Kosten hulpverlening.

Auteur Topic: Kosten hulpverlening.  (gelezen 8124 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2006, 17:37:48
Met de omringende Rode Kruis afdelingen hebben wij een eenheidsprijs afgesloten.
We werken dus binnen het district allemaal met de zelfde prijzen.
Weinig concurentie dus.

Wat de EHBO  verenigingen hier in de regio vragen durf ik niet te zeggen

Ik doelde met de 'concurrentie' ook met name op de ehbo-verenigingen. Het zou ongewenst zijn om als afdelingen van het RK onderling concurrentie te voeren, hoewel ik denk dat het zeker voorkomt.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2006, 20:36:43
en hoe hoog is dat bedrag??
Neem contact op met je leidinggevende binnen je afdeling als je dit soort dingen wilt weten. Ik denk niet dat je hier van afdelingen te horen krijgt wat ze in rekening brengen. Je leidinggevende kan besluiten of het informatie is die relevant voor je is.
Wellicht dat daarnaast aangehangen documentje je wat biedt. Veel afdelingen doen er echter niks mee.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

pot013

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 juli 2006, 23:43:41
Ik ben benieuwd wat er voor onkostenvergoeding gevraagd wordt voor een EHBO - dienst, bijv per uur of per dagdeel.
En tevens wat met dit geld in de verschillende afdelingen gedaan wordt??

In regio Veendam, groningen en omgeving wordt het bedrag van 15 euro gehandhaaft dit ook met samenspraak met de ehbo verenigingen

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2006, 10:04:24
Per dagdeel (4 uur) 2 EHVers € 30
extra uur €  5 p/p
caravan inzet p dagdeel € 25
portofoon inzet € 12.50 per dagdeel

reiskosten 0.19 per kilometer

Duck

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2006, 23:43:32
Per dagdeel (4 uur) 2 EHVers € 30
extra uur €  5 p/p
caravan inzet p dagdeel € 25
portofoon inzet € 12.50 per dagdeel

reiskosten 0.19 per kilometer

Daar kan dan nog aan toegevoegd worden

als men niet met dagdelen werkt dan € 4,- per uur per hulpverlener ( minimaal 2 Hulpverleners )

bij evenementen met een verhoogd letsel risico  worden gebruikte materialen apart in rekening gebracht

buiten verbindings middelen zoals mob en porto's kan ook een extra vergoeding worden gevraagd voor het standby hebben van een A.E.D.

ook het meebrengen van een brancard (met bok) kan appart worden berekend per dagdeel

daarnaast zijn er evenementen waar een Arts of Verpleegkundige op last van de vergunning verlener aanwezig
moet zijn, hiervoor worden speciale tarieven gehanteerd, deze kunnen behoorlijk oplopen !!

.

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2006, 08:35:22
Volgens mij kijken wij naar de redelijkheid van een vergoeding. Als we inzetten hebben in de buurt wordt niets doorberekend. Als we buiten de regio een inzet hebben wordt wel een km-vergoeding doorberekend. Of als er veel materiaal verbruikt wordt. Een soort 'loonkosten'-vergoeding kennen wij niet.
Groet, Gerard  ;)

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 3 augustus 2006, 10:42:30
Bij ons zit de aed standaard in het pakket.
Iedereen betaalt een begintarief van 30 euro voor 2 hulpverleners per dagdeel ook al is het evenement korter dan 4 uur.

Het gratis uitvoeren van diensten is in deze tijd uit den boze bijna ieder evenement heeft sponsers, subsidies etc.
Onze afdeling heeft ook een huur voor het gebouw kosten aan opleidingen etc.
Het hoeft niet winstgevend te zijn maar je moet alle kosten kunnen dekken die er zijn.

janvdr

• Junior gebruiker
  • **
  • Instructeur EHBO en AED, Hoofdbrandwacht
    • EHBOweb
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2006, 13:05:52
Bij ons hanteren we een commercieel tarief en niet commercieel tarief (hangt af van de organisatie, commercieel of niet).
Niet commercieel € 25,00 per dagdeel per team (2 pers). Per hv-er meer € 6,50. Commerceel is € 35.00 pd/pt en € 7,50 pd per hv-er extra.
Portofoon/mobilofoon worden extra doorberekend € 12,50 pd ps.
Tevens kennen we een tarief voor nachtwerk.
De kilometers komen er ook nog bij.
Voor de rest zit alles er in. Gebruik verbandmiddelen, AED en eventueel vplk.

Zie voor een nauwkeurigere omschrijving http://www.rodekruissmallingerlandachtkarspelen.nl/kosten_hulpverlening.htm

Sommige meer voorkomende evenementen zijn afgekocht door de organisatie.
Hij betaald een x bedrag per jaar en wij zorgen voor voldoende hulpverleners en materiaal naar ons inzicht. Wij zorgen er voor dat we in elk geval voldoen aan vergunningen.
Bijna  obm (allen nog examen repressie brand)

helm

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2006, 14:37:14
Bij ons hanteren we een commercieel tarief en niet commercieel tarief (hangt af van de organisatie, commercieel of niet).
Niet commercieel € 25,00 per dagdeel per team (2 pers). Per hv-er meer € 6,50. Commerceel is € 35.00 pd/pt en € 7,50 pd per hv-er extra.

Waarom is dit prijsverschil? Is er een verschil in jullie hulpverlening bij profit en non-profit?

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2006, 14:43:16
Waarom is dit prijsverschil? Is er een verschil in jullie hulpverlening bij profit en non-profit?
Omdat ze misschien met minder genoegen nemen omdat ze weten dat de niet commerciele organisaties het moeten hebben van sponsoren en het geld wat opgaat aan organisatiekosten niet ten bate van de doelstelling gebruikt kan worden ?