Het geeft inderdaad meer rust.
Zelf rijdt ik al zo'n 30 jaar in handgeschakelde auto's totdat ik een paar maanden geleden mijn bedrijfsauto naar de garage moest brengen en een automaat mee kreeg. Een supersonische electrische met alle snufjes voorziene Honda Civic.
(mooi dashbord)
Normaal doe ik tijdens het wegrijden mijn gordel om, dan rijdt ik normaal nog in de 1e versnelling en zo geschiedde nu ook in de automaat. Na 5 meter was het boem en ho!! Ik moest even 100 meter rijden en daar doe je toch je gordel niet voor om. (wel doen dus!!!)
Ik stond meteen stil (de remmen werkten goed!!), maar ik zat wel met mijn kin zowat op het stuur. Je bent er niet aan gewend om zo snel stil te staan bij een klein foutje in je bovenkamer.
Ik denk dat meer mensen dit gaat overkomen bij de overgang naar een automaat als je altijd een handgeschakelde bak gewend bent. Dus wees gewaarschuwd, doe meteen je gordel om!
En zoals Caprice schrijft, doe alsof je geen linkerbeen hebt. Dat helpt enorm! Na een dagje sturen in de Honda vond ik het toch wel prettig rijden, alleen die sleutel eruit krijgen lukte in het begin niet, totdat ik doorhad dat de auto in de P-stand moest staan.
Nu rijdt ik (gelukkig) weer in een handgeschakelde auto en daar houdt ik het toch liever bij. Ik wil wat te doen hebben in een auto.