Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2009  (gelezen 41935 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik zie steeds meer tegenstrijdige berichten. Uit het hele land...op diverse sites. We zullen zien... ;D


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Geef mij nou eens een goed argument waarom er bij temperaturen van 28 - 32 graden géén extreme weersverschijnselen kunnen ontstaan? Leg me dat nou eens uit. 25 / 26 mei lagen de temperaturen rond de 16 - 22 graden 's nachts(!) (zonder de dagelijkse gang (lees: opkomst zon, opwarming, etc.)) en toen zijn er in het zuiden van het land hagelstenen gevallen ter grootte van tennisballen. Er bestaat meer dan alleen temperatuur.

Ja en weet je wat grappig is dat toen GEEN weeralarm werd afgegeven. En ik zei niet dat er geen buien konden ontstaan. Maar het is een feit dat bij extreme warmte makkelijker uit het niets buien kunnen ontstaan. En nu de temperatuur aan het dalen is, lijkt me dat een gunstig teken.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Zojuist zond de kustwacht op VHF (marifoon) 23 & 83 de volgende waarschuwing uit:

Zierikzee:  west tot zuidwest - kracht 6
Overige distrciten (Vlissingen, Hoek van Holland, IJmuiden, Texel, Harlingen, Rottum, Delfzijl, IJsselmeer, Marken):  west tot zuidwest - kracht 7.
heb je daar frequenties bij ?
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ja en weet je wat grappig is dat toen GEEN weeralarm werd afgegeven. En ik zei niet dat er geen buien konden ontstaan. Maar het is een feit dat bij extreme warmte makkelijker uit het niets buien kunnen ontstaan. En nu de temperatuur aan het dalen is, lijkt me dat een gunstig teken.
Nee, toen is er geen weeralarm afgegeven omdat ze het niet zagen aankomen. En dat is nu juist het gene wat zo bijzonder is aan het weer: soms voorspellen ze niets en krijg je een hele bende over je heen. In dit geval voorspellen ze ook iets en kan het flink uitpakken. Maar vroegtijdig de boel afblazen is gewoon stom, omdat je nu nog geen conclusies kunt trekken. Zeker niet op basis van je eigen locatie.

Goed, genoeg gezeur weer. Ik stel denk ik voor om weer terug te gaan richting de hulpdiensten enzo.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
heb je daar frequenties bij ?

Jazeker, de vooraankondiging vindt plaats op kanaal 16 (156.8000 MHz) en het daadwerkelijke bericht wordt uitgesproken op kanaal 23 (161.7500 MHz) en 83 (161.7750 MHz).

Verder:
p2kflex
16:33:38 20-08-09GROUP-1Vooraankondiging: eind middag/begin avond mogelijk kazernering ivm opkomst slecht weer. U hoeft op dit bericht niet te reageren.
0700000BRW Flevoland (Regionaal - Proefalarm)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Krijg zojuist uit zeer betrouwbare bron de volgende update/prognose door:



SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
het wordt hier heel grijs
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Krijg zojuist uit zeer betrouwbare bron de volgende update/prognose door:

<knip>
;D :D Die's leuk! ;-)

@Roare: ervaring + klok kijken doet wonderen. ;) Daar laat ik het voorlopig even bij.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Barbie-crosser

  • Gast
Alles is binnen , van onze huisdieren
Of staan veilig en droog onder de Afdak

Karnemelk - check
Windmolentje aan- check
Natte koude washandjes om ff koel te deppen- check
Fles water - check
112 Forum standby - check

Zo.. Ik vertrouw volledig op jullie.. en juist alle voorbereidingen die jullie allemaal moeten treffen
Daarbij... Niks verandelijker dan het weer

Wees blij dat ze ons waarschuwen.. t KAN gebeuren , maat t hoeft niet

Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2

Ik ben er klaar voor , ik hoop alle andere mensen ook  ;) :D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
het wordt hier heel grijs

Het topic? wordt inderdaad 1 groot grijs gebied... ;D
Of bedoelde je de lucht?  O0 ;)