Zullen we, hoezeer ik de emoties en uitlatingen ook begrijp, de regels van het forum respecteren?
Het gaat naar mijn mening juist op dit punt fout. Voor de goede orde, de regels zijn prima maar door iedere keer onverschillig het zogenaamde strafrecht dit probleem op te laten lossen gaat het fout.
Een bepaalde groep jongeren in dit land is een etterende wond die bij elke daad weer betrokken is. En elke keer worden onderzoeksrapporten geschreven, roepen politici dat zij de problemen wel gaan aanpakken. We zijn jaren verder en er is niets veranderd.
Ik Twitterde het al maar zal het hier nog eens schrijven; Pim Fortuyn sprak ooit de iconische woorden "dit land is het zat". Hij kreeg de kogel. Dit land is het nog steeds zat en ook deze daad beroert heel wat mensen.
Elke keer vragen we ons af waar het fout gaat. Ik denk het te weten, namelijk een overheid die altijd en overal het bedje spreid van de mensen die niet mee willen in de maatschappij, altijd een politicus die wel roept de oplossing zegt te hebben maar uiteindelijk loze beloften blijkt te maken. Dat zijn ook nog eens de mensen waarop wij vertrouwen? Vertrouwen wij op een gepaste straf voor de daders?
Hier past maar één straf, levenslang in een donker hok op water en brood. Dat is niet mensonterend, wat zij gedaan hebben is mensonterend!
Ik pleit al een tijdje voor de oprichting van private community's door groepen bewoners van een bepaald gebied die zelf zorgen voor hun veiligheid d.m.v. zelf ingehuurde bewakers, afgesloten wijken et cetera waar men zelf bepaald wie men binnenlaat, waar men zelf bepaald hoe geleefd wordt en wat er gebouwd wordt, waar men zelf zorgt voor de groenvoorziening. Een soort VVE+.
Met alle respect maar de overheid is niet te vertrouwen als men zegt dat men jou veiligheid garandeert. Dat is ook onmogelijk.
Terug naar deze casus, deze voetbalclub stond al te boek vanwege eerdere misdragingen. Waarom beschermt de KNVB hun vrijwilligers niet? Huur beveiligers in die je personeel & vrijwillgers kunnen beschermen! Tevens vind ik dat de KNVB een signaal moet afgeven en het amateurvoetbal tenminste tot 1 januari volledig stil moet leggen om zich te bezinnen of men de competitie nog zin heeft. Ten tweede zou het de KNVB sieren om ook het betaald voetbal dit weekend stil te leggen, puur als signaal naar spelers en supporters maar vooral naar de maatschappij.