Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 108660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #210 Gepost op: 18 september 2015, 09:39:43
Nou, het is nog erger dan ik dacht.
Vanochtend de verkeersregelaar met F10 en fluit eens ondervraagd.
Volgens hem moesten ze een F10 hebben omdat ze verkeersbrigadiers zijn, ingehuurd door een uitzendbureau. Ze droegen de VKR hesjes omdat ze geen brigadiersjassen hadden.
Tevens nog even gevraagd of ze dan wel aangesteld waren.
Ja dat waren ze.
Echt? Door de burgemeester?

Nee, nee, door het uitzendbureau.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #211 Gepost op: 18 september 2015, 10:52:32
Er is dus van te voren niet goed nagedacht over de optredende gevaren bij een omleidingsroute. Waarschijnlijk heeft iemand dit gemeld en zijn er noodmaatregelen getroffen.  De intentie is goed, de uitvoering nog niet.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #212 Gepost op: 18 september 2015, 10:59:01
Nee, wel goed over nagedacht. met heebt zelfs een verkeersbesluit genomen voor de tijdelijke VOP.

Uitvoering is echter belabberd.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #213 Gepost op: 18 september 2015, 11:20:35
De F10 en het fluitje klopt wel, de kleding dan echter weer niet. Ik zou eens gaan vragen of ze toevallig een vkr pas hebben. Zo ja, snappen ze het zelf niet helemaal, al begrijp ik het dan qua plek weer wel. Maar je loopt het risico dat bestuurders van andere vkr's ook gaan verwachten dat ze met een F10 gaan staan zwaaien.

Misschien even een melding doen aan de politie?


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #214 Gepost op: 18 september 2015, 12:33:53
Citaat van: batoutofhell link=msg=1373479 date=1442568035
Misschien even een melding doen aan de politie?

Dat lijkt me de enige juiste stap in deze.
En meer bijdragend aan een juiste oplossing dan de dialoog met de persoon aan gaan. Die doet ook maar wat hem / haar gevraagd is.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #215 Gepost op: 18 september 2015, 13:43:47
Ik heb goede contacten met de verkeersambtenaar hier. Die is ingelicht en heeft de politie, het uitzendbureau en de aannemer die het uitzendbureau inhuurt geinformeerd.

En dan hebben we de foto nog:
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #216 Gepost op: 18 september 2015, 15:33:50
Tja, bijzonder .....

;)
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #217 Gepost op: 18 september 2015, 15:43:38
Nu ik weet dat het brigadiers zijn:
Ze staan ook voetgangers tegen te houden. Uiteraard om ze in groepen over te laten steken.
Maar een voetganger gaat voor op een zebra, dus als ik daar aan kom stappen en de brigadier "houdt me tegen" dan moeten bestuurders alsnog stoppen. De brigadier heeft immers alleen F10 om bestuurders tegen te houden.
De automobilist die doorrijdt terwijl er voetgangers die willen oversteken tegengehouden worden overtreedt dus RVV 49 en wordt sinds 01-01-2015 onder feitcode R482 onder STRAFRECHT vervolgd! Of je 370 euro wilt lappen.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #218 Gepost op: 18 september 2015, 22:05:10
Hadden ze beter een vkr in kunnen huren... Dan mag de bestuurder wel doorrijden als de voetganger wordt tegengehouden.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #219 Gepost op: 18 september 2015, 22:17:25
Jup. Maar dat is duurder. En de gemeente heeft het regelen van de vkr's aan de aannemer overgelaten. Dus...
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen