Politievoertuigen: Handmatig schakelen of automaat?

Auteur Topic: Politievoertuigen: Handmatig schakelen of automaat?  (gelezen 18145 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Gepost op: 8 december 2012, 13:13:27
Politieauto gaat te water tijdens aanhouding in Papendrecht
8 december 2012

PAPENDRECHT – Een politieauto is in de nacht van vrijdag op zaterdag 8 december op de Rondweg tussen Papendrecht en Oud-Alblas te water geraakt. De agenten kregen rond 23.30 uur een melding dat jongeren een ruit van een rijdende vrachtwagen hadden vernield met sneeuw/ijsballen. De dienders gingen er op af en wisten samen met hun collega’s langs het fietspad vier personen aan te houden. Terwijl zij hiermee bezig waren, reed hun dienstauto door.

Leer verder: http://www.papendrechtsnieuws.nl/2012/12/politieauto-gaat-te-water-tijdens-aanhouding-in-papendrecht/


Foto: @ppdnieuws / http://pic.twitter.com/i3YeIgkb

Gevalletje Drive i.p.v. Parking gok ik zo.




xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #1 Gepost op: 8 december 2012, 13:40:15
Ik had het hier laatst nog met een collega over... Ging volgens de collega wel mee vallen, dacht hij. e050
Digitaal onderzoek


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2 Gepost op: 8 december 2012, 14:41:46
Gevalletje Drive i.p.v. Parking gok ik zo.
Of neutraal zonder handrem, wil ook nog wel eens gebeuren in de haast  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 8 december 2012, 17:06:47
Feit is dat er bij de politie nog steeds rij-opleidingen worden gegeven in handgeschakelde auto's aan mensen die weinig rij-ervaring hebben, die vervolgens op een bureau bij aanvang van de dienst de sleutel van een automaat krijgen met de term ''succes'' zonder dat ze ooit een meter hebben gereden in een automaat... En dan wél politie-werk (bijzonder rijgedrag etc) moeten gaan verrichten... Het blijft krom  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4 Gepost op: 10 december 2012, 12:31:27
Nog eentje:
Politie vergeet handrem; drie auto's schade


Nou bereid je maar voor... dit gaat veel vaker gebeuren. De automaten doen nu zo'n beetje hun intrede in alle wijkteams...
Vele hebben nog nooit automaat gereden. Daar wordt zoals Jerommeke al zei, niet in getraind.
Denken dat je afremt en de auto stilstaat. uitstappen en dan staat hij nog in D.
Of kop staartjes, waarbij de politie auto voorop staat. (met links de koppeling intrappen --> de rem dus.. je staat in een keer stil)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 10 december 2012, 12:39:56
Nou bereid je maar voor... dit gaat veel vaker gebeuren. De automaten doen nu zo'n beetje hun intrede in alle wijkteams...
Vele hebben nog nooit automaat gereden. Daar wordt zoals Jerommeke al zei, niet in getraind.
Denken dat je afremt en de auto stilstaat. uitstappen en dan staat hij nog in D.
Of kop staartjes, waarbij de politie auto voorop staat. (met links de koppeling intrappen --> de rem dus.. je staat in een keer stil)

Inderdaad, ik hoop dat ze in het blauw ook allemaal hun veiligheidsgordel dragen dan.
Anders krijgt de tandarts het druk.  ;D ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6 Gepost op: 10 december 2012, 13:51:48
Nou bereid je maar voor... dit gaat veel vaker gebeuren. De automaten doen nu zo'n beetje hun intrede in alle wijkteams...
Vele hebben nog nooit automaat gereden. Daar wordt zoals Jerommeke al zei, niet in getraind.
Denken dat je afremt en de auto stilstaat. uitstappen en dan staat hij nog in D.
Of kop staartjes, waarbij de politie auto voorop staat. (met links de koppeling intrappen --> de rem dus.. je staat in een keer stil)
Nou sorry hoor, maar als je extra training nodig hebt om in een automaat te rijden dan ben je je roze papiertje niet waardig!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #7 Gepost op: 10 december 2012, 14:02:55
Nou sorry hoor, maar als je extra training nodig hebt om in een automaat te rijden dan ben je je roze papiertje niet waardig!
Als jij altijd geleerd hebt om te schakelen en dan opeens moet omschakelen naar een automaat geeft het al problemen. Zeker als jij tijdens het rijden in een wat hoger adrenaline niveau zit dan de gemiddelde chauffeur. Na een week heb je het wel afgeleerd, maar het probleem is dat als je verschillende types rijd dat je dan toch weer moet omschakelen. Zelf heb ik ook regelmatig een automaat gereden voor men werk, en dat is dan toch wel weer omschakelen als je het een tijdje niet gedaan hebt. En het zijn niet de hoge snelheden die het hem dan doen, meer de stadssnelheden waarbij je regelmatig moet stoppen. Dan wil je linkervoet soms meehelpen met het remmen  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #8 Gepost op: 10 december 2012, 17:56:15
Nou sorry hoor, maar als je extra training nodig hebt om in een automaat te rijden dan ben je je roze papiertje niet waardig!

Zegt de adspirant die vermoedelijk nog in zijn wandel/fiets periode zit of net van A naar B mag rijden... Ik kan me best voorstellen dat er collega's zijn die het op prijs stellen dat ze wegwijs worden gemaakt in het rijden met een automaat. Een automaat rijdt toch wezenlijk anders dan een schakelbak. Zo is bijvoorbeeld afremmen op de motor is er namelijk niet meer bij, althans niet zo sterk als een handgeschakelde bak. Toch fijn om te weten tijdens een spoedrit.

Ik had verwacht (gezien alle cursussen die we voor elk wissewasje moeten volgen) dat we ook een cursus/opleiding moesten volgen om in een automaat te rijden. Ik ben gelukkig ook prive bekend met een automaat, maar voor de gene die dat niet zijn kan het toch even wennen zijn. In stress gaat je referentiekader toch weer terug naar het geen je als eerst aangeleerd hebt. Dus koppeling indrukken terwijl het de rem is, zit je zo met voorhoofd tegen de voorruit!  098uo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 december 2012, 18:43:47
Ooit bijna gehad bij een collega, zat ik lekker met een bakje koffie, remt hij opeens met links. De koffie dat lekker was, zat wel tegen de ruit aan.