Reanimatie in Venlo #nt

Auteur Topic: Reanimatie in Venlo #nt  (gelezen 21045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #50 Gepost op: 4 december 2012, 12:37:05
Aan de ene kant: Ik kan me de reactie van de agent wel voorstellen, vol met adrenaline. Ik weet niet hoe ik zelf zou reageren na een dergelijk ingrijpend optreden (heb zelf ook, gelukkig, alleen nog maar op de pop gereanimeerd).

Aan de andere kant denk ik dat een agent professionele hulpverlener in deze situatie wel moet proberen, ik herhaal, probéren, aan iemand die geheel vrijwillig de moeite neemt, om op een alert af te gaan en wiens hulp niet gewenst/nodig is, dat op een enigszins normale manier duidelijk te maken. Anders zou een burgerhulpverlener, als dit twee, drie keer is voorgekomen bij de volgende keer wel eens kunnen denken: "Bekijk het maar, ik ga niet, want ik word toch alleen maar afgeblaft als mijn hulp niet nodig is". En dat is nu juist wat we niet willen bereiken met dergelijke alerts.

Dit is nou precies waar ik ook op doel!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #51 Gepost op: 4 december 2012, 12:40:40
Wat al eerder aangegeven is: wat wil je nu precies met dit topic bereiken? Jouw gelijk, excuses?


Jouw citaat:

...zegt mij genoeg over jouw mentaliteit en attitude.
Tijdens een reanimatie ben ik soms ook directief, soms misschien wel bot, naar eigen en collega hulpverleners.
Na jouw bijdragen op dit forum doorgelezen te hebben o.a. : rijdend met amber-signalering in jouw auto, ben je voor mij weer zo'n doorgeslagen EHBO-er...
Te enthousiaste/ opdringerige AED-ers stuur ik namelijk zelf ook weg. Bijvoorbeeld na twee minuten masseren: "ik kan nog wel even doormasseren hoor...."

Misschien vind je dit niet leuk om te lezen, maar je vroeg onze meningen: bij deze.

Rijden met amber zou ik never nooit doen onderweg naar een reanimatie! ik ken mensen die dat wel doet!
Ook naar deze reanimatie heb ik het wel maar gebruik ik het niet... het geld van de boete die er voor staat kan ik wel beter gebruiken.
Lees het andere topic is door daar heb ik het ook al gemeld.

Wat ik wil bereiken heeft erdebee goed verwoord.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #53 Gepost op: 17 april 2014, 10:16:14
Citaat van: Red link=msg=1099308 date=1354144010
Tja, af en toe wordt je nou eenmaal directief toegesproken, vervelend, maar in zo'n situatie is het soms niet anders. Ik wordt ook wel eens wat directief aangesproken door personeel van de ambu of van de brandweer en vice versa. Dat heeft weinig te maken met "agressie opwekkend gedrag" maar meer met kort, bondig en duidelijk communiceren.  ;)

Even een zijsprong: dit soort situaties zijn heel herkenbaar. Wat ik tijdens een incident zelf nog wel eens doe, is even snel tegen collega hulpverleners zeggen dat we misschien wat kortaf zijn in de communicatie, omdat we vooral bezig zijn met het incident en er vaak heel snel heel veel dingen moeten gebeuren. Dat haalt de kou meteen uit de licht.