Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009  (gelezen 41912 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Het tijdstip op die foto klopte niet...15.36 uur, en ruim daarvoor was de foto al geplaatst...
Veranderd toch niets aan het feit dat het daar een leeg strand betreft en in Bloemendaal niet? ;)
De tijd op de webcam van de foto loopt 10 minuten voor.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Okee, maar het gaat er bij mij ook niet in dat met 35 graden dat hele strand leeg is...tenzij het ontruimd is! En daar zijn geen berichten van.. O0
Daar zijn dus wel berichten van, kijk maar naar de posting van SRich.
343, never forget.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Drogreden.
Nee dat is een valide argument. Hoe meer je gaat waarschuwen hoe groter de kans is dat bij een echt ernstige situatie de mensen gaan denken het zal wel. Dat is pas gevaarlijk


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Okee, maar het gaat er bij mij ook niet in dat met 35 graden dat hele strand leeg is...tenzij het ontruimd is! En daar zijn geen berichten van.. O0
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat van: SRich op Vandaag om 15:07:02
Momenteel is de Politie Rotterdam - Rijnmond bezig met het ontruimen van de kust gebieden (ik woon er ook)
Hier wordt binnen nu en 30 min een zeer zware storm verwacht.

Bron/Meer info?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Veranderd toch niets aan het feit dat het daar een leeg strand betreft en in Bloemendaal niet? ;)
De tijd op de webcam van de foto loopt 10 minuten voor.

Ik heb nog nooit een leeg strand gezien bij +35 graden, tenzij er ontruimd is.

Daar zijn dus wel berichten van, kijk maar naar de posting van SRich.

Dat is summiere berichtgeving omtrent regio Rotterdam! Waar is de foto van Twente nieuws genomen?
Als 1 iemand zegt dat er daar ontruimd wordt, ben ik (nog) niet overtuigd.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Nee dat is een valide argument. Hoe meer je gaat waarschuwen hoe groter de kans is dat bij een echt ernstige situatie de mensen gaan denken het zal wel. Dat is pas gevaarlijk
En niet waarschuwen of heel weinig om mensen zelf bewust te maken van het feit dat het gevaarlijk is werkt wel? Laten we realistisch blijven: 90% van de bevolking is naïef en denkt dat het wel mee zou vallen. Pas als er echt iets ernstigs gebeurd, begint het geklaag.

Voor mij is het niet de vraag of, alleen wanneer en waar.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Joehoeee graag ontopic. ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Ik basseer mijn uitspraken NIET op de media, ik basseer mijn uitspraken op dat gene wat het KNMI in de guidance publiceerd. Ik citeer: "Op het eerste koufront (thetaw850 15) zijn nog zeer zware windstoten mogelijk," en "Onweers MOS laat vooral rond het IJsselmeer een grote kans (90%!) op meer dan 200 ontl-5 min zien. Lokaal kunnen de buien gepaard gaan met grote hagel (droge lucht) en veel neerslag, orde 30-50 mm (hir06 geeft minder neerslag dan in vorige run, maar kan is bij dit soort wat betreft de hoeveelheden slechts een indicatie)."

Als je een beetje de moeite doet om dit topic te lezen tot aan wat vanochtend is gepost, zou je al meerdere malen in mijn postings hebben kunnen lezen dat ik juist de media aan het verbeteren ben.
Ik moet eerlijk zeggen 30-50 mm is echt het niet zo schokkend veel. Tijdens orkanen kan wel meer dan 500 mm vallen.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ik moet eerlijk zeggen 30-50 mm is echt het niet zo schokkend veel. Tijdens orkanen kan wel meer dan 500 mm vallen.
30-50mm is een gemiddelde waarde. In Apeldoorn is een maand (of twee) tijdens een bui ook ruim 100mm naar beneden gekomen in anderhalf uur tijd, terwijl er voor maximaal 30-50mm was gewaarschuwd.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Ik heb nog nooit een leeg strand gezien bij +35 graden, tenzij er ontruimd is.

Hoho, het is al lang geen 35 graden meer op de stranden, op dit moment rond de 20-25 graden met een stevig windje. Dat maakt het nog extra koel, bovendien is het ook nog erg droog waardoor je lekker gezandstraald wordt... Voeg daar nog eens alle waarschuwingen bij ... Genoeg redenen om het strand massaal (en vrijwillig) te verlaten lijkt me!