24-03-2005, Eindhoven, Woning in de as bij uitslaande br

Auteur Topic: 24-03-2005, Eindhoven, Woning in de as bij uitslaande br  (gelezen 7859 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2005, 13:03:47
Ik heb mijn TV altijd op standby staan. Dat is een afweging die je moet maken: gemakzucht of brandveiligheid. Ik koos voor het eerste maar heb wel enkele veiligheidsmaatregelen genomen: zo ligt er een branddeken langs de TV, staat er een poederblusser op hooguit 3 meter afstand en staat hij meteen naast de balkondeur zodat ik hem naar buiten kan werken.

Elke keer dat ding aan en uit moeten zetten vind ik maar niks. Daar hebben ze geen afstandsbediening voor gemaakt. Een wasmachine of wasdroger laten draaien terwijl je gaat slapen is overigens vele malen gevaarlijker en dat doet iedereen ook gewoon.....

In bejaardenhuizen hebben ze zelfs nog een brandmeldinstallatie..... en daar gaat het ook regelmatig fout.... met doden.... :-X

Maak je hem regelmatig stof vrij aan de binnenkant??? Het gevaar van de TV in relatie met andere apparaten is dat er hoogspanning gecreeerd wordt. Dit omzetten van 230 V naar 20.000 (?) V gaat gepaard met warmte ontwikkeling, ook tijdens het standby staan. Dit gebeurt volgens mij in geen ander apparaat....... Te samen met stof in het toestel.......  :'(

Het is te hopen dat je een japanees (aziës) toestel hebt want daar zitten brandvertragers (broom) in. In de toestellen van philips zitten die niet..... (misschien tegenwoordig).

Voor de pyrologen onder jullie, misschien is het wel leuk om bij te houden welk merk het toestel was als er weer ééntje in de brand gaat..... ;)


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2005, 13:08:09
Het is te hopen dat je een japanees (aziës) toestel hebt want daar zitten brandvertragers (broom) in. In de toestellen van philips zitten die niet..... (misschien tegenwoordig).

Een Daewoo :). Volgens mij is dat Koreaans.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2005, 13:08:56
Een Daewoo :). Volgens mij is dat Koreaans.

Allemaal 't zelfde  ;D ;D :P :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2005, 13:17:05
Ik heb mijn TV altijd op standby staan. Dat is een afweging die je moet maken: gemakzucht of brandveiligheid. Ik koos voor het eerste maar heb wel enkele veiligheidsmaatregelen genomen: zo ligt er een branddeken langs de TV, staat er een poederblusser op hooguit 3 meter afstand en staat hij meteen naast de balkondeur zodat ik hem naar buiten kan werken.

Elke keer dat ding aan en uit moeten zetten vind ik maar niks. Daar hebben ze geen afstandsbediening voor gemaakt. Een wasmachine of wasdroger laten draaien terwijl je gaat slapen is overigens vele malen gevaarlijker en dat doet iedereen ook gewoon.....
ik vrees dat je toch een keer van een koude kermis thuis gaat komen  :-X :-\
en dat je er te makkelijk over nadenkt.Hier zijn vorig jaar 5 wasdrogers uitgefikt waarvan 2 niet in bedrijf waren (wel stekker in stopcontact)
En midden in de nacht merk jij niet dat je TV in de hens staat,ja als het al een gigantische fik is...als je geluk hebt  :-X :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2005, 15:20:05
Als je je auto aan laat staan hoef je hem ook niet meer te starten, kan je accu niet leegraken, hoef je hem niet warm te rijden, is de auto altijd lekker warm en hoef je nooit te krabben.....

Ik denk dat ik dat maar ga doen...  ;D ;D ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2005, 15:22:02
Als je je auto aan laat staan hoef je hem ook niet meer te starten, kan je accu niet leegraken, hoef je hem niet warm te rijden, is de auto altijd lekker warm en hoef je nooit te krabben.....

Ik denk dat ik dat maar ga doen...  ;D ;D ;D ;D
en zegt die autodief ook "dank jewel"  :-X ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2005, 15:26:14
Allemaal 't zelfde  ;D ;D :P :P
Niet mee spotten he  >:( :-[


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2005, 15:40:47
Ik schijn ook naar een deawooooooo te kijken dus ik sluit me aan bij Gerard..... ;D ;D ;D ;D

(maar hij gaat 's-avonds of als we niet kijken gewoon uit  ;))


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2005, 15:44:34
Ik schijn ook naar een deawooooooo te kijken dus ik sluit me aan bij Gerard..... ;D ;D ;D ;D

(maar hij gaat 's-avonds of als we niet kijken gewoon uit  ;))
Ik kijk er niet naar, ik rij erin  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2005, 16:04:12
Maar nu ff weer on topic..... ;)

Hadden de bewoners alle inpandige deuren openstaan en was de woonkamer betimmerd met kunststof schroten???  ???

Anders kan ik me niet voorstellen dat het zo snel gaat.... :o