Na een tijdje alleen af en toe gelezen te hebben, triggert jouw post mij toch om even hierop te reageren.
Ik heb nagedacht of ik nog zou reageren, maar goed.
VKR hesje? De WIS is geen VKR. Ja, iemand heeft ooit in zijn wijsheid besloten, dat de driehoek erop moest, maar de WIS is geen VKR. Gelukkig gaat dat binnenkort ook duidelijker worden ;-)
Voor het overgrote gedeelte van de weggebruikers zijn jullie VKR's met de ze kleding. Dat wij beter weten doet daar niets aan af, dat het duidelijker wordt gelukkig.
Dat een WIS een blauwe band over zijn jas heeft lopen ziet bijna niemand als men langs jullie heen rijdt.
Het is makkelijk oordelen vanaf een afstand, omdat jij in de knoei kwam (afstand houden?).
Bij een afsluiting RS4 ( ivm open plusstrook die daardoor rs1 wordt ) staat een auto van RWS, ik rijd 65 km/h net voor de bots voegt een auto voor mij in en remt af er zal net 5 m hebben tussen gezeten . Een WIS ziet mij dicht achter het rode autootje rijden en wijst naar mij en maakt een beweging om aan te geven dat hij vind dat ik te weinig afstand houdt. Alleen door zijn bewegingen remt het autootje voor mij tot +/- 5 km/h, ik was al aan het remmen om afstand te creeren dus kon door nog harder te remmen een ongeval voorkomen
Dit alles gebeurde in nog geen vijf seconden. Het rode autootje moest met alle geweld nog ff voor de vrachtauto. Als het de regel wordt dat er met spoed ( dus vol op de rem ) afstand gecreëerd moet worden voorzie ik in de toekomst nog veel meer werk voor de hulpdiensten.
Als je het niet eens bent, prima. Heb je feedback? ook prima, maar waarom geef dat dan niet aan de betreffende WIS, in plaats van hier op het forum en op deze manier?
Ik denk dat je beter zou moeten weten of ik geprobeerd heb om in contact te kunnen komen met de bewuste WIS. Ik herkende deze man niet, reden waarom ik dit op het forum plaatste is ook om andere VKR's ervan bewust te houden en misschien wel krijgen dat bepaalde actie's anders uitpakken dan bedoeld. Ik heb ook pas na een week nadenken dit stuk geplaatst ook nadat ik andere WISen heb gesproken tijdens andere werken.
En ook wat ik vreemd vind om je beklag hier te doen(als betweter kom je nu over),terwijl je vaak aangegeven heb dat je wissen kent,vraag aan hun wie er stond dan kun je dit met een WIS bespreken.
Het is geen beklag, en als ik als betweter over kom so be it sorry. Als ik op dat moment over het rode autootje heen was gereden dan had er een heel ander verhaal hier gestaan. En zoals ik al aangaf heb ik geprobeerd erachter te komen welke WIS er stond.
En waarom zou een WIS extra moeten denken als er politie bij is ,die vind ik erg overdreven.
Iedereen die kleding van een VKR draagt gaat dit aan, niet alleen een WIS. ( Je kan denken en zeggen wat je wilt, maar zet tien mensen met een VKR hesje/jas of wat dan ook op een rij en daar 1 WIS bij en haal dan de gemiddelde weggebruiker om aan te duiden wie de WIS is..... je zult schrikken van het resultaat. )
En dat er beter wordt gereageerd en alerter door weggebruikers op een VKR als er politie in de buurt is, vraag het eens rond aan VKR's of aan de agenten die vaak controleren opzichtig of niet opzichtig bij werkzaamheden met VKR's.
advies voor jou,let niet zo op andere VKR of aannemers,scheelt je een hoop ergernis,en ook jij doe wel eens iets wat eigenlijk niet kan..........
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.... Ik gooi wel als laatste.
En over het veel opletten op andere VKR's of aannemers, dat doe ik alleen als voor mijn gevoel het de verkeersveiligheid in gevaar brengt.