Reanimatie in Venlo #nt

Auteur Topic: Reanimatie in Venlo #nt  (gelezen 21511 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #30 Gepost op: 29 november 2012, 00:33:40
Nou, nou, die conclusie slaat echt nergens op.  :-X

Je zou ook kunnen denken, ach die agent heeft kennelijk een heftige ervaring achter de rug. Oke, het is niet heel beleefd om zo te reageren, maar goed, ik leg me er bij neer en begrijp het best. Een reanimatie uitvoeren heeft toch een behoorlijke impact op betrokkene. Dat heeft toch niets met mentaliteit te maken.... En dat het netter had gekund, absoluut....

Rest me te zeggen dat ik het nut van dit topic eigenlijk nog steeds niet begrijp. Als je echt wat wil bereiken was je gewoon met de betrokken agent in gesprek gegaan. (uiteraard niet ter plaatse) Dan leren jullie er allemaal wat van.

Dan leert die agent er misschien wat van en ik leer ik er misschien wat van, maar leren andere agenten die er niets van af weten er wat van? nee... Daarom heb ik hem geopend,

Zo heb ik het meegemaakt en dat wilde ik delen, van als een agent in zo'n zelfde situatie komt misschien denkt hij dan aan dit topic.
van owja, nu snap ik wat thetwin bedoelt.

Nogmaals die agent heeft (niet wetende hoe het met het so is afgelopen) top prestatie geleverd absoluut.
Maar als hij nog teveel adrenaline heeft en denkt dit op te lossen door omstanders af te blaffen, doet dat niet... Dit keer ben ik het een simpel persoon die zoiets heeft van ga de discussie niet eens aan en vertrek wel. Maar de volgende keer staat er een voor hem die wel de discussie aan gaat... Dat wil je niet en zeker niet bij een so.

Door simpel naar de omstander of hv'er te lopen en hem te vragen te vertrekken is er niets aan de hand. Is dit nou teveel gevraagd?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #31 Gepost op: 29 november 2012, 00:39:31
Eerst zeg je
Ik heb inderdaad niet hoeven reanimeren en die agent wel.
dan zeg je
conclusie: de mentaliteit van tegenwoordig...

En hierboven wordt uitgelegd dat een reanimatie geen business-as-usual is, het hakt er aardig in. Waarom heb ik het idee dat je het niet snapt? Zoals Red al aangeeft: hulpverleners kunnen onderling ook zo naar elkaar reageren in zo'n situatie, en dan zijn ze écht niet boos op elkaar.

Het valt mee; hulpverleners staan niet bij een reanimatie om zo veel mogelijk statussen 3 (ter plaatse) te verzamelen, ze staan er om een leven te redden. Anders had er wel iemand met een koffiekan gestaan, ze staan er niet voor de lol en situatie's als deze kunnen emotionele reactie's opleveren.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #32 Gepost op: 29 november 2012, 01:09:05
Eerst zeg jedan zeg je
En hierboven wordt uitgelegd dat een reanimatie geen business-as-usual is, het hakt er aardig in. Waarom heb ik het idee dat je het niet snapt? Zoals Red al aangeeft: hulpverleners kunnen onderling ook zo naar elkaar reageren in zo'n situatie, en dan zijn ze écht niet boos op elkaar.

Het valt mee; hulpverleners staan niet bij een reanimatie om zo veel mogelijk statussen 3 (ter plaatse) te verzamelen, ze staan er om een leven te redden. Anders had er wel iemand met een koffiekan gestaan, ze staan er niet voor de lol en situatie's als deze kunnen emotionele reactie's opleveren.

Helemaal met je eens.
De TS zegt trouwens ook dat hij niet in discussie is gegaan met de agent die hem wegstuurde, en vervolgens dat diezelfde agent er niets mee te maken had dat je een EHBO diploma hebt.
Ik vind dat de agent goed gereageerd heeft. Zoals vele in het topic al hebben gezegt; Een reanimatie is niet niks. Nou is mijn vraag aan de TS; het was in de open lucht en toen je merkte dat er geen hulp nodig was ben je verder weg gaan staan. Hoever weg? En toen je dit merkte, waarom ben je toen niet helemaal weg gegaan maar toch nog blijven kijken?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #33 Gepost op: 29 november 2012, 07:31:42
conclusie: de mentaliteit van tegenwoordig...

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens...

Men denkt tegenwoordig dat men het recht heeft om overal te mogen kijken, men denkt dat men het recht heeft om altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt te worden, men denkt tegenwoordig altijd de belangrijkste persoon op de wereld te zijn waar iedereen zich aan moet aanpassen. Inderdaad de mentaliteit van tegenwoordig.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #34 Gepost op: 29 november 2012, 10:30:15
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens...

Men denkt tegenwoordig dat men het recht heeft om overal te mogen kijken, men denkt dat men het recht heeft om altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt te worden, men denkt tegenwoordig altijd de belangrijkste persoon op de wereld te zijn waar iedereen zich aan moet aanpassen. Inderdaad de mentaliteit van tegenwoordig.
Het is eigenlijk nog meer anders: als iemand in de weg staat, vervelend doet of brutaal is dan verwachten wij dat er met harde hand opgetreden wordt! Als we zelf degene zijn die in de weg staat, vervelend doet of brutaal zijn dan verwachten wij de fluwelen handschoentjes ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #35 Gepost op: 29 november 2012, 21:09:00
Het is eigenlijk nog meer anders: als iemand in de weg staat, vervelend doet of brutaal is dan verwachten wij dat er met harde hand opgetreden wordt! Als we zelf degene zijn die in de weg staat, vervelend doet of brutaal zijn dan verwachten wij de fluwelen handschoentjes ;)

Waar deze dingen opslaan weet ik niet.

Echter dat ik wel weet is dat ik er voor insta dat er een serieus gediscussieerd word en niet elkaar lopen zieken.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #36 Gepost op: 29 november 2012, 21:13:16
Echter dat ik wel weet is dat ik er voor insta dat er een serieus gediscussieerd word
Top, het leven is voor iedereen een leermoment. Er zijn zat mensen die alle vragen ontwijken, en jij antwoord ze ook niet allemaal, maar uit je antwoorden die je geeft lijk je wel steeds meer te begrijpen dat je fout zat. Foutjes zijn er om te maken - en uiteindelijk van te leren.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #37 Gepost op: 29 november 2012, 22:07:54
Top, het leven is voor iedereen een leermoment. Er zijn zat mensen die alle vragen ontwijken, en jij antwoord ze ook niet allemaal, maar uit je antwoorden die je geeft lijk je wel steeds meer te begrijpen dat je fout zat. Foutjes zijn er om te maken - en uiteindelijk van te leren.

1 een agent heeft altijd gelijk
2 als een agent geen gelijk heeft gaat regel 1 als nog in werking....

of wel laat een agent met rust en laat hem toch gewoon doen waar hij zelf zin in heeft en is dat bot reageren...
lekker zo laten reageren... heeft geen nut om je er enigszins druk over te maken.

Ben blij dat ik de discussie gestart ben weet nu hoe ik volgende keer zal reageren. zal het accepteren en hoop dat er toch nog agenten zijn die wel normaal reageren. En dan bij mij zelf denken, er zijn agenten die het wel kunnen...
En natuurlijk zal ik dan weer een topic starten...

Er bij nadrukken dat ik toch altijd wel respect voor ze heb. Wat een agent allemaal niet voor de kiezen kan krijgen en das echt niet altijd een lekker koekje...

Bedankt voor het reageren allemaal :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #38 Gepost op: 29 november 2012, 22:56:22
Goed, aan bovenstaande reactie te zien denk ik dat je de reactie van de agent pas zult begrijpen wanneer je zelf echt een keer een reanimatie hebt meegemaakt.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #39 Gepost op: 29 november 2012, 23:58:06
Wat wil je nu horen? Ik kan enigzins je verhaal begrijpen, maar met zo,n afsluitende zin kom je bij mij nogal rellerig over, en probeer je je gelijk te krijgen over de rug van de agent.
Als hij echt kort door de bocht is geweest had je beter een gesprek of een klacht in kunnen dienen op het politiebureau. Als dan blijkt dat de agent echt over de schreef is gegaan kan daar wat aan gedaan worden. Dit soort projecten zoals harstslagnu is afhankelijk van vrijwilligers, en als die op zo,n wijze worden ontvangen zouden diezelfde vrijwilligers wel eens kunnen afhaken.

Ook als professioneel hulpverlener mag je niet vergeten dat iemand dan komt na aanleiding van een SMSje voor een reanimatie. En die dien je dan netjes te behandelen. Ik denk dat als je dus een klacht had ingedient, dat dit veel beter was geweest. Beter dan dit topic te starten. ;)

ja fijn, laten we het maar meteen in  de klachtensfeer trekken, altijd leuk zulke zaken... :-\
Goedwillende vrijwilligers zijn altijd handig/nodig bij reanimatie maar bij AED alerts zou het wel handiger zijn om gebruik te maken van extra getrainde AED vrijwilligers die vooraf geselecteerd zijn en opgeroepen worden dmv piepersysteem. Hierdoor wordt de kans vergroot dat er burgerhulpverleners arriveren die geschoold zijn in samenwerking met andere disciplines. Deze AEDvrijwilligers krijgen ook aangeleerd wat de verwachtingen zijn van de ambulancezorgverleners en andere professionals op de reanimatielocatie. Onder andere heldere afspraken mbt inzet, verwachtingen en samenwerking, de do's en dont's.
Het beschreven geval is duidelijk een don't. Niet doen dus en ook niet erover klagen op internet, helpt namelijk weinig en is niet de juiste manier.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod