Kosten hulpverlening.

Auteur Topic: Kosten hulpverlening.  (gelezen 8133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kaderinstructeur

• Gast
Gepost op: 23 maart 2005, 12:52:19
Is er een lijst met vaste prijzen voor wat betreft de inzetten of doet iedere afdeling maar wat.
Er schijnt namelijk nog al verschil in te zitten tussen de ene en de andere afdeling.
Bij ons in flevoland weet ik dat we allemaal dezelfde prijzen hanteren.

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2005, 12:57:55
In 2002 heeft de Productgroep Grootschalige Hulpverlening daar een advies over geschreven. Hierin staat onder andere dat er vroeger (tot halverwege jaren 90) vaste prijzen waren (al werden deze weinig gebruikt).

In het zojuist genoemde advies staat een manier om tot tariefbepaling te komen.

Als je interesse hebt; PM me dan even, dan zal ik kijken dat je een kopietje krijgt.

Mederiacvm
Had een dag maar 48 uur

mister koek

• Junior gebruiker
  • **
  • Rode kruis EHBO-er voormalig Sigma-lid
Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2006, 22:11:45
Ik ben benieuwd wat er voor onkostenvergoeding gevraagd wordt voor een EHBO - dienst, bijv per uur of per dagdeel.
En tevens wat met dit geld in de verschillende afdelingen gedaan wordt??

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2006, 21:46:07
100 afdelingen, 100 verschillende antwoorden. Iedere afdeling is autonoom om te beslissen hoeveel ze vragen en wat ze er mee doen.

mister koek

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2006, 23:26:38
100 afdelingen, 100 verschillende antwoorden. Iedere afdeling is autonoom om te beslissen hoeveel ze vragen en wat ze er mee doen.

Lijkt mij niet dat de verschillende afdelingen zoveel verschil in hebben in de hoogte van de vergoedng. maar wat is het gemiddelde wat gehanteerd word????

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2006, 12:01:05
Lijkt mij niet dat de verschillende afdelingen zoveel verschil in hebben in de hoogte van de vergoedng. maar wat is het gemiddelde wat gehanteerd word????
Nogmaals (niet om flauw te doen), 100 afdelingen, 100 verschillende antwoorden. Er is dus wel enorm veel verschil per afdeling. Een gemiddelde is dan ook niet bekend. Sommige afdelingen doen het gratis en andere afdelingen vragen per hulpverlener per uur 15€ (en dat is alleen voor de hulpverleners, daar komen dan nog de andere kosten bij zoals portofoons, pams, reiskosten, noem het maar op).

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2006, 12:07:53
Mijn mening is dat het bedrag zal op z'n minst kostendekkend moeten zijn wil je niet volledig afhankelijk worden van collectes en donaties/legaten. En dan niet alleen de kosten op het moment zelf, maar er ook rekening mee houdend dat al het materiaal op den duur vervangen moet worden.... Dat zal een rekensom worden waar iedere afdeling zelf mee aan de slag moet.
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2006, 13:54:39
Daarnaast kan een afdeling ook zijn prijzen afstemmen op die van de 'concurrentie' in zijn gebied. Om geen klanten te verliezen, maar ook om 'oneerlijke' concurrentie te voorkomen.
Als een afdeling veel inkomsten heeft uit andere bronnen, dan kunnen ze voor een lagere prijs werken.

Je kunt eventueel eens informeren bij wat afdelingen.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2006, 09:56:13
Met de omringende Rode Kruis afdelingen hebben wij een eenheidsprijs afgesloten.
We werken dus binnen het district allemaal met de zelfde prijzen.
Weinig concurentie dus.

Wat de EHBO  verenigingen hier in de regio vragen durf ik niet te zeggen

mister koek

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2006, 14:49:53
Met de omringende Rode Kruis afdelingen hebben wij een eenheidsprijs afgesloten.
We werken dus binnen het district allemaal met de zelfde prijzen.
Weinig concurentie dus.

Wat de EHBO  verenigingen hier in de regio vragen durf ik niet te zeggen

en hoe hoog is dat bedrag??