Ik weet niet hoe dat moet met zo'n quote maken, maar wilde jullie even wijzen op het uitrukbericht waar het over gaat. Daarin staat duidelijk "opstellen Marnixstraat". Aangezien hier kazerne Hendrik zit, lijkt het mij op een herbezetting. De regel over een cilinder tijdens een inzet klopt, maar is niet geheel duidelijk. Wel is duidelijk dat als je onder maximale hitte en fysieke belasting een cilinder leegtrekt, je niet perse naar binnen hoeft. Nu is dit in 99% van de gevallen ook overbodig, omdat je vaak op de straal of in het tot dan verkende gebied word afgelost. Als die tweede ploeg ook een cilinder leeg heeft, is het vaak al onder controle. Maar om nou te zeggen dat het een handige regel is? Naar mijn inzien niet...
Na 40 minuten kwam het uitrukbericht aflossen. Weet niet hoe het met jullie zit, maar dan ben ik al niet meer met de eerste cilinder bezig. En zoals gezegd is de aflossende autospuit er niet met 5 minuten, zeker niet onder een prio 2. Dus dan heb je al 2 of 3 flessen leeg voor je aflossing er is. Daarnaast is het zeker relevant dat een vrijwillige groep komt aflossen, aangezien er een groot aantal mensen betaald in bed liggen. Als particulier werkgever zou je dit toch ook niet doen? Mensen extra betalen terwijl je betaalde krachten laat liggen? Vroeger kwam deze aflossing van rustigere kazernes, zoals Rudolf of Zebra. Dus ja, het is vreemd. Omdat het veel meer kost, en deze kazernes minder uitrukken krijgen waardoor ze op papier overbodig lijken.
En qua rust? Zoals misschien is opgevallen hebben deze 3 kazernes nog een grote brand gehad deze nacht. Wel lekker als je dan nog niet aan het eind van je latijn zit...