Reanimatie in Venlo #nt

Auteur Topic: Reanimatie in Venlo #nt  (gelezen 21520 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2012, 16:56:33
wat ik niet in het bericht van TS kan vinden is dat het geheel zich in een woning/pand afspeelde.
het zou dus ook best in de openlucht geweest kunnen zijn.
Maak ik eigenlijk ook op uit het feit dat de reanimerende agent de TS eigenlijk al direct in de gaten krijgt na het stoppen met reanimeren. Ook spreekt de TS van iets meer afstand genomen hebben en daarna weggezonden worden.

Het speelde zich af buiten in de open lucht.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2012, 19:15:39
SO heeft toch adequate hulp gekregen? Waar hebben we het weer over?  Het lijkt erop dat we in onze eer zijn aangetast?  Ik kan reanimeren, dus moet ik er ook er boven op staan. Waarom moet je überhaupt overwegen om wel niet een klacht in te dienen tegen die agent? Je komst was blijkbaar niet nodig, dus gewoon door lopen, niks aan het handje!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2012, 20:50:15
SO heeft toch adequate hulp gekregen? Waar hebben we het weer over?  Het lijkt erop dat we in onze eer zijn aangetast?  Ik kan reanimeren, dus moet ik er ook er boven op staan. Waarom moet je überhaupt overwegen om wel niet een klacht in te dienen tegen die agent? Je komst was blijkbaar niet nodig, dus gewoon door lopen, niks aan het handje!

Waar het mij puur omgaat is de manier van reageren van de agent.
Dat ik niet nodig was, was bij mij al duidelijk en had daarvoor al afstand genomen...
Maar dat de agent op een afstandje gaat lopen roepen of ik wilde vertrekken... Dat vind ik niet netjes en dat kwam agressie opwekkend over... En daar gaat mijn verhaal ook om... niet dat ik wilde reanimeren, waarom zou ik? er was al iemand bezig... En de agent werd overgenomen door een andere agent... prima... helemaal mee eens... Prof. hulp was aanwezig KLAAR...
Maar de agent die het nodig vond om op een afstandje mij weg te sturen terwijl deze agent ook gewoon op een normale toon vriendelijk mij te woord had kunnen staan. En als meneer agent dat niet kan omdat hij net aan het reanimeren is geweest hoort hij het niet te doen en dit aan zijn collega's over te laten. We proberen toch allemaal geen agressie op te wekken bij omstanders? nou als ik een omstander was geweest die een kort lontje had gehad dan had je hierdoor het lontje wel aangestoken.

Maar goed, we zijn weer mensen, we maken allemaal onze fouten en ik zal het wel mis hebben...
Ben vertrokken en of het SO gered heeft of niet, geen idee...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #23 Gepost op: 28 november 2012, 21:19:42
nou als ik een omstander was geweest die een kort lontje had gehad dan had je hierdoor het lontje wel aangestoken.


Precies, en wie heeft het korte lontje... niet die agent. Het zou wat zijn als ik de gehele dag door rekening moet houden met mogelijke korte lontjes bij mijn leerlingen waarbij de lontjes ook nog afhankelijk zijn van de situatie... Kortom degene met het korte lontje gaat dan de fout in, niet de agent... Kom ik terug bij mijn eerdere posts waar je inhoudelijk niet op reageert, evenals vele posts van anderen. Ik heb nu echt het idee dat je alleen wilt horen dat je gelijk hebt. Oke, je hebt gelijk 98uiye.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #24 Gepost op: 28 november 2012, 21:25:24
Precies, en wie heeft het korte lontje... niet die agent. Het zou wat zijn als ik de gehele dag door rekening moet houden met mogelijke korte lontjes bij mijn leerlingen waarbij de lontjes ook nog afhankelijk zijn van de situatie... Kortom degene met het korte lontje gaat dan de fout in, niet de agent... Kom ik terug bij mijn eerdere posts waar je inhoudelijk niet op reageert, evenals vele posts van anderen. Ik heb nu echt het idee dat je alleen wilt horen dat je gelijk hebt. Oke, je hebt gelijk 98uiye.

RemRoof

Volgens mij ben ik overal op ingegaan... dus ik vraag me af waar ik dan niet inhoudelijk ben geweest...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #25 Gepost op: 28 november 2012, 23:59:02
Je krijgt niet het antwoord dat je wil hebben, da's een ander punt.
Bij een sms alert kijken als je kan, hulp aanbieden en als men aangeeft dat het niet nodig is weer vertrekken. Botheid zul je op de koop toe moeten nemen, zeker als je in de buurt blijft.
Arts  www.alphalog.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 29 november 2012, 00:06:50
Tja, af en toe wordt je nou eenmaal directief toegesproken, vervelend, maar in zo'n situatie is het soms niet anders. Ik wordt ook wel eens wat directief aangesproken door personeel van de ambu of van de brandweer en vice versa. Dat heeft weinig te maken met "agressie opwekkend gedrag" maar meer met kort, bondig en duidelijk communiceren.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #27 Gepost op: 29 november 2012, 00:09:15
@Twin:  je zegt zelf: het was de eerste keer voor jou.. en je hebt niet hoeven reanimeren...
neem van mij aan, dat een reanimatie er aardig inhakt, ook als agent!
om dan te zeggen dat hij het dan maar niet moet doen.... dat is nogal wat, wat je zegt...
je vergeet dat een agent ook maar een mens is, in mijn optiek...

de "botheid" van de agent moet je maar even op de koop toe nemen!!!

ik heb agenten tijdens!! een reanimatie ook wel eens verrot gescholden, in de hitte van de strijd, maar daarna wel overlegd, en elkaar de hand gegeven... wij hadden het samen wel geflikt!!!

en ook ik ben wel eens op afstand gebleven, en werd weggestuurd... toen heb ik mij even netjes voorgesteld, verteld waarom ik er was...
en was het probleem opgelost..

cést la tone qui fait la musique, denk ik dan...  de situatie aanvoelen, begrip voor elkaar etc etc..

uit jouw verhaal maak ik op dat je "op afstand"was, maar toch als ramptoerist werd gezien...  dat kan... en leg je daar nou maar bij neer.

Grtz

Peter


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #28 Gepost op: 29 november 2012, 00:18:50
@Twin:  je zegt zelf: het was de eerste keer voor jou.. en je hebt niet hoeven reanimeren...
neem van mij aan, dat een reanimatie er aardig inhakt, ook als agent!
om dan te zeggen dat hij het dan maar niet moet doen.... dat is nogal wat, wat je zegt...
je vergeet dat een agent ook maar een mens is, in mijn optiek...

de "botheid" van de agent moet je maar even op de koop toe nemen!!!

ik heb agenten tijdens!! een reanimatie ook wel eens verrot gescholden, in de hitte van de strijd, maar daarna wel overlegd, en elkaar de hand gegeven... wij hadden het samen wel geflikt!!!

en ook ik ben wel eens op afstand gebleven, en werd weggestuurd... toen heb ik mij even netjes voorgesteld, verteld waarom ik er was...
en was het probleem opgelost..

cést la tone qui fait la musique, denk ik dan...  de situatie aanvoelen, begrip voor elkaar etc etc..

uit jouw verhaal maak ik op dat je "op afstand"was, maar toch als ramptoerist werd gezien...  dat kan... en leg je daar nou maar bij neer.

Grtz

Peter

Peter,

Ik heb inderdaad niet hoeven reanimeren en die agent wel.
Ik zeg niet dat hij niet moet reanimeren, ik zeg dat hij niet de omstanders / medehulpverleners zo moet aanspreken.
Loop even naar iemand toe, en vraag hem dan vriendelijk / beleefd of hij wil vertrekken. Doet hij het dan nog niet kun je altijd nog over gaan toe wat botterheid. onder het mom niet goed schiks dan kwaad schiks...

Ook ik heb aangegeven dat ik hulpverlener was maar hij had daar niets mee te maken... moest vertrekken was voldoende mensen.
Prima maar dat kan ook op een nettere manier.

conclusie: de mentaliteit van tegenwoordig...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #29 Gepost op: 29 november 2012, 00:24:23

Ook ik heb aangegeven dat ik hulpverlener was maar hij had daar niets mee te maken... moest vertrekken was voldoende mensen.
Prima maar dat kan ook op een nettere manier.

conclusie: de mentaliteit van tegenwoordig...
Nou, nou, die conclusie slaat echt nergens op.  :-X

Je zou ook kunnen denken, ach die agent heeft kennelijk een heftige ervaring achter de rug. Oke, het is niet heel beleefd om zo te reageren, maar goed, ik leg me er bij neer en begrijp het best. Een reanimatie uitvoeren heeft toch een behoorlijke impact op betrokkene. Dat heeft toch niets met mentaliteit te maken.... En dat het netter had gekund, absoluut....

Rest me te zeggen dat ik het nut van dit topic eigenlijk nog steeds niet begrijp. Als je echt wat wil bereiken was je gewoon met de betrokken agent in gesprek gegaan. (uiteraard niet ter plaatse) Dan leren jullie er allemaal wat van.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.