Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012

Auteur Topic: Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012  (gelezen 46210 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Ik vind het vooral onkies van de advocaat dat hij de media op zoekt met dit verhaal, dat hij het evt. in de rechtszaal aanhaalt is voor mij oke, maar aangezien het onderzoek nog loopt vind ik dat de advocaat voor zijn beurt praat.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Een advocaat heeft niets met het onderzoek te maken anders dan de belangen van zijn client te behartigen. Als de politie, politiek of rechtbank voor zijn beurt praat dan beschadigen zij het onderzoek. Hun belang is immers waarheidsvinding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Advocaat doodschopper bedreigd

ALMERE - Advocaat Geert-Iem Roos, die een van de jeugdspelers verdedigt die grensrechter Richard Nieuwenhuizen zouden hebben doodgeschopt, wordt met de dood bedreigd. Op het kantoor van de advocaat in Almere zijn ruim vijftig dreigementen binnengekomen nadat hij woensdagavond in het tv-programma Nieuwsuur verscheen.

Dat meldt de NOS. Roos kreeg onder meer vervelende mailtjes en telefoontjes. "Deze advocaat verdient een kogel door zijn kop", is een van de bedreigingen.

De advocaat beweerde gisteren in Nieuwsuur dat Nieuwenhuizen de verdachten nadrukkelijk heeft geprovoceerd. De grensrechter zou na afloop van het duel naar de spelers van voetbalclub Nieuw-Sloten zijn gelopen en hen met  zijn vlag hebben gepord. "Er zijn ook verklaringen dat hij zei: "Sla me dan, een tik is genoeg," aldus de raadsman.

Zijn lezing riep direct veel woede en verontwaardiging op bij kijkers.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21210261/__Advocaat_doodschopper_bedreigd__.html


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Een advocaat heeft niets met het onderzoek te maken anders dan de belangen van zijn client te behartigen. Als de politie, politiek of rechtbank voor zijn beurt praat dan beschadigen zij het onderzoek. Hun belang is immers waarheidsvinding.

Ik denk dat het interview niets te maken heeft met het behartigen van de belangen van de cliënt, maar het kan wel eventueel nog te horen getuigen beïnvloeden.
Dus daarom is het ongewenst dat de advocaat zich hangende het onderzoek op deze manier uitlaat naar de media.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Ik denk ook dat we er snel vanuit gaan dat het stemmingmakerij is. Als er waarheid in zit kan en mag een rechter er ook niet aan voorbij gaan. Uitlokking van agressie kan je bij vanuit gaan dat er ook agressie zal plaats vinden. Wat de advocaat ook al aangaf is dat niet alleen zijn client deze verklaring gaf maar dat ook vanuit het publiek deze verklaring wordt ondersteund.

Een advocaat heeft niets met het onderzoek te maken anders dan de belangen van zijn client te behartigen. Als de politie, politiek of rechtbank voor zijn beurt praat dan beschadigen zij het onderzoek. Hun belang is immers waarheidsvinding.

Jammergenoeg is in het verleden al gebleken dat deze partijen niet altijd aan waarheidsvinding doen en het behalen van een veroordeling voorop hebben staan. Ik denk eerlijk gezegd dat deze advocaat in het kader van de waarheidsvinding deze uitlatingen heeft gedaan om het onderzoek ook hierop te laten plaatsvinden. In het politie raport zijn de uitlatingen mogelijk gedaan of de mogelijkheid dat deze uitlatingen zijn gedaan niet genoemd. Terwijl ze door zijn cliënt wel als verklaring zijn gegeven. Ook is er volgens de advocaat geen onderzoek naar gedaan.

Let op, ik praat het gedrag van de verdachten niet goed. Maar ik snap de stap van de advocaat wel, wie weet of er nu ook andere spelers van andere partijen die deze grenswachter hebben meegemaakt ook niet hun verhaal doen. Al of niet in het voordeel van de verdachten. We weten allemaal hier ook dat agressie agressie oproept en niet altijd met de bedoelde uitkomst.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Ik denk dat het interview niets te maken heeft met het behartigen van de belangen van de cliënt, maar het kan wel eventueel nog te horen getuigen beïnvloeden.
Dus daarom is het ongewenst dat de advocaat zich hangende het onderzoek op deze manier uitlaat naar de media.
Waarbij hij zich nog wel eens lelijk in de vingers kan snijden en zijn beoogde doel wellicht tegen hem gaat werken.
Het beoogde doel is in mijn ogen beinvloeding. Maar in plaats dat hij bij mij bereikt dat ik milder word in mijn mening, wordt mijn mening door deze uitspraak alleen maar negatiever jegens zijn clienten.  :-X


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Waarbij hij zich nog wel eens lelijk in de vingers kan snijden en zijn beoogde doel wellicht tegen hem gaat werken.
Het beoogde doel is in mijn ogen beinvloeding. Maar in plaats dat hij bij mij bereikt dat ik milder word in mijn mening, wordt mijn mening door deze uitspraak alleen maar negatiever jegens zijn clienten.  :-X

Ik denk dat het nog wel eens zwaar kan gaan tegenvallen wat deze jongens voor straf gaan krijgen.
Immers, voor een echt zware veroordeling zal er mijns inziens toch duidelijk moeten worden wie de fatale schop(pen) heeft uitgedeeld. Het zal een moeilijk verhaal worden, denk ik.
In eerdere zaken heb ik het hier wel eens met 2 jaar zien eindigen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
In het politie raport zijn de uitlatingen mogelijk gedaan of de mogelijkheid dat deze uitlatingen zijn gedaan niet genoemd. Terwijl ze door zijn cliënt wel als verklaring zijn gegeven. Ook is er volgens de advocaat geen onderzoek naar gedaan.

Heb je hier een bron voor?
De advocaat zelf zegt in Nieuwsuur toch echt dat dit gegeven (het gedrag van het slachtoffer) in het strafdossier staat.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Heb je hier een bron voor?
De advocaat zelf zegt in Nieuwsuur toch echt dat dit gegeven (het gedrag van het slachtoffer) in het strafdossier staat.

Hij benoemde het uitdagende gedrag, echter niet de uitlatingen. Dat van de uitlatingen heb ik uit of het AD of de Telegraaf, de artikelen heb ik online gelezen maar zo niet paraat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Hij benoemde het uitdagende gedrag, echter niet de uitlatingen. Dat van de uitlatingen heb ik uit of het AD of de Telegraaf, de artikelen heb ik online gelezen maar zo niet paraat.

Nee, hij noemde ook sommige van de uitlatingen ook zoals ook te lezen in dit artikel op de Telegraaf website:
'Er zijn ook verklaringen dat hij zei: Sla me dan, een tik is genoeg.'

Het gaat mij vooral om de bron waarop jij baseert dat dit allemaal niet in het dossier opgenomen is. En ook waar hij claimt dat de politie dit allemaal niet onderzoekt....
Dat zijn toch ernstige beweringen en niet iets om over te speculeren....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten