Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2007

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2007  (gelezen 41248 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Het is weer zover

WEERALARM
ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST  

Mag/Moet weer met de trein dus zal m'n tandenborstel vast meenemen :P en camera gaat ook maar mee denk ik :D

Baz

• Forum gebruiker
Mag/Moet weer met de trein dus zal m'n tandenborstel vast meenemen :P en camera gaat ook maar mee denk ik :D

en je moet weer een mooi verhaal schrijven daarna!!!  ;) ;) ;) over je ontberingen.... hihi
alles op zijn tijd...

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
En laat ik precies dienst hebben om te strooien  :D   Laat er maar 2 meter vallen hoor, tis welkom  :D :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Christian010

• Senior gebruiker

Ik hoef gelukkig niet met de trein, ik heb me eigen maar sneeuwvrij gegeven  :P  ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
In Frankrijk komt een aardig buitje van de Atlantische Oceaan op de vaste wal: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=vakantie&jaar=-3&soort=loop3uur  ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/02/art000001C74AE3C986C6FB.html

07 Februari 2007
Morgen minder treinen wegens sneeuw

Na de ochtendspits rijden er morgen minder treinen vanwege de verwachte barre weersomstandigheden. ProRail en de NS halveren het aantal treinen. Pa na de avondspits wordt er weer volgens het spoorboekje gereden.

Met de maatregel hopen NS en ProRail de doorstroming op het spoor te kunnen garanderen. Morgen worden er verder meer storingsploegen standby gehouden en op de stations worden meer mensen ingezet.

Het KNMI waarschuwt via een weeralarm voor hevige sneeuwval.'s Ochtends gaat het in het zuiden sneeuwen en in de avondspits sneeuwt het overal. Vooral Midden-Nederland ondervindt dan hinder.

Christian010

• Senior gebruiker
In Frankrijk komt een aardig buitje van de Atlantische Oceaan op de vaste wal: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=vakantie&jaar=-3&soort=loop3uur  ;)

Dat zal die denk ik zijn voor morgen  ;)

Christian010

• Senior gebruiker
DE BILT - Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven in verband met zware sneeuwval in het hele land.

Reeds eerder teisterde de sneeuw ons land, zoals hier in Reeuwijk.
De NS en ProRail nemen het alarm serieus, want ze halveren na de ochtendspits het aantal treinen in de Randstad en rond Utrecht. De aangepaste dienstregeling duurt tot na de avondspits.

Het besluit om de dienst uit te dunnen viel na overleg tussen de organisaties die zich met het spoor bezighouden. Door minder treinen te laten rijden, hopen de vervoerders de doorstroming op het spoor op gang te houden. Er worden verder meer storingsploegen stand-by gehouden en meer personeel ingezet op de stations.

Het omvangrijk sneeuwgebied trekt vandaag traag van zuidwest naar noordoost over ons land. De voorste begrenzing van het gebied bereikt in de loop van de ochtend het zuiden en naar verwachting pas tegen de avond het noordoosten van het land. Het zwaartepunt van de sneeuwval wordt tijdens de avondspits boven het midden van Nederland verwacht. Met name in het midden en noorden zal de sneeuw volgens het KNMI lang blijven liggen.

Volgens de meteorologen van het KNMI zal er een pak sneeuw van vijf tot tien centimeter vallen. In de loop van de avond en in de nacht gaat het vanuit het zuidwesten dooien.

De laatste keer dat het in ons land op grote schaal sneeuwde was op 30 december 2005. Het KNMI gaf voor die vrijdag een weeralarm af voor sneeuwjacht, sneeuw in combinatie met een krachtige tot harde wind. De spoorwegen en busbedrijven adviseerden de mensen vanaf vier uur s middags niet meer te reizen in verband met het barre winterweer. Het openbaar vervoer werd in het westen van het land vrijdagavond grotendeels platgelegd. Zelfs het vliegverkeer op Schiphol werd tijdelijk stilgelegd. Veel automobilisten gaven gehoor aan de oproep van Rijkswaterstaat niet de weg op te gaan. Mede hierdoor ontstonden er geen noemenswaardige files.

Uniek was de sneeuwval op 2 en 3 maart 2005: in een groot deel van het noorden van ons land viel 20 tot ruim 50 cm. Ook begin maart 2006 viel in een strook over het midden van het land veel sneeuw, lokaal 25 cm.

Zulke extreme hoeveelheden worden nu niet verwacht maar de sneeuw levert wel overlast en zal op veel plaatsen voldoende zijn voor het maken van een sneeuwpop.

Het weeralarm voor vandaag is de derde dit jaar. In januari werd er al twee keer gewaarschuwd voor zware storm. In 2006 werden er twee weeralarmen afgegeven, beiden voor storm en in 2005 driemaal, twee keer voor sneeuw en een keer voor zware windstoten.

Meer informatie op

www.weerenverkeer.nl
www.meteo24.nl
www.knmi.nl
www.anwb.nl

Bron: AD.nl

Daanaan

• Forum gebruiker
Voor de derde keer dit jaar weeralarm op een donderdag. Het is wel toevallig. :P

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Hier in Lommel is het juist beginnen sneeuwen. We zitten vlak tegen de Nederlandse grens dus in Nederland zal het ook niet meer lang duren voor alleer het begint te sneeuwen. de temperatuur is op dit moment nog steeds onder nul.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't