Middel hulpverlening (dodelijk ongeval met vrachtwagen) N219 - Nieuwerkerk aan de IJssel 30-11-2012

Auteur Topic: Middel hulpverlening (dodelijk ongeval met vrachtwagen) N219 - Nieuwerkerk aan de IJssel 30-11-2012  (gelezen 5683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Je kunt je dan wel afvragen of je als medium daar een kwalificatie aan moet hangen ('waarom de bestuurder niets gemerkt heeft is vreemd'). De opsteller van de tekst is kennelijk die mening toegedaan, maar misschien is dat stoplicht maar een minimaal tikje geweest en was het dus helemaal niet zo vreemd dat hij het niet merkte.

Daarnaast, als een agent aangeeft dat het ermee in verband kan worden gebracht, wil nog niet zeggen dat dat ook feitelijk het geval is. Misschien is het verkeerslicht wel op een andere manier gesneuveld, maar dat het zich aanvankelijk anders liet aanzien.

Al met al zou ik je willen adviseren om de tekst aan te passen naar zoiets als 'vermoedelijk heeft de vrachtwagen eerder een verkeerslicht geraakt op de kruising Kerklaan / Schielandweg' (aannemende dat het die kruising was). Als je het überhaupt al moet vermelden.

Denk hierbij ook aan de chauffeur, die in deze moeilijke situatie ook nog een verkapt verwijt naar z'n hoofd krijgt. Of dat nou terecht is of niet, je kunt je afvragen of de nieuwswaarde opweegt tegen zijn persoonlijke ellende.

(Overigens vind ik het wel te prijzen dat je de dialoog aangaat O0)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Ik begrijp 2 feiten in dit ongeval niet helemaal,

Een autolaad kraan moet een hoogte verklikker in de cabine gemonteerd hebben,
staat je kraan te hoog dan moet er minimaal een waarschuwingslamp branden.
Autolaad kranen moeten ieder jaar gekeurd worden en deze veiligheid moet werken voor de keuring.
En geloof me,
als chauffeur met een autolaadkraan achter je cabine ga je echt wel kijken waarom dat lampje brandt hoor.

2de,
een autolaad kraan wordt aan een chassis bevestigd met zgn. breekbouten.
Mocht een ongeval als dit gebeuren breken deze bouten af zodat de kraan van het chassis breekt.
Geeft ook een bak puin op de weg maar geen cabine die totaal verfromfraaid is.
Maar ik ken deze weg en het viaduct donders goed,
en dit is heus niet met 50km/h gegaan.
Flipperkast effect.

Met het zien van de foto's weet ik wel genoeg,
gezien mijn ervaring met autolaadkranen.
Zeer triest dat er een dode bij is gevallen....
Groetjes, Marco