Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2007

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2007  (gelezen 40693 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

guest2539

  • Gast
Dode door blikseminslag
Uitgegeven: 8 juni 2007 19:32
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 20:08

GOIRLE - In het Brabantse Goirle is vrijdagmiddag door blikseminslag een vrouw om het leven gekomen. Dat liet de politie weten.
 
De vrouw werd rond 17.30 uur geraakt in de Van Haestrechtstraat. Hulpdiensten brachten het slachtoffer nog naar het ziekenhuis, maar dit bleek tevergeefs.

Onweersbuien
De zware onweersbuien, die vrijdagmiddag via Limburg het land in trokken, hebben ook in het midden en westen van Brabant veel schade veroorzaakt.

In Oosterhout zijn volgens de politie diverse daken van gebouwen bezweken door blikseminslagen en wateroverlast door hevige regenbuien.

Kaatsheuvel
Kaatsheuvel staat volgens een woordvoerder grotendeels blank. Ook kreeg de politie diverse meldingen van verkeersongevallen door het slechte zicht. Hierbij zouden meerdere mensen gewond zijn geraakt.

De politie kreeg binnen korte tijd tientallen meldingen uit de regio van Breda, Tilburg en Roosendaal. "De meldkamer is overbelast", aldus een woordvoerster.

In de omgeving van Tilburg is volgens de politie een zogenoemde bolbliksem in verschillende woningen ingeslagen.

Object
Het verschijnsel kan zich voordoen bij zware onweersbuien na een blikseminslag. Dan is een helder oplichtend object zichtbaar dat huizen kan binnendringen.

In een van de huizen onstond hierdoor brand, die echter snel kon worden geblust.

http://www.nu.nl/news/1107151/14/Dode_door_blikseminslag.html


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Hier heeft de hele avond gewoon de zon geschenen (Oldenzaal)  >:D
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Hier heeft de hele avond gewoon de zon geschenen (Oldenzaal)  >:D
Hier ook nog geen druppeltje hoor 8)


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Hier ook nog geen druppeltje hoor 8)

Hier ook niet  8)


Michelle1983

  • Gast
p2kflex
21:16:54 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201950BRW Loon op Zand (Lichtkrant)
p2kflex
21:16:10 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201964BRW Gilze - Rijen (Rijen) (Lichtkrant)
p2kflex
21:15:55 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201939BRW Goirle (Lichtkrant)
p2kflex
21:15:31 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201956BRW Oosterhout (Lichtkrant)
p2kflex
21:15:10 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201979BRW Waalwijk (Lichtkrant)
p2kflex
21:14:56 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201976BRW Tilburg (Vossenberg) (Lichtkrant)
p2kflex
21:14:50 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201975BRW Tilburg (Centrum) (Lichtkrant)
p2kflex
21:14:33 08-06-07-ALPHA-U mag naar huis..controleer de status van uw voertuig(en)
1201950BRW Loon op Zand (Lichtkrant)


Gezien de buienradar sluit ik niet uit dat ze over een uur weer terug zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Er zit nu een buiengebied op de Veluwe/Flevopolder en dat komt met rappe schreden richting het Westfriese.

Zal mij benieuwen of we het hier droog houden. Met een beetje mazzel waait alles, zo als altijd in, 1 keer de Wieringermeer in. :|


phate

  • EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
ook hier (nunspeet) nog geen drup gezien, Edit: oeps heb gelogen, het begint hier nu wel te regenen
treat the patient, not the number


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Ik heb kunnen dweilen  >:(

Het heeft hier (Zuid-Holland Noord) gegoten. Ik werk in een tuincentrum met een beroerd systeem, en ik denk dat toch zeker de helft van de winkel blank heeft gestaan. We hebben 2,5 uur gedweild met al het personeel dat er was, en nog is alles niet opgeruimt. De winkel hebben we dicht moeten doen, klanten weg moeten sturen, er is handel wat de container in kan door waterschade, we hebben niets in kunnen ruimen.

Echt, iedere keer dat je de trekker richting een goot haalde, stroomde het net zo snel weer de winkel in. Op sommige plaatsen spoot het uit de afvoer omhoog, de goten liepen over, op bepaalde plaatsen begaf de stroom het, op sommige plaatsen hebben we de stekker van artikelen er uit gehaald (we hebben net 6 nieuwe LCD schermen.. Die wil je niet kapot hebben).

Dus, de wateroverlast was compleet.
*leegheid*


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Hier ook niet  8)

wel onweer maar de 4 daagse is droog binnen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Purmerend doet nu ook mee 2min geleden de eerste flits daarna meer als tien tellen voor de donder en een fikse bui regen