Jerommeke, ik neem aan dat je de voorruit bedoelt? Bij een aanrijding zal de boem zich nl voorwaarts verplaatsen en niet achterwaarts, of er moet wel heel hard achterop het politievoertuig worden gereden.
Wat er gebeurd is, is er gebeurd. De bonk lag meters bij de auto vandaan en het achterruit lag er uit
Ik heb zelf al een aantal situaties gehad waarbij acuut gevaar voor de bewoner was en wij direct naar binnen moesten. Een raam was in dit geval geen optie evenals afwachten op de brandweer.
Tsja, die situatie's heb ik ook gehad en meestal lukt het met maatje 46 op de deur ook wel...
Daarnaast hebben wij wél in ieder dienstvoertuig een grote koevoet liggen, deur op spanning zetten met de koevoet en dan maatje 46 doet wonderen
Daarnaast zijn de hedendaagse dienstvoertuigen zo gebouwd (met de ladekasten en dergelijke) dat er zo min mogelijk troep los achter in ligt.
Een suikerklontje schijnt al met de kracht van 1 KG aan te komen bij een aanrijding, om nog maar te zwijgen over de schade die een paraplu aan kan richten