Politie schiet verdachte (Rishi) neer op station Hollands Spoor - Den Haag 24-11-2012

Auteur Topic: Politie schiet verdachte (Rishi) neer op station Hollands Spoor - Den Haag 24-11-2012  (gelezen 79648 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Zomaar wat citaten van ene 'Pandit' uit deze discussie op Omroep West site: http://www.omroepwest.nl/nieuws/28-11-2012/ooggetuige-rishi-had-geen-kans

"Ohw ja en ik heb een tip voor de familie. Als die agent niet wordt berecht, hij is al zo laf om geen excuses aan de overleden familie te bieden dan mag je een van mijn collega's in Den Haag raadplegen, hij is master in Inderjaal. Zijn foto alleen is voldoende om hem zonder enige vorm van bewijslast op je nek te krijgen, te laten CREPEREN voor zijn hele leven. Op 't end zal hij uit pure ellende zichzelf van kant maken. Dat is zijn straf, dat is zijn Karma, dat zegt onze geloof je mag een moordenaar eigenhandig straffen, dat zegt Krishna onze God."

"Ik ben van nature haatdragend, als het mijn zoon was geweest, en de dader (moordenaar van mijn zoon) mijn triggerhappy blanke agentvrientje zijn verontschuldigingen niet in een oprechte vorm aan mij en mijn familie zou komen aanbieden, zou ik zijn leven d.m.v. onze machtige voodoo boek, de Inderjaal, tot een hel veranderen, aangezien ik machteloos zou zijn om mijn gekromde verdriet en zucht naar voldoening, via de ogenschijnlijke normale door blanken gedomineerde rechtssysteem, recht te krijgen. Ik zou het zeker doen, aangezien het dan erop zou lijken alsof die jongen als een dier is doodgeknald.. wat helaas ook zo is mijn domme blanke medevriend."

"Dan moet je effe drie pandits raadplegen mijn hindustaanse broeder. Let op, geen jonge oelewappers die pas zijn komen kijken maar die figuren die oude Shastra's in details kennen. Je mag de Gita alvast gaan bestuderen, daar komt het duidelijk naar voren uit de woorden van Shri Krishna. Degene die een moordenaar omlegt begaat geen zonde. Je mag deze moordende agent dus gewoon ombrengen. Maar dat vind ik te gemakkelijk, ik zou hem laten lijden jaar in jaar uit, hem laten voelen. En daarvoor hebben we onze machtige geschriften in het Hindi en Sanskriet waartegen geen enkel Nederlands Wetboek met zijn kromme regeltjes bestand is. Ze gaan je daarmee nooit kunnen pakken en je leert hem de les van zijn leventje. Ik adviseer de familie net als een grote Pa: "Doe maar"."

Kan zo'n iemand geen bezoekje van de politie verwachten idd?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Ooggetuige: "Rishi had zijn handen in de lucht"

DEN HAAG - De 17-jarige Rishi, die zaterdag door een politiekogel werd gedood, heeft zijn handen in de lucht gedaan kort voordat hij door een agent in burger werd neergeschoten. Dit stelt ooggetuige Anna (20) die op het tegenover gelegen perron het dodelijke schietincident zag gebeuren. Omroep West sprak met haar.

Volgens Anna werd er door agenten geroepen dat Rishi zijn handen omhoog moest doen. Rishi stond volgens haar stil en vervolgens draaide de jonge Hagenaar zich om, deed hij zijn handen omhoog en werd hij direct neergeschoten. Anna verklaarde dit tegenover verslaggevers van Omroep West voor radio en tv. Anna stelt dat zij inmiddels door de politie is verhoord. Volgens de ooggetuige stond Rishi op perron 4 van station Hollands Spoor en kwam de politie het perron op gestormd. Daarna voltrok zich de dodelijke schietpartij.

'Rishi in shock'

Anna: “Die jongen was in shock, toen bleek dat er politie achter hem aan zat. Terwijl hij gewoon daarvoor aan het lopen was op het perron, hij zag er helemaal niet verdacht uit. Ze riepen politie! Politie! En blijf staan! Maar nog voordat Rishi zich had omgedraaid en kort nadat hij zijn handen in de lucht had gedaan, werd er al geschoten.” Volgens de ooggetuige heeft een agente daarna gecontroleerd of het slachtoffer een wapen bij zich had. “Dat was dus niet zo.”

Toen Rishi was neergeschoten, hebben de agenten nog wel even gewacht voordat zij naar Rishi toeliepen. Daarna hebben de agenten zich over hem ontfermd en medische hulp laten komen. Anna werd vrij snel daarna door andere agenten ondervraagd. Zij: “Ik ben geschokt. Ongelooflijk dat ik dit heb meegemaakt. Dit laat me niet meer los. Ik kom hier nu heel vaak. Via Slachtofferhulp hoop ik tot rust te komen.” Volgens Anna zijn meer mensen getuigen geweest van de gebeurtenissen en zijn zij gehoord door de politie.

