Grote Brand Sportcomplex Varkenoord 23-03-2005

Auteur Topic: Grote Brand Sportcomplex Varkenoord 23-03-2005  (gelezen 2065 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MHL

  • Gast
Gepost op: 23 maart 2005, 09:27:38
Woensdagmorgen om een paar minuutjes over 06.00u wordt de kazerne groene tuin en de mijnsherenlaan gealarmeerd voor rookontwikkeling bij het Feyenoord Stadion.

De Politie ter plaatse zag vervolgens dat de rookontwikkeling bij het sportcomplex Varkenoord vandaan kwam. Onderweg werden de voertuigen van de brandweer nader bericht gegeven dat de brand woedde bij het sportcomplex van de jeugd. De brand is uitslaand en er wordt opgeschaald naar Grote Brand mede door de moeilijke waterwinning.

De waterwinning moest gebeuren via de naastgelegen sloot. Via een pomp werd het water uit de sloot naar de tas gepompt en die pompte het vervolgens weer naar een verzamelpunt.

Rond een uur of acht kon de kazerne mijnsherenlaan en de ladder van de groene tuin inrukken. De tas van de Groene Tuin blijft ter plaatse voor het nablussen.





Meer foto's op mijn website: www.mijnsherenlaan.brandweer.net




Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2005, 09:57:36
Scheidsrechtersgebouw Feyenoord uitgebrandt

Rotterdam- Het scheidsrechtergebouw van Feyenoord aan de Olympiaweg in Rotterdam is volledig uitgebrand. De brandweer was met groot materieel uitgerukt, maar kon het pand niet meer redden.
Een naastgelegen woonhuis kon behouden blijven, net als de jeugdcommissieruimte van Feyenoord. Volgens de brandweer zijn waardevolle spullen uit de geschiedenis van de club verloren gegaan.

Niet lang daarna ontstond brand bij de voetbalkantine van FC Boszoom aan de Lucy Vuylstekeweg in het Kralingse bos. Het drank- en werkhok brandde uit. De kantine heeft rook- en waterschade opgelopen. De politie sluit in beide gevallen brandstichting niet uit. Onderzocht wordt op beide branden met elkaar in verband staan.

Bron: RTV-rijnmond


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


janneman82

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2005, 10:55:44
Mooie foto's fireseeker :D


MHL

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2005, 11:02:14
Dank u voor het compliment.

Beetje doortrappen op de fiets en je bent op tijd  ;D


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2005, 15:29:06
Dank u voor het compliment.

Beetje doortrappen op de fiets en je bent op tijd  ;D



Dat moet ik ook wel eens, doortrappen op de fiets voor een brand, maar ben dan altijd te moe om foto's te maken als ik er ben  ;D :P :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2005, 16:08:19
Dat moet ik ook wel eens, doortrappen op de fiets voor een brand, maar ben dan altijd te moe om foto's te maken als ik er ben  ;D :P :P

moet je eens wat meer afstanden gaan fietsen, doe ik ook en het werkt aardig nu 4 minuten tot kazerne  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2005, 18:00:59
Dank u voor het compliment.

Beetje doortrappen op de fiets en je bent op tijd  ;D



Was het nou niet bij je om de hoek jongen...  ;D ;D ;D


MHL

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2005, 18:30:47
Nee,

Anders gaat het zo opvallen he !  :D

Nee 3,5 min. over gefietst.

Heb een record hoog te houden van binnen 5 min. ter plaatse  8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2005, 18:43:17


Heb een record hoog te houden van binnen 5 min. ter plaatse  8)



ja ik ook met de andere ''freaks'' hier in de buurt maar meestal word ik wel ff gebeld als der wat is
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !