Wit lampje bij een verkeerslicht

Auteur Topic: Wit lampje bij een verkeerslicht  (gelezen 3070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

imthecool1

  • Gast
Gepost op: 22 maart 2005, 20:50:13
Tja, deze vraag heeft niet echt iets met hulpverlening te maken..maar misschien dat een van jullie dit weet, ben al jaren op zoek naar antwoord...en niemand die het weet :(

Bij sommige verkeerslichten (portalen etc.) zit aan de zijkant een lampje met een transparante glaasje en een beugeltje erover heen..Soms is het lampje aan, maar ik heb het ook al vaker gezien dat het continu knippert...maar meestal is het uit!
waar dient dit lampje nou voor, vooral omdat het ene verkeerslicht het wel, en het andere weer niet heeft? Iemand die dit toevallig weet??




Blommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2005, 20:57:25
Is dit niet een lampje voor lijnbussen die over een extra baan rijden naast de gewone rijstroken ??


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2005, 21:05:00
Ja, idd of voor trams. In Amsterdam kom je dit ook heel vaak tegen bij stoplichten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2005, 21:15:54
nee, ik weet wat hij bedoeld,

als je naar een stoplicht kijkt zit er aan de zijkant een wit lampje (niet aan de voorkant), dit brand meestal
en dus niet voor een bus of tram
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


imthecool1

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2005, 21:23:38
Juist...dat lampje waar jerommekeaalsmeer het over heeft...niet voor een bus of tram :)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2005, 22:36:18
Heeft dat niet meer te maken met een noodverlichting? dus voor als de stroom uitvalt, dat deze lampjes de portalen markeren??

Op de A12 tussen Arnhem en Utrecht hangen ook kleine witte lampjes in de lichtmasten en als de gele lampen branden zijn die uit en als de lege lampen uit zijn branden die witte (echt veel licht geef het niet, maar das een ander verhaal)

hoop dat er iemand is dat het met zekerheid kan vertellen!!


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2005, 22:41:25
Misschien weet het hier iemand.... ;)


imthecool1

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2005, 08:52:51
Citaat
Op de A12 tussen Arnhem en Utrecht hangen ook kleine witte lampjes in de lichtmasten en als de gele lampen branden zijn die uit en als de lege lampen uit zijn branden die witte (echt veel licht geef het niet, maar das een ander verhaal)

Hoezo...is dat een backup systeem...van de 6e start en landingsbaan van schiphol...hahaha...kwist niet dat er autoweg werdt gebruikt hiervoor :P ;D

Maar ik heb opgelet..en wat mij opvalt is dat niet ieder portaal dit heeft, bij ons in de omgeving een (echt niet in de omgeving van een vliegveld)..en gisteren knipperde het lampje weer eens, toen dacht ik..en nu wil ik wel eens weten waarvoor het is.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2005, 20:14:46
Ik verwacht meer dat het gaat om signaleringslampjes van het systeem. Zij geven aan dat er storingen zijn gedetecteerd.


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2005, 09:45:16
Ik weet wat je bedoeld.
Ik had gehoord dat, dat witte lampje aangeeft dat er een storing is een een lus.