Het Openbaar Ministerie wil niet reageren op de lezing van Anna.

Groot verdriet

De 17-jarige Rishi werd, zo luidt de officële uitleg tot nog toe, zaterdag 24 november op station Hollands Spoor in Den Haag vermoedelijk in zijn nek geschoten door een agent. De Haagse jongen overleed korte tijd later. Wat er precies is gebeurd, was tot nog toe onduidelijk. Het verdriet van familie en bekenden is groot. De Rijksrecherche doet onderzoek.

Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/28-11-2012/ooggetuige-rishi-had-zijn-handen-de-lucht
Getuige Anna over schietincident Hollands Spoor
Published on Nov 28, 2012 by omroepwest

OM: Getuigenverklaring klopt niet

DEN HAAG - De getuigenverklaring die een vrouw woensdag middag bij Omroep West deed over de neergeschoten Rishi, klopt niet. Dit zegt het Openbaar Ministerie aan Omroep West.

Het OM  baseert dit op de eerste resultaten uit onderzoek dat is gedaan naar het incident op station Holland Spoor. Bij dit onderzoek zijn ondermeer camerabeelden van beveiligingscamera’s op de perrons bekeken. Daaruit blijkt dat hetgeen getuige Anna, Omroep West woensdag  heeft verteld , niet waar te zijn.


In haar verklaring beweerde de getuige dat  Rishi niet eens de kans kreeg zich om te draaien, toen de politie hem beviel stil te staan. Volgens haar, zou de jongen niet eens geweten hebben dat hij door politieagenten werd geroepen.


De 17-jarige Rishi werd zaterdagochtend neergeschoten door een agent en overleed kort daarna. Agenten dachten dat hij een wapen droeg, maar dat was niet het geval.
De crematie vind donderdag plaats. Vrienden en bekenden van de familie zijn welkom om afscheid te nemen.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-11-2012/om-getuigenverklaring-klopt-niet
Samen sterk in de hulpverlening!


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Wordt zij nu vervolgd voor het geven van een valse getuigenis ?

OM: Getuigenverklaring klopt niet

DEN HAAG - De getuigenverklaring die een vrouw woensdag middag bij Omroep West deed over de neergeschoten Rishi, klopt niet. Dit zegt het Openbaar Ministerie aan Omroep West.

Het OM  baseert dit op de eerste resultaten uit onderzoek dat is gedaan naar het incident op station Holland Spoor. Bij dit onderzoek zijn ondermeer camerabeelden van beveiligingscamera’s op de perrons bekeken. Daaruit blijkt dat hetgeen getuige Anna, Omroep West woensdag  heeft verteld , niet waar te zijn.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Wordt zij nu vervolgd voor het geven van een valse getuigenis ?
Dat ligt er denk ik maar net aan, of dit ook haar officiële lezing bij het getuigenverhoor is geweest denk ik.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Wordt zij nu vervolgd voor het geven van een valse getuigenis ?

Zolang het niet onder ede was gegeven niet. Is het onder ede opgegeven dan kan art 207 WvSr ten laste worden gelegd. Als er door de valse getuigenis een aangifte is gedaan kan je wel weer richting valse/onjuiste aangifte maar dat is voor zover ik weet in dit geval niet zo in deze zaak.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Zolang het niet onder ede was gegeven niet. Is het onder ede opgegeven dan kan art 207 WvSr ten laste worden gelegd. Als er door de valse getuigenis een aangifte is gedaan kan je wel weer richting valse/onjuiste aangifte maar dat is voor zover ik weet in dit geval niet zo in deze zaak.

In aanvulling hier op:
Als er een "normaal" PV wordt opgemaakt door de Politie, staat een getuige niet onder ede. Dan is het opzettelijk afleggen van een onjuiste getuigen verklaring op zich niet strafbaar.
Bij een gerechtelijk vooronderzoek, of bij de behandeling van de rechtszaak zelf, kunnen getuigen onder ede gehoord worden.
Pas op dat moment is het opzettelijk afleggen van een onjuiste verklaring strafbaar. Daarom worden belangrijke getuigen vaak nog een keer gehoord door een rechter-commissaris, of vraagt de advocaat van een verdachte om een getuige op te roepen op de zitting.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


TVBlock

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Wordt zij nu vervolgd voor het geven van een valse getuigenis ?

Haar waarneming van het incident kan gewoon anders zijn dan de beelden van de bewakingscamera laten zien. Dat wil niet zeggen dat we gelijk over vals of strafbaar moeten spreken. We weten in dit forum toch hopelijk allemaal dat bij ernstige incidenten getuigenverklaringen vaak ver uit elkaar liggen.

Ik vind het veel ernstiger dat "de media" in dit geval omroep West meedoet aan deze stemmingmakerij. Ik wordt er tamelijk sacherijnig van dat steeds bij dit soort incidenten voor de schuldvraag naar de politie wordt gewezen zonder de feiten te kennen.

Bij dit soort incidenten komen veel emoties los bij direct betrokkenen, getuigen en buitenstaanders. Het zou de media sieren als ze eens even een pas op de plaats zouden maken en even nadenken voor ze iemand met een "getuige verklaring" in beeld brengen. Als je een paar getuigen zou hebben die allemaal hetzelfde verhaal vertellen zou het anders zijn. Het goedkoop scoren met een exclusief interview waarmee je alle betrokken in gevaar brengt door de emoties aan te wakkeren moet wat betreft echt eens ophouden.

Laten wij hier ook die pas op de plaats maken, even nadenken en niet direct het beschuldigende vingertje opsteken naar welke betrokkene dan ook.
TV Block


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Mooi gezegd, het strookt alleen niet met de realiteit.

De media moet het nieuws brengen. Als zij dan iemand voor de microfoon krijgen die zegt iets gezien te hebben wat volgens haar een ander licht werpt op de zaak, dan is het de plicht van de media om dat te brengen. Of de media vervolgens de zorgvuldigheid in acht wenst te nemen om die verklaing voor te leggen aan het OM is misschien volgens jullie wenselijk, maar in dat stadium van het onderzoek blijft het credo van het OM en de rijksrecherche meestal: "Zolang het onderzoek loopt, doen wij verder geen mededelingen."

Dan zit je dus als media in een spagaat: je kan het bericht in dit stadium niet checken, maar dat neemt niet weg dat er een andere visie ligt.

En dus breng je dat nieuws. Ik kan mij dat in deze casus heel goed voorstellen. Of de lezing van de getuige straks ook strookt met het eindresultaat, moet blijken. Maar dat is voor mij geen reden om dit niet te brengen. Dat noemen we de vrijheid van nieuwsgaring en persvrijheid.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Mee eens.

Wij zijn in deze zaak net wat terughoudender dan Omroep West, qua aantallen items en berichtgeving. Maar het is een hele normale zaak dat media zich vastbijten in dit soort zaken.

En het openbaar ministerie en de pliesie geven weinig tot geen informatie. Dat betekent vanzelfsprekend dat het standpunt van vrienden en familie op dit moment meer aandacht krijgt. Oproepen om dat dan maar dood te zwijgen vind ik zo kortzichtig. En wat wil je daarmee bereiken dan ?

Op een gegeven moment gaan het OM en de politie informatie vrijgeven over de gang van zaken. En daar komt dan ook echt wel dikke media aandacht voor, geloof me.

Als je de Facebook pagina ziet.... http://www.facebook.com/events/410367709033782/ dan hoeft het hele onderzoek niet meer gedaan te worden, alles is voor vrienden en sympathisanten al zo klaar als een klontje. Daar op die pagina wordt ook aardig wat anti-politie sentiment geventileerd.

Peen
Redacteur van


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Agent gewond door vuurwapengebruik

http://www.politie.nl/nieuws/2012/november/30/08-agent-gewond-door-vuurwapengebruik.html
Laatste update: 30-11-2012 | 11:49

Tilburg - Een agent van het arrestatieteam raakte vanmorgen (30-11-2012) licht gewond tijdens een arrestatie in een woning aan de Sibeliusstraat. In de woning is op hem geschoten. De agent werd getroffen in zijn kogelwerend vest. Hij is ter plaatse door het ambulancepersoneel aan zijn verwonding geholpen. Zes personen, die in de woning aanwezig waren, zijn overgebracht naar het bureau voor verhoor.

Bedreiging met vuurwapen
De politie stelde een onderzoek in naar aanleiding van een eerdere bedreiging met vuurwapen. Gedurende het onderzoek kwam een 46-jarige Tilburger in beeld. Het Openbaar Ministerie verleende haar toestemming voor zijn aanhouding buiten heterdaad.

De politie heeft geen schot gelost
Vanmorgen, rond 05.00 uur, wilden agenten de man in een woning in de Sibeliusstraat aanhouden. De politie zette bij de actie een arrestatieteam in. Tijdens de aanhouding is in de woning door één van de bewoners op het arrestatieteam geschoten waarbij de agent gewond raakte. De politie heeft geen schot gelost. Op dat moment waren er zes personen, waaronder de 46-jarige Tilburger in het pand. Zij zijn overgebracht naar het bureau. De politie stelt een onderzoek in naar het schietincident. Er is een vuurwapen in beslag genomen.

Dan heeft de man in dit geval onnoemelijk veel geluk gehad, want zelf niet eens neergeschoten terwijl ie nota bene zelf op een agent schiet! Zo zie je maar: iedere situatie is weer verschillend....
.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)