Ambu Haaglanden

Auteur Topic: Ambu Haaglanden  (gelezen 8464 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 26 maart 2005, 16:50:59
nou ik word der altijd wakker van en het maakt me helemaal niets uit
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robin Hundman

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 26 maart 2005, 17:25:13
ff off topic... Hebben ze daar in Belgie dan geen ''wet'' over de db van de sirenes, dan? En de versnellers van de ambulances hier zijn ook niet zacht  ;).

René Boot

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2005, 21:22:55
Hoi Joffry, eeeeuhhh wat voor voertuigen worden dat dan ??? net zoals dat voertuig van de VZA wat op de beurs stond of ???? en wanneer is binnenkort ???

Groet René

Karim

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2005, 22:34:21
en dat is maar 1 sirene, er rijden ook MUG auto's rond met 9 verschillende sirenes!!

Is 9 niet wat erg veel ?

Ik rij bij verschillende diensten in Belgie en ben dus ook aan verschillende sirene's gewend.
Maar aan 9 kom ik toch echt niet; wail, yelp, hyperyelp (ook wel "pier" genoemd), en de high-low.
Dan hebben sommige wagens naast die 3 verschillende nog 'n 2-toon die lijkt op de Nederlandse politie, en de meeste hebben 'n airhorn erbij.

Maar 5 is volgens mij toch echt 't hoogste aantal wat erop 1 wagen kan zitten.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 27 maart 2005, 05:06:08
Hoi Joffry, eeeeuhhh wat voor voertuigen worden dat dan ??? net zoals dat voertuig van de VZA wat op de beurs stond of ???? en wanneer is binnenkort ???

Groet René

Tja, wanneer ze worden afgeleverd is nog beetje onduidelijk, mogelijk voor de zomer, voertuigen worden groot volume voertuig op basis van mercedes chassis.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 27 maart 2005, 05:10:53
Hoi Joffry,

bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Inderdaad lijkt het me niet handig dat de paraatkoffer alleen van buiten is te bereiken, andersom lijkt de werkruimte achterin me wel super. Rijdt 'ie verder wel ok (vering enzo)?

Groetjes, Bart

Tja, de naam ''patatwagen'' is niet echt vleiend, bij het rijden lijkt het wel of je met een Conexxion-bus op stap bent, vering is stukken minder goed dan die van de aangepaste chevy's (met luchtvering). Draaicirkel is korter dan die van Chevy, maar de Chevy rijdt stukken comfortabeler en sneller.

De ruimte binnen de sprinter plasitisol is groot, soms te groot aangezien je je moeilijk vast kan grijpen bij een noodstop, laat staan als je in rijdende ambu plastisol staat om wat uit werkkast et pakken of de monitor te bedienen, dan is een smak tegen de grond of muur/kastje etc. al gauw gemaakt..... >:( :-[

Of de nieuwe auto's net zo worden uitgevoerd als de MICU auto van VZA/AMC is nog de vraag. De auto is in ieder geval wel bedoeld voor IC en couveuzevervoer.
Citaat
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 27 maart 2005, 10:39:52

Tja, wanneer ze worden afgeleverd is nog beetje onduidelijk, mogelijk voor de zomer, voertuigen worden groot volume voertuig op basis van mercedes chassis.

zal dat niet zo'n vario worden, netzoals er al op mediatv stond? deze :

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

René Boot

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 27 maart 2005, 10:49:12
Ja dat was eigenlijk oom mijn vraag, worden het voertuigen op een Mercedes Vario chassis ??
Zie hieronder.

Groet René

[verwijderd door de admin]

René Boot

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 27 maart 2005, 10:50:58
Vergeet de bron te vermelden bron www.retmobil.com fotlo's H.J. Bielke.

Groet René

René Boot

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 27 maart 2005, 10:52:35
Nu ik mijn berichten zo terug lees is het misschien handig om eerst wakker te worden en dan pas te reageren ;-)  oom, floto's hahahaha

Groet René