Hoi Rhonus,
Dan moet ik in dit geval "Het Boetekleed" aantrekken.....
Dit betrof een klus van VKRC namelijk (In Den Helder).
Toevallig was ik daar om een zogenoemde VGM controle te doen. (Veiligheid, Gezondheid & Milieu).
Per week doe ik die op een aantal projecten, om zo kwaliteit en veiligheid te kunnen toetsen.
Mijn auto was degene die wel netjes in een parkeervak stond, en ik was die 5e man
Er waren een aantal zaken niet juist op deze klus, dat waren we op het trottoir aan het bespreken.
maar 1 van de 4 had conform de CROW richtlijnen een gele broek aan, hierop zijn ze aangesproken.
Opdrachtgever (een hovenier) had verzaakt bebordingen te realiseren, er was dus voor de burger niets geregeld.
Omdat het erg rustig was, en er zeer weinig verkeer was is er besloten niet actief te gaan regelen.
Normaliter regel je een Verkeersplein met 4 man, op elke poot 1 verkeersregelaar, maar omdat het zo erg rustig was is er besloten om niet zo te gaan werken om het verkeer niet onnodig te gaan regelen.
Het landbouwvoertuig kon mooi in het middenstuk staan om zo statisch te blijven werken, met om zich heen 2 verkeersregelaars met lamp.
Om toch een vorm van aandacht te krijgen, zijn er op elke punt een groundflare geplaatst.
Zo kon het regulair verkeer gewoon gebruik blijven maken van de Rotonde, zonder enige vorm van hindering, en als het landbouwoertuig dan even wilde verplaatsen dan werd het verkeer even stil gezet.
De Auto's op het trottoir heb ik verzocht te verplaatsen, wat als het goed is ook gebeurd is. (Ga ik vanuit, want ik ben niet de hele klus geweest
)
Ik kan me begrijpen dat het er raar uitziet als er 4 (of 5) verkeersregelaars niets staan te doen, maar dit had echt een reden.
Als ze gaan regelen zonder bebordingen en veiligheidsmaatregelen en gebeurd dan wat, zal de arbeidsinspectie ons onmiddellijk daarop afrekenen.