Reanimatie in Venlo #nt

Auteur Topic: Reanimatie in Venlo #nt  (gelezen 21501 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #10 Gepost op: 26 november 2012, 22:13:21
Oh en als je wil spuien:
Ik heb even gewacht met reageren omdat ik op mijn vriendin stond te wachten die van haar werk kwam heel even gewacht dat ze ingestapt was en ben gaan rijden.
Als elke seconde telt. Je zou beter moeten weten als HV'er...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #11 Gepost op: 26 november 2012, 22:20:29
Ja, zet jij je maar even op rust gedurende een reanimatie, veel succes...

Volgende keer als er al diensten t.p. zijn even inschatten/vragen of ze je kunnen gebruiken, zo niet ruime afstand nemen of weggaan.

Nadat de agent klaar was met reanimeren en deze naar zijn collega liep had ik ondertussen al voldoende afstand genomen. Wanneer deze agent dat als nog te weinig vind kan deze naar mij toe komen lopen en vragen mij te vertrekken of verdere afstand te nemen.

Een klacht indienen bij het politiebureau vond ik niet nodig, had voor mij gevoel zoiets van ik kaart het hier aan om gewoon eens het als discussiepunt te maken. Hoe word er nu omgegaan en zijn er voor mij en of voor jullie leer momenten.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 26 november 2012, 22:22:52

Een klacht indienen bij het politiebureau vond ik niet nodig, had voor mij gevoel zoiets van ik kaart het hier aan om gewoon eens het als discussiepunt te maken. Hoe word er nu omgegaan en zijn er voor mij en of voor jullie leer momenten.
Ik denk dat hier enkel voor jou leerpunten uit te halen valt. Namelijk dat als je weer in zo,n situatie komt je dit beter bespreekbaar kunt maken bij de politie, NA de hulpverlening, beter nog op het politiebureau.
Zeker niet op straat.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #13 Gepost op: 26 november 2012, 22:25:35
Nadat de agent klaar was met reanimeren en deze naar zijn collega liep had ik ondertussen al voldoende afstand genomen. Wanneer deze agent dat als nog te weinig vind kan deze naar mij toe komen lopen en vragen mij te vertrekken of verdere afstand te nemen.

Een klacht indienen bij het politiebureau vond ik niet nodig, had voor mij gevoel zoiets van ik kaart het hier aan om gewoon eens het als discussiepunt te maken. Hoe word er nu omgegaan en zijn er voor mij en of voor jullie leer momenten.

Kun jij en wil jij dan ook reageren op de leermomenten die je gegeven zijn door de reageerders.Nu lijkt het nog steeds dat jij alleen jouw verhaal kwijt wil...en eigenlijk misschien wel gelijk wil krijgen. Maar het gaat hier niet om gelijk of ongelijk. Het gaat hier om een situatie met emoties, spanningen, onbekendheid, vraagstelling, intonatie, verbaal, nonverbaal etc. En daar zit je grootste leermoment, als je er tenminste van wilt leren...

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #14 Gepost op: 26 november 2012, 22:27:51
Oh en als je wil spuien:Als elke seconde telt. Je zou beter moeten weten als HV'er...

Ik stond op nog geen 100 meter afstand van het politiebureau op het moment dat ik mijn sms ontving keek ik in mijn spiegel en ik heb plaats moeten maken voor de voorbijgaande blauw blauw ik versperde hun doorgang. 5 sec na hun voorbij gegaan stond me vriendin naast mij... veel tijd heb ik niet verloren... en het geloei in de lucht deed de rest al vermoeden... Ik heb me hulp aangeboden en heb afstand genomen / plaats gemaakt voor de agent.
Na zijn uitspraak vertrokken.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #15 Gepost op: 26 november 2012, 22:36:55
Kun jij en wil jij dan ook reageren op de leermomenten die je gegeven zijn door de reageerders.Nu lijkt het nog steeds dat jij alleen jouw verhaal kwijt wil...en eigenlijk misschien wel gelijk wil krijgen. Maar het gaat hier niet om gelijk of ongelijk. Het gaat hier om een situatie met emoties, spanningen, onbekendheid, vraagstelling, intonatie, verbaal, nonverbaal etc. En daar zit je grootste leermoment, als je er tenminste van wilt leren...

RemRoof

Ik reageer zoveel als mogelijk is op alle reacties, Ik zal best op punten ongelijk hebben en heb dan zoiets van nou dan zijn dat mijn leer momenten.
En ik doe mijn verhaal hier niet voor niets, wil weten of dit een normale gang van zaken is...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #16 Gepost op: 26 november 2012, 22:52:27
Waar ik vooral erg benieuwd naar ben, waarom blijf je als je geen hulp meer hoeft te bieden? 98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #17 Gepost op: 26 november 2012, 23:34:09
Waar ik vooral erg benieuwd naar ben, waarom blijf je als je geen hulp meer hoeft te bieden? 98uiye

Aangezien ik al op een afstandje stond en mijn vriendin ook waren mijn vriendin en ik al eigenlijk van plan om te vertrekken.
Doordat mijn vriendin geen enkel EHBO diploma of iets heeft was zij al sowieso op een passende afstand gebleven.
En hebben wij nog even met elkaar er over gesproken van wat we gezien hadden maar dat werd door de agent dus onderbroken.
We zijn ingestapt en zijn vertrokken.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #18 Gepost op: 26 november 2012, 23:45:54
Je MAG je hulp aanbieden, maar wordt dat niet aangenomen dan ga je maar buiten. Voor veel mensen is er een eerste keer, stel je voor dat iedereen dan in een huiskamer gaat staan om mee te kijken.

Ik ben zelf 2x als eerste geweest, 1x gelijk met 2e ambu en heb toch gereanimeerd, 2x net na politie, waarbij ik wel 1x heb overgenomen. Het is net hoe de situatie is, maar een "nee" is een "nee". Wij zorgen hier meestal voor een sluitpost, die gewoon stomweg geen mensen meer binnen laat. De situatie is voor betrokkenen al moeilijk genoeg waarom zou je voor meer problemen zorgen?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #19 Gepost op: 28 november 2012, 07:56:20
wat ik niet in het bericht van TS kan vinden is dat het geheel zich in een woning/pand afspeelde.
het zou dus ook best in de openlucht geweest kunnen zijn.
Maak ik eigenlijk ook op uit het feit dat de reanimerende agent de TS eigenlijk al direct in de gaten krijgt na het stoppen met reanimeren. Ook spreekt de TS van iets meer afstand genomen hebben en daarna weggezonden worden.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!