Heb inderdaad ook diverse berichten gehoord en gelezen dat deze persoon geen lievertje was. Door zijn ervaringen met de politie zou je dus ook al verwachten dat hij dan ook wat beter oplet als er agenten met getrokken wapen voor hem staan. Wat ik helemaal vreemd vond zijn de reacties bij de stille tocht die gehouden werd. Want het was een lieve jongen, deed geen vlieg kwaad, zou nooit iets met een wapen doen en dat als de politie schiet ze op de benen moeten schieten.
Nou alle verhalen die ik dus gehoord heb spreekt de eerste 3 punten tegen, en als ik een melding hoor van persoon met vuurwapen en hij grijpt naar zijn middel dan ga ik niet eerst op een been schieten maar dan druk ik toch echt af richting de romp. Dat hij nu in zijn nek is geraakt zie ik dan ook meer als een adrenaline reactie van de agent die vanwege de druk,adrenaline, spanning en overige vreemde situatie omstandigheden net een verkeerde handeling deed op moment van afdrukken dat het schot hoger kwam dan hij moet zijn. Wat er nu gaat gebeuren zal denk ik zjn: OM bepaald noodweer, familie start rechtelijke procedure op, rechter bepaald dat OM opnieuw onderzoek moet doen, OM komt weer op vrijspraak, familie niet blij en agent voor lange tijd in onzekerheid.