Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012

Auteur Topic: Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012  (gelezen 42532 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #90 Gepost op: 15 december 2012, 21:31:05
Dan moet je de zieke zeehonden ook niet meer helpen.
Of mensen doe ernstig gewond zijn en weinig overlevingskans hebben
Die krijgen ook hulp, of ze het nu reddden of niet.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #91 Gepost op: 15 december 2012, 21:34:24
Als er nu een krab of haring aanspoelt op die zandplaat, gaan we die dan ook redden?

Uit de oude doos (nou ja, 2009:)
http://www.rug.nl/news-and-events/news/archief2009/178_09
Vogels en 'aaibare' diersoorten meer kans op bescherming
In hoog tempo sterven diersoorten uit. Beschermingsmaatregelen zijn daarom bittere noodzaak voor tal van dieren. Het blijkt echter dat het ene dier een grotere kans op bescherming door de overheid heeft dan het andere, ook al zijn beide even zeldzaam. Het uiterlijk van het dier speelt hierbij een belangrijke rol, concludeert bioloog Edo Knegtering, die op 27 november 2009 promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen.
(...)
Om de pressie van belangenorganisaties in beeld te brengen deed Knegtering verder een experiment met vertegenwoordigers van ANWB, Natuurmonumenten en LTO-Nederland. Hij presenteerde hen beschermingsmaatregelen voor zestien verschillende diersoorten: zowel vogels, zoogdieren, insecten als slakken, alle in verschillende gradaties van lichaamsgrootte en zeldzaamheid. Hij vroeg de vertegenwoordigers in te schatten in welke mate hun organisatie beschermingsmaatregelen door de overheid voor bepaalde soorten zou ondersteunen.

Op basis van verschillende deelonderzoeken concludeert Knegtering: ‘We hebben de neiging om bepaalde groepen in het wild levende dieren eerder te beschermen dan andere. Ook de lichaamsgrootte van die dieren speelt daarbij een rol.’
(...)


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #92 Gepost op: 15 december 2012, 21:34:46
Dan moet je de zieke zeehonden ook niet meer helpen.
Of mensen doe ernstig gewond zijn en weinig overlevingskans hebben
Die krijgen ook hulp, of ze het nu reddden of niet.

Ziekte zeehonden moet je ook niet helpen nee. Het is geen met uitsterven bedreigd dier. Je bedreigt er alleen het ecosysteem mee. Zieke mensen met dieren vergelijken slaat nergens op dus daar reageer ik maar niet. Mensen hebben nogal moeite de realiteit van de natuur in te zien. En dan vooral als het gaat om beestjes die heel zielig kunnen kijken.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #93 Gepost op: 15 december 2012, 21:38:57
Ik ben overigens wel van mening dat we soms het leven van mensen ook onnodig verlengen terwijl je weet dat het uitstel van is en iemand nog langer moet lijdrn. Maar dat is een andere discussie.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #94 Gepost op: 15 december 2012, 21:39:45
Ik ben een dieren liefhebber ja.
Voor mij is mens en dier het zelfde.
Maar mischien ben ik enige die er zo over denkt
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #95 Gepost op: 15 december 2012, 21:40:25
Ik ben overigens wel van mening dat we soms het leven van mensen ook onnodig verlengen terwijl je weet dat het uitstel van is en iemand nog langer moet lijdrn. Maar dat is een andere discussie.
hier geef ik je graag gelijk in
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #96 Gepost op: 15 december 2012, 21:42:52
En dan gaan we nu weer verder on-topic over 'Johannes' ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #97 Gepost op: 15 december 2012, 21:57:56
Die deskundigen, zijn dat dezelfde deskundigen die het beest het verlossend spuitje gaven, of zijn dat weer andere?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #98 Gepost op: 15 december 2012, 22:00:54
Een granaat not done.

Precies mijn punt. Not done. Kunnen we niet maken.

Hoe dacht je dat een aangereden everzwijn aan zijn eind komt? De wildbeheerseenheden hebben weliswaar spuiten, maar dan wel in een grootkaliber. Meten met 2 maten dus.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #99 Gepost op: 15 december 2012, 22:44:16
Dat van het dat kan het Nederlandse publiek niet hebben is onzin, het probleem is dat Naturalis dan geen gaaf skelet heeft.
Het is mijns inziens ook nooit de bedoeling geweest om Johannes te redden van Naturalis, maar ja dat kun je het Nederlandse publiek niet vertellen.
Dus doen ze een reddingspoging voor het publiek.
en reken maar dat er onderling met veel geld word gesmeten waar ook anderen van profiteren, binnenkort de reddingboot Johannes Bultrug in de vaart, er kwam alleen een klink in de kabel het dier overleefde de spuit, en de media volgde het op de voet, foutje bedankt.