Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012

Auteur Topic: Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012  (gelezen 41643 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 15 december 2012, 17:42:25
Nu is Marianne Thieme van de partij voor dieren onderweg om te kijken voor een reddingpoging dat had ze woensdag moeten doen niet nu.

Marianne Thieme ‏@mariannethieme

Weer te ruw gaan terug


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #61 Gepost op: 15 december 2012, 17:44:45
Marianne Thieme ‏@mariannethieme

Weer te ruw gaan terug
Dit bedoel ik wat een dom volk en die moet het voor de dieren op nemen, een klein golfje we gaan terug  e050


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #62 Gepost op: 15 december 2012, 17:45:46
Een grote PR-campagne toch..


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #63 Gepost op: 15 december 2012, 17:48:39
Een grote PR-campagne toch..
Precies, over de rug van een bultrug een graantje mee pikken  0098


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #64 Gepost op: 15 december 2012, 17:50:23
Ik had al weinig met die partij van de dieren, maar dit slaat helemaal nergens op. Als je het ergens voor de dieren op wil nemen ga je nu geen stampij maken rond dat beest en al helemaal geen "heldhaftige publiciteitsstunts" doen die nergens op slaan...

Ter kennisgeving het weerbericht voor vannacht:

MARIFOONBERICHT
Verwachting van 19:00 tot 07:00 uur:
Vlissingen Hoek van Holland IJmuiden Texel Rottum Delfzijl Harlingen
zuidwest 5-6, afnemend 4-5,buien,zicht goed

SIGNIFICANTE GOLFHOOGTE BUITENGAATS WADDENEILANDEN
tot 07:00 uur morgenochtend:   
rond 2,0 meter, afnemend 1,0-1,5 meter


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #65 Gepost op: 15 december 2012, 17:56:55
Financiële belangen en stemmigtrekkerij. Daar gaat het allemaal om. De groene leugenaars spelen in op de emoties van onwetende Nederlanders voor hun eigen belang. Er zijn veel belangrijker zaken in deze wered om je druk over te maken.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #66 Gepost op: 15 december 2012, 18:07:30
Marianne Thieme ‏@mariannethieme

Weer te ruw gaan terug

Nou lekker voor het milieu dan al die brandstof voor niks opgemaakt...
Wat een ergernis zulke figuren. En die hebben dan een mening over mensen die op zee hun brood verdienen.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #67 Gepost op: 15 december 2012, 18:54:31
Als een spuit met een dodelijke dosis slaapmiddel niet werkt, waarom gaat men dan niet over tot grovere maatregelen?
Ja, het beest moet uit zijn lijden verlost worden... doe het dan met een groter kaliber (men mag het zelf invullen). Ik ben echt verzot op dieren en ik ben van mening dat het attractie-gehalte grenst aan mishandeling.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #68 Gepost op: 15 december 2012, 19:05:57
'KNMR hield redding Johannes tegen'

TERSCHELLING - Rederij Noordgat van Terschelling had maar wat graag de aangespoelde bultrug Johannes gered. “Ons idee was om zoveel zand onder de bultrug weg te spoelen dat er een geul ontstond en het beest kon weg zwemmen”, zegt eigenaar Arjen de Boer tegen de Leeuwarder Courant. Maar De Boer en zijn mannen weden resoluut weggestuurd.

De Boer gelooft dat zijn reddingsplan grote kans van slagen had. “We hebben dat eerder met succes gedaan in 2005 bij twee walvissen.''  Maar toen hulpverleningsvaartuig de Orca met zes man aan boord om half zes aankwam bij de bultrug, werden ze tegengehouden door de KNRM .

"De experts vonden het niet meer nodig om het beest te redden, omdat hij stressgevoelig is”, aldus De Boer in de krant.

Hoezo we willen allemaal aandacht ? ::)

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21160210/___KNMR_hield_redding_tegen___.html


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #69 Gepost op: 15 december 2012, 19:17:01
Ik wordt echt misselijk van al dat gezeik om dat arme dier.
Laat hem of haar met rust,stuur voor mijn part een f-16 met een raket er op af, maar stop met dat volkomen trieste en zinloze heen en weer varen wat alleen extra ellende voor dat dier betekent.

Krankzinnig wat een aandachtsh**ren er in dit land rondlopen.