Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009  (gelezen 41908 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Laat ons hopen dat het niets wordt, 1 keer tijdens de vakantie periode zal wel voldoende zijn zeker.
Hier heeft het eind juli zwaar gehageld met hagel ze groot als een ei, met veel schade tot gevolg aan daken en voertuigen.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Mooi, en gaat het straks nog wel flink te keer, dan mag jij de volgende keer niet meer mee doen ;)

Een tip mensen: geduld! De avond en nacht van 25 op 26 mei was er géén weeralarm en de zwaarste onweersbuien uit de afgelopen 10 jaar trokken over Nederland. De situatie lijkt nu nog explosiever dan toen ;)Voor alle 'doemdenkers': hoe kunnen temperaturen van 37 graden opeens naar 21 graden gaan morgen zonder dat er iets gebeurd? Juist, dat kan niet ;)
Waarom zou je mensen onnodig bang gaan maken? We moeten een paar onweersbuien niet meteen gaan dramatiseren.
De Mexicaanse griep zou ook desastreus worden, maar wat blijkt hij is milder dan een gewone griep. Daar bedoel ik mee; de media overdrijft tegenwoordig alles en echte gevaren worden dan juist niet gezien.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Op het strand van Bloemendaal lopen nog aardig wat mensen rond, zie de live beachcam. :)

Het tijdstip op die foto klopte niet...15.36 uur, en ruim daarvoor was de foto al geplaatst...


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Waarom zou je mensen onnodig bang gaan maken? We moeten een paar onweersbuien niet meteen gaan dramatiseren.
De Mexicaanse griep zou ook desastreus worden, maar wat blijkt hij is milder dan een gewone griep. Daar bedoel ik mee; de media overdrijft tegenwoordig alles en echte gevaren worden dan juist niet gezien.
Onnodig bangmaken? Waarschuwen! En is Stefanuzzz media? Volgens mij niet.
343, never forget.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
http://www.duinzicht.nl/Cadzand/cadzand.html

Webcam in het midden van de pagina, iets naar beneden scrollen. In Cadzand regent het nu.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Het tijdstip op die foto klopte niet...15.36 uur, en ruim daarvoor was de foto al geplaatst...
Heb ook snel ff naar de datum gekeken en niet naar de tijdstippen... maar het beeldje veranderd wel elke keer dus ik neem aan dat het
wel een actuele is maar dat hij/zij het klokje op de pc niet goed heeft staan. :|


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Onnodig bangmaken? Waarschuwen! En is Stefanuzzz media? Volgens mij niet.
Ja dat weet ik, maar de media en het knmi ovedrijven ook altijd


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Ja dat weet ik, maar de media en het knmi ovedrijven ook altijd
Drogreden.
343, never forget.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Waarom zou je mensen onnodig bang gaan maken? We moeten een paar onweersbuien niet meteen gaan dramatiseren.
Ik basseer mijn uitspraken NIET op de media, ik basseer mijn uitspraken op dat gene wat het KNMI in de guidance publiceerd. Ik citeer: "Op het eerste koufront (thetaw850 15) zijn nog zeer zware windstoten mogelijk," en "Onweers MOS laat vooral rond het IJsselmeer een grote kans (90%!) op meer dan 200 ontl-5 min zien. Lokaal kunnen de buien gepaard gaan met grote hagel (droge lucht) en veel neerslag, orde 30-50 mm (hir06 geeft minder neerslag dan in vorige run, maar kan is bij dit soort wat betreft de hoeveelheden slechts een indicatie)."

Als je een beetje de moeite doet om dit topic te lezen tot aan wat vanochtend is gepost, zou je al meerdere malen in mijn postings hebben kunnen lezen dat ik juist de media aan het verbeteren ben.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Heb ook snel ff naar de datum gekeken en niet naar de tijdstippen... maar het beeldje veranderd wel elke keer dus ik neem aan dat het
wel een actuele is maar dat hij/zij het klokje op de pc niet goed heeft staan. :|

Okee, maar het gaat er bij mij ook niet in dat met 35 graden dat hele strand leeg is...tenzij het ontruimd is! En daar zijn geen berichten van.. O0