Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009  (gelezen 41910 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Kracht 6, 7...dat is al vrij pittig.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ja dat is dus het kwalijke van de zaak. Het KNMI doet dat om zich in te dekken. Het KNMI is er vooral om het weer te voorspellen, niets meer en niets minder. Daarom kan je in mijn ogen nooit het KNMI verantwoordelijk stellen als er iets mis gaat, omdat er nu eenmaal altijd een onzekerheidsfactor is met het weer. Ik verlang realistische weersvoorspellingen van het KNMI en geen aangedikte voorspellingen uit angst voor schadeclaims of andere dingen.
Het KNMI dekt zich niet in. Het KNMI houdt zich strict aan haar eigen regels die opgesteld zijn. Ze gaan niet te pas en te onpas een waarschuwing uitgeven voor niks. Er zijn hele stricte afspraken gemaakt over wat nodig is voor een weeralarm ja of nee. In het verleden is vaak genoeg veel schade aan gebouwen en objecten voorgekomen tijdens weeralarmsituaties. Die criteria zijn in de afgelopen jaren niet veranderd. Sterker nog: in de toekomst zullen weeralarmen steeds vaker voorkomen, omdat het weer zich anders gaat gedragen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085


Plaatje van GeenStijl, die het noodweer nog niet echt zien aankomen geloof ik ;D

Btw, hetzelfde strand als de eerder hier geposte foto :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Veel mensen zeggen dat men de weerarlarmen al niet meer serieus nemen! Word te vaak uitgegeven,terwijl er niks gebeurt! Voor de burger is het niet meer geloofwaardig.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Het KNMI dekt zich niet in. Het KNMI houdt zich strict aan haar eigen regels die opgesteld zijn. Ze gaan niet te pas en te onpas een waarschuwing uitgeven voor niks. Er zijn hele stricte afspraken gemaakt over wat nodig is voor een weeralarm ja of nee. In het verleden is vaak genoeg veel schade aan gebouwen en objecten voorgekomen tijdens weeralarmsituaties. Die criteria zijn in de afgelopen jaren niet veranderd. Sterker nog: in de toekomst zullen weeralarmen steeds vaker voorkomen, omdat het weer zich anders gaat gedragen.
Ik krijg de indruk dat ze zich wel indekken. Begin juli was er geloof ik ook een weeralarm toen was er ook niks aan de hand. Met steeds modernere technieken wordt het steeds makkelijker om het weer te voorspellen. En als ze dachten dat dit echt zou gebeuren, kunnen ze blijkbaar het weer niet voorspellen.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Kijk nou voor de verandering eens goed naar dit kaartje. Misschien een stomme vraag, maar kun je klok kijken? ;)

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Ik krijg de indruk dat ze zich wel indekken. Begin juli was er geloof ik ook een weeralarm toen was er ook niks aan de hand. Met steeds modernere technieken wordt het steeds makkelijker om het weer te voorspellen. En als ze dachten dat dit echt zou gebeuren, kunnen ze blijkbaar het weer niet voorspellen.

Bij jou zeker niet...in Noord-Oost Nederland is er veel schade ontstaan door bliksem en regenval. Kom op zeg, stap morgen eens met je goede been uit bed >:(

Ik ben blij dat het KNMI waarschuwingen en alarmen afgeeft. Daar wordt hier in de regio ook rekening mee gehouden. Ook bij de tennisclub zijn al voorbereidingen getroffen i.v.m. de open club kampioenschappen en het noodweer. Volgens mij een l*lverhaal dat mensen niet meer luisteren, in mijn omgeving wordt er in ieder geval wél rekening mee gehouden ::)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Kijk nou voor de verandering eens goed naar dit kaartje. Misschien een stomme vraag, maar kun je klok kijken? ;)
Ja en ik kan je gerust stellen. De temperaturen beginnen al te dalen. Dus buien die ontstaan zullen minder krachtig worden.


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
In vakantietijd, met deze temperaturen vind je in het hele land geen enkel leeg strand! En vooral watersporters zie je altijd! Ondanks waarschuwingen.
Kwestie van gezond verstand. Lege stranden zijn er momenteel gewoon niet.

De eerder geplaatste webcam in Hoek van Holland is toch echt live. Een iets verderop gelegen webcam op het strand van 's-Gravenzande toont eveneens een vrijwel leeg strand.



Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
hier is de wind aan het opsteken,limburg
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis