Ik heb ook hele goede en wat mindere ervaringen met VKR's. En je hebt VKR's bij grote aangekondigde omleidingen, evenementen, snelwegen, noem het maar. Maar ook links en rechts bij spoedreparaties, tijdelijke omleidingkjes in alle soorten en maten, niet-opgeleide VKR's...een hele mengelmoes van oranje hesjes en / of pakken die wapperen met de handen.
En ja, als je 1 keer dik op het verkeerde been bent gezet met een dringende rit, dan besef je iedere daaropvolgende keren wanneer je ineens VKR's tegenkomt in een fractie van een seconde: wat is wijsheid, hoe ziet de weg achter de afzetting eruit, waar wil hij mij heen hebben, waar kom ik dan uit, zou hij weten dat ik ri ZKH (of andere locatie) moet en dus niet naar links of rechts, wat zijn zijn instructies ( niemand komt er door totdat ik het zeg, begrepen?) etc etc...Al die gedachten gaan in een fractie van een sec. door je hoofd, al rijdende, en dan beslis je. Meestal kies ik ervoor even te stoppen, toeters uit, raampje open, en een overlegje van 5 sec. Scheelt soms best onnodige ellende en beide partijen weten direct wat ze van elkaar willen.