024, de slachtoffers waar we nu over spreken zijn dan overleden. Dit is een andere categorie zonder T classificatie. Overigens bestaat er in Medisch Nederland veel verschil in de interpretatie van de inzet van T4. De hoogst leidinggevende zal hierover moeten besluiten.
Nee hoor, dat maak je er nu van. In je eerder bericht schreef je:
. Indien je binnen 30 seconden de luchtweg niet vrij kunt maken bij de primaire triage, zul je deze persoon als verloren moeten beschouwen
Deze mensen zijn niet overleden maar komen spoedig te overlijden.
In hetzelfde bericht beweer je ook dat de ambulanceverpleegkundige dat principe gebruikt. Dat is ook niet waar. Het landelijk protocol ambulance kent geen T4, deze groep slachtoffers komt volgens het landelijk ambulance protocol in T1 terecht.
Samenvattend kan je niet blijven beweren dat er in Medisch Nederland een verschil bestaat in opvatting aangaande triage. De teksten en de bijlage in het rapport van IGZ komen namelijk overeen met het geldende Landelijke Ambulance Protocol.
Mij lijkt het veel verstandiger dat Sigma zich conformeert aan MMT en ambulancepersoneel, als triage anders moet hoort het voorstel of de discussie plaats te vinden bij de medici. Ambulance verpleegkundigen bedenken namelijk ook hun eigen protocol niet, zij volgen het protocol op.
Ik ben ook erg benieuwd of je een link hebt naar het wetenschappelijke onderzoek, zeker omdat je er nog een toevoeging bijplaatst dat hertriage door de witte kolom moet plaats vinden en niet door politie agenten.
Ik neem dus aan dat je politie mensen ziet als leken, de MMT arts is op terrein van triage nog minder dan een leek volgens het wetenschappelijke onderzoek omdat het een medicus is, ambulance verpleegkundigen volgen het protocol op dat geschreven is door medici. Dan blijft er niets anders over dat Sigma de enige capabele partij is om een hertriage te doen.
Dat gaat mij allemaal veel te ver. Wat mij betreft moet Sigma gewoon tentje neerzetten, kacheltje aan doen en lief zijn voor de dokter.