Kogelwerend vest dragen als burger

Auteur Topic: Kogelwerend vest dragen als burger  (gelezen 26006 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 10 december 2012, 20:20:52
Waarvoor is zo'n ding gemaakt..? En hoe vaak kom je als 'burger' in zo'n situatie? Ik loop toch ook niet met een gasmasker..?
Is ook niet verboden. Zo simpel is het nou eenmaal, ieder zijn ding.

Dan moet de agent hem wel eerst aanhouden/onderzoeken... Dus zo normaal is het ook weer niet..
Waar zeg ik dat het normaal is? Tuurlijk is het raar, maar als het niet strafbaar is is dat het enige wat overblijft.

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
Reactie #31 Gepost op: 10 december 2012, 23:06:38
Moet je eens op Nat Geo kijken naar de serie "Preppers"... Complete atoombunkers waar mensen in wonen "vanwege de veiligheid"... ::)

Ja maar die amerikanen zijn zo paranoide als een stel eendekwekers.
Eng volk want zij vinden zich boven de rest verheven,
want zij zijn van "the US"

Stelletje halve lammen...
Groetjes, Marco

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #32 Gepost op: 11 december 2012, 17:56:31
@ MarcoIF,

Zo de casus oversimpliseren is te makkelijk.
'Tuurlijk zijn het mafkezen, maar je moet niet vergeten dat in Amerika zelfredzaamheid een stukje verder gaat dan hier, waar we met z'n alle vinden en ook verwachten dat de overheid ons wel gaat redden. Niet voor niets krijg je in sommige counties op het platteland het advies om rekening te houden met een lange aanrijtijd van de eerste de beste agent.

Preppers hebben een paar bijzonder goede argumenten: Katrina en de Rodney King-rellen om er maar eens 2 te noemen. Dat was een ongelooflijke puinhoop v.w.b. de hulpverlening en illustreerde in extremis het onvermogen van de overheid om burgers voldoende te beschermen.

Dan krijg je dus vanzelf mensen die vinden dat ze zelf de broek moeten kunnen ophouden. Combineer dat met de juridische vangnetten zoals Castle law en het 2nd Amendment en dan geef je dus ook de burgers het recht en de vrijheid om zich zelf te beschermen en zich ook voor te bereiden op een SHTF-scenario.

Dat bestempelen als mafkezen is iets te kort door de bocht.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #33 Gepost op: 11 december 2012, 18:02:21
@ overste ikke,

.223 Rem. Kans dat je dat tegenkomt op straat is bijzonder klein. Gebeurt het wel, dan heeft de Big Cahoona boven helaas jouw nummer getrokken. Gaat ook een kogelwerend vest niet bijhelpen.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #34 Gepost op: 11 december 2012, 18:22:09
.223 Rem. Kans dat je dat tegenkomt op straat is bijzonder klein. Gebeurt het wel, dan heeft de Big Cahoona boven helaas jouw nummer getrokken. Gaat ook een kogelwerend vest niet bijhelpen.
Dat zeg ik ook niet.  0098 Ik zeg alleen dat een metalen harnas niet bepaald kogelwerend genoemd kan worden.  ^-^
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 14 december 2012, 12:14:30
Ach het is niet verboden natuurlijk, maar als ik een burger op straat zie lopen met een kogelvrij vest over zn kleding heen ga ik toch wel even babbelen met die persoon denk ik!  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.