24-03-2005, Eindhoven, Woning in de as bij uitslaande br

Auteur Topic: 24-03-2005, Eindhoven, Woning in de as bij uitslaande br  (gelezen 7636 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
24-03-2005, Eindhoven, Van Oldenbarneveltlaan; Woning in de as bij uitslaande brand

EINDHOVEN - Brand heeft donderdagochtend een huis aan de Van Oldebarneveltlaan in Eindhoven compleet in de as gelegd. Er raakte niemand gewond. De bewoners, drie volwassenen en de vijf kinderen, konden het huis op tijd verlaten. Het naastgelegen huis liep rookschade en wat waterschade op. Het is nog niet vastgesteld wat de oorzaak van de brand is. Mogelijk heeft een televisie in de standby-stand vlam gevat. De tv zou woensdag al een problemen hebben gegeven.

(Bron: Omroep Brabant)






Meer foto's op www.112brabant.nl


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2005, 22:08:46
Daarom hebben wij hem nooit op stand-by staan  :-X :-\


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2005, 22:11:09
Daarom hebben wij hem nooit op stand-by staan  :-X :-\

Dat brand zich snel kan verspreiden is bekend maar dit ging wel heel erg hard! De bewoners hadden de TV in brand zelf gemeld en op advies van de centralist het pand verlaten. Eerste TS was al na 6 minuten ter plekke en trof de situatie zoals op de 1e foto aan. 3 verdiepingen in lichterlaaie! In 6 minuten tijd!
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2005, 22:11:47
wat en enorme fik zeg die vlammen slaan er werkelijk uit alle kanten uit :o
Regio Zuid-Holland-Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2005, 22:13:34
pfff,die zat er goed in  :-X :-X


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2005, 12:44:00
Dan hebben de bewoners geluk gehad dat ze geen verwondingen hebben opgelopen!!

De centralist heeft goed werk gedaan door de mensen te adviseren het pand gelijk te verlaten.

Toch maar de tip van Brandweerman Cor op te volgen: "LAAT NOOIT EEN APPARAAT OP STANDBY-STAND STAAN"!!!!!!!
zeker geen tv's en dat soort spul. :-\ :-\
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2005, 12:46:12
ja, zeg dat wel  :o

Echt overla in dat huiis komen de valmmen eruit! Meestal is het 1 gedeelte ofzo.........

En ik heb mijn aparatuur ook NOOIT op Atnd-by staan  ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2005, 12:48:21
Echt overla in dat huiis komen de valmmen eruit! Meestal is het 1 gedeelte ofzo.........

En ik heb mijn aparatuur ook NOOIT op Atnd-by staan
Nog niet erg wakker?  ;D

Groeten,

Bart


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2005, 12:51:32
Ik heb mijn TV altijd op standby staan. Dat is een afweging die je moet maken: gemakzucht of brandveiligheid. Ik koos voor het eerste maar heb wel enkele veiligheidsmaatregelen genomen: zo ligt er een branddeken langs de TV, staat er een poederblusser op hooguit 3 meter afstand en staat hij meteen naast de balkondeur zodat ik hem naar buiten kan werken.

Elke keer dat ding aan en uit moeten zetten vind ik maar niks. Daar hebben ze geen afstandsbediening voor gemaakt. Een wasmachine of wasdroger laten draaien terwijl je gaat slapen is overigens vele malen gevaarlijker en dat doet iedereen ook gewoon.....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2005, 12:51:41
kan je nagaan wat een apparaat dat op standby staat wel niet kan veroorzaken.

De brand heeft zich wel snel uitgebreid zo te zien  :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen