Het is inderdaad een schande! Hoe haalt een organisatie het in zijn hoofd om een persbericht te plaatsen in combinatie met een foto'tje.... Echt, niet te geloven. (nb. Dit was uiteraard sarcastisch bedoeld)
Volgens mij doet ieder bedrijf dat toch? Als ze een mooie inzet hebben of goed werk verrichten zou ik ook een persberichtje de wereld in helpen.
Overigens, ik heb even de tientallen verwijzingen richting de knrm geteld die in een van de allereerste nieuwsberichten staan op de site van de nos... http://nos.nl/artikel/450747-bultrug-gestrand-bij-texel.html
Ik kom tot 0, overigens zie ik dat Ecomare er wel vlot bij was met zijn liveblog, en ojee, ik zie inderdaad een foto van een boot van de knrm.
dan zoek je niet goed. Type in op google KNRM Bultrug mislukt.
je krijgt dan 5590 resultaten,waarvan de eerste deze is:
Nieuws over knrm bultrug mislukt
Reddingsactie bultrug mislukt
NOS - 3 dagen geleden
De mannen van KNRM, Ecomare en piloten van helikopter halen alles ... de gestrande bultrug op het eilandje Razende Bol bij Texel, is mislukt
KNRM en Ecomare kunnen Bultrug niet reddenhttp://nos.nl/audio/451415-knrm-en-ecomare-kunnen-bultrug-niet-redden.htmlDus de bewering dat er géén vermeldingen van de KNRM zijn in verband met de bultrug is makkelijk te weerleggen. Om het beestje wat te verpersoonlijken heeft de KNRM het beest zelfs "Johannus" gedoopt.
En nogmaals, ik spreek er geen schande van dat de KNRM er een goede PR op na houdt (niemand volgens mij), er is dan ook geen enkele reden om daar sarcastisch over te doen. De aanval was gericht op de media en dat vind ik niet terecht. Die doen gewoon hun werk.
Zoals deze bijdrage, waar de KNRM een pluim krijgt en de media een veeg uit de pan:
Ongefundeerd, zinloos bericht. Ik moedig iedereen aan de KNRM te steunen, super van Naturalis dat ze dit doen. De KNRM doet onwijs goed werk, zie alleen al de verschillende urenlange nachtelijke reddingsoperaties van de laatste maand. Die gasten gaan eropuit wanneer ieder weldenkend mens dat niet vrijwillig doet om anderen in nood te redden.
Het is al van de zotten dat deze aangespoelde vis landelijk nieuws is, en helemaal als er dit soort reacties komen. Ik heb het al eerder opgeschreven in dit draadje, maar ik herhaal nog maar eens dat naar mijn mening de prioriteiten van mensen die (bijvoorbeeld) stille tochten organiseren voor dit ongelukje van moeder natuur grondig misplaatst zijn. Kijk eens verder dan de neus lang is, en ga je alsjeblieft bezig houden met constructieve bijdragen aan deze planeet.
Kleine toevoeging: je hoort me dus niet zeggen dat dierenleed niet op de agenda hoort te staan, slechts dat dit gedoe rond het aanspoelen van een walvis (waar geen mens iets aan kan doen) volledig buiten alle proporties is.
En je kan niet verwachten dat als je een bericht laat uit gaan dat er van jouw vloot vijf reddingboten met behulp van een helikopter een walvis van een plaat gaan sjorren de media er niet over gaan schrijven. Dat is ook niet waarvoor je dat persbericht maakt.
En daarna, vanaf dat moment, of je dat nu wilt of niet is het beestje wereld nieuws, zelfs na zijn dood.