vluchtheuvel bent ligt een doorgetrokken witte streep, de plaats op de rijbaan is rechts. Overigens, een vluchtheuvel passeer je altijd rechts tenzij anders aangegeven.
Dan nog is het een normale rijbaan met een rs heen en een rs terug in dat soort gevallen staan verkeersborden altijd alleen rechts van de rijbaan.
Zou makkelijk zijn dan om overal waar de borden A01/50 staan om over de ls ( bedoeld voor tegenliggend verkeer ) dan maar 80 te gaan rijden want de borden staan alleen maar naast de rechter rs.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #184 Gepost op: 21 augustus 2015, 16:04:29
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #185 Gepost op: 21 augustus 2015, 16:29:20
Citaat van: feitelijk link=msg=1368113 date=1440165869
Zo hoort het ook niet.

http://www.youtube.com/watch?v=7QFbmAnFGhY

Jij moet wel een foutloos bestaan leven om iedereen en alles altijd zo te bekritiseren...


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #186 Gepost op: 21 augustus 2015, 17:02:47
Rommel op straat gooien, nee dat is niet iets wat ik doe.

Maar jij vindt het niet asociaal of misschien dat ik er niets van mag zeggen?
Wat is het?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #187 Gepost op: 21 augustus 2015, 22:14:30
Ik kan niet zien dat hij wat weg gooit maar netjes is het niet. Vervelend als er geen prullenbak in de buurt is maar dan stop je het maar in je zak. Lekker representatief voor zijn werkgever / opdrachtgever
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #188 Gepost op: 22 augustus 2015, 12:25:26
Jij moet wel een foutloos bestaan leven om iedereen en alles altijd zo te bekritiseren...
Hij staat er toch met de neus op?
Ben blij dat er nog mensen zijn die anderen wel durven aanspreken. Dit gaat toch nergens over?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #189 Gepost op: 22 augustus 2015, 16:13:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1368214 date=1440239126
Hij staat er toch met de neus op?
Ben blij dat er nog mensen zijn die anderen wel durven aanspreken. Dit gaat toch nergens over?

+1
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.