Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012

Auteur Topic: Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012  (gelezen 41622 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #150 Gepost op: 16 december 2012, 22:39:13
Je bedoelt dat de media af moeten spreken om de persberichten van de KNRM soms links te laten liggen? Ook al is het smul gehalte 10 op de schaal van rigther? Lