Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009  (gelezen 41932 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168


Btw, hetzelfde strand als de eerder hier geposte foto :)

Maar welk strand is dat nou?  ;D


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ja en ik kan je gerust stellen. De temperaturen beginnen al te dalen. Dus buien die ontstaan zullen minder krachtig worden.
Gelukkig. Jij weet uiteraard dat buien bij een temperatuur van nog steeds 28-32 graden niet kunnen ontstaan... uiteraard. :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Gast48368

  • Gast
Ja dat is dus het kwalijke van de zaak. Het KNMI doet dat om zich in te dekken. Het KNMI is er vooral om het weer te voorspellen, niets meer en niets minder. Daarom kan je in mijn ogen nooit het KNMI verantwoordelijk stellen als er iets mis gaat, omdat er nu eenmaal altijd een onzekerheidsfactor is met het weer. Ik verlang realistische weersvoorspellingen van het KNMI en geen aangedikte voorspellingen uit angst voor schadeclaims of andere dingen.

Dit soort klachten kun je bij het KNMI neerleggen, hier houden we het bij het weeralarm.

We gaan weer verder met ons weerpraatje....... :)



Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Maar welk strand is dat nou?  ;D

Hoek van Holland


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Maar welk strand is dat nou?  ;D

Volgens GS het uiterste puntje van Hoek van Holland ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
De eerder geplaatste webcam in Hoek van Holland is toch echt live. Een iets verderop gelegen webcam op het strand van 's-Gravenzande toont eveneens een vrijwel leeg strand.



Zo goed als leeg.... ::)
Dan neem ik mijn woorden terug...

U heeft gelijk.  O0


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ondertussen is binnen een tijdsbestek van 10 minuten de eerste bui (op land) onstaan. Dit zou het begin moeten zijn van alle buien. (Als er eenmaal een trigger is geweest, kunnen andere buien ook worden getriggerd. Een soort van kruidvat wat ontploft, waardoor andere vaten in de buurt ook vlam vatten.)

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Hoek van Holland

Als het windkracht 7 is, waarom is die zee zo rustig dan..


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Gelukkig. Jij weet uiteraard dat buien bij een temperatuur van nog steeds 28-32 graden niet kunnen ontstaan... uiteraard. :)


Ja maar de kans wordt steeds kleiner nu dat dit echt extreem weer gaat opleveren.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ja maar de kans wordt steeds kleiner nu dat dit echt extreem weer gaat opleveren.
Geef mij nou eens een goed argument waarom er bij temperaturen van 28 - 32 graden géén extreme weersverschijnselen kunnen ontstaan? Leg me dat nou eens uit. 25 / 26 mei lagen de temperaturen rond de 16 - 22 graden 's nachts(!) (zonder de dagelijkse gang (lees: opkomst zon, opwarming, etc.)) en toen zijn er in het zuiden van het land hagelstenen gevallen ter grootte van tennisballen. Er bestaat meer dan alleen temperatuur.

Edit: Temperatuursverschillen momenteel van 15 graden tussen het koude en het warme gedeelte van Nederland. Absurd.

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon