ongeval beknelling legmeerdijk

Auteur Topic: ongeval beknelling legmeerdijk  (gelezen 1635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mc1967

  • Gast
Gepost op: 1 april 2005, 13:22:36
Vrijdagochtend is rond 09.30 uur op de Legmeerdijk in Aalsmeer een motorrijder zwaargewond geraakt bij een aanrijding met een amerikaanse bestelbus.
Het slachtoffer raakte daarbij met het hoofd bekneld tussen het wegdek en de voorbumper van de bus.
De brandweer heeft de bus opgekrikt terwijl het slachtoffer door ambulancepersoneel werd behandeld.

De foto's zijn te zien op Blik op nieuws.nl-Noord Holland




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 1 april 2005, 13:31:22
ik dacht dat het een test was  :'(

ik zag het op monitor springen en het was weer samen met kazerne nico dus ik dacht vals alarm

HV VBA BLOEMENVEILIN LEGMEERDIJK - N231 313 ASM BEKNELLING VERKE Brandweer Amsterdam (Monitorcode)
0100006   09:33:48   01-04-05   GROUP   HV VBA BLOEMENVEILIN LEGMEERDIJK - N231 313 ASM BEKNELLING VERKE OvD Aalsmeer
0100005   09:33:48   01-04-05   GROUP   HV VBA BLOEMENVEILIN LEGMEERDIJK - N231 313 ASM BEKNELLING VERKE OvD Aalsmeer
0102998   09:33:31   01-04-05   GROUP   HV VBA BLOEMENVEILIN LEGMEERDIJK - N231 313 ASM BEKNELLING VERKE Brandweer Amsterdam (Monitorcode)
0100001   09:33:31   01-04-05   GROUP   HV VBA BLOEMENVEILIN LEGMEERDIJK - N231 313 ASM BEKNELLING VERKE Brandweer Aalsmeer
0100010   09:30:46   01-04-05   ALPHA   HV VBA BLOEMENVEILIN LEGMEERDIJK - N231 313 ASM BEKNELLING VERKE Brandweer Aalsmeer

de onderste stond in  het blauw wat meestal test betekend
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 1 april 2005, 13:39:29
maar goed, hierbij het media bericht

 Aalsmeer - Vrijdagochtend is rond 09.30 uur op de Legmeerdijk in Aalsmeer een motorrijdster zwaargewond aan armen en benen geraakt bij een aanrijding met een amerikaanse bestelbusje.
Het slachtoffer raakte daarbij met het hoofd bekneld tussen het wegdek en de voorbumper van het busje.
De motorrijdster die uit de richting van Aalsmeer kwam raakte de achterzijde van de aanhanger van een vrachtwagen die zojuist vanuit de richting Amstelveen afsloeg vanaf de Legmeerdijk naar de Randweg.
De motorrijdster kwam hiebij ten val en rolde onder de

voorbumper van het amerikaanse busje wat nog stond voorgesorteerd om ook af te slaan naar de Randweg en kwam klem te zitten met haar hoofd.

De brandweer heeft de het busje opgekrikt terwijl het slachtoffer door ambulancepersoneel werd behandeld.
Nadat het slachtoffer was bevrijdt is het met een ambulance onder politiebegeleiding naar het ziekenhuis vervoerd.

De ongevallendienst is een technisch onderzoek gestart.
De chauffeur van de afslaande vrachtwagen is door de politie
aangehouden en wordt ondervraagd om de toedracht van het ongeval te achter halen.

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 1 april 2005, 23:03:51
maar goed, hierbij het media bericht

 Aalsmeer - Vrijdagochtend is rond 09.30 uur op de Legmeerdijk in Aalsmeer een motorrijdster zwaargewond aan armen en benen geraakt bij een aanrijding met een amerikaanse bestelbusje.
Het slachtoffer raakte daarbij met het hoofd bekneld tussen het wegdek en de voorbumper van het busje.
De motorrijdster die uit de richting van Aalsmeer kwam raakte de achterzijde van de aanhanger van een vrachtwagen die zojuist vanuit de richting Amstelveen afsloeg vanaf de Legmeerdijk naar de Randweg.
De motorrijdster kwam hiebij ten val en rolde onder de

voorbumper van het amerikaanse busje wat nog stond voorgesorteerd om ook af te slaan naar de Randweg en kwam klem te zitten met haar hoofd.

De brandweer heeft de het busje opgekrikt terwijl het slachtoffer door ambulancepersoneel werd behandeld.
Nadat het slachtoffer was bevrijdt is het met een ambulance onder politiebegeleiding naar het ziekenhuis vervoerd.

De ongevallendienst is een technisch onderzoek gestart.
De chauffeur van de afslaande vrachtwagen is door de politie
aangehouden en wordt ondervraagd om de toedracht van het ongeval te achter halen.


Alles op de porto meegeluisterd...later nog een motorrijder met inzet traumaheli onderuit, 2e vd helststraat 1e constantijn Huygens in Amsterdam... Zit em zeker in het weer?? veel motorrijders op straat??
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 1 april 2005, 23:10:50
veel mensen stappen nu weer op de motor en doen net effen TE als je snapt wat ik bedoel, te lage bandenspanning, te weinig remvloeistof, meestal hebben die dingen een lange tijd stilgestaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 2 april 2005, 13:24:54
ja het was weer een drukke dag gister voor de Aalsmeerse brandweer, eerst ongeval beknelling, toen afhijsing / reanimatie patient (ben er wel geweest)
het speciale was dat er twee ambulances ter plaatse waren waarvan een van de GGGD, wat hier nooit gebeurt, een ambu van de GGGD, deze ambu was naar zoetermeer geweest voor een overplaatsing uit amsterdam en had zodoende een arts bij zich, ze werden opgeroepen voor de reanimatie en de arts kon dus ook meteen aan de slag maar helaas mocht het allemaal niet meer baten
voertuigen ter plaatse geweest:
politie: 43.01
brandweer: 611, (680 wel onderweg geweest maar gecanceld en ook de hw 652 werd gecanceld)
ambulance: VZA: 342. GGGD 420(incl. arts)

 en later nog voor de verandering een automatische brandmelding bloemenveiling
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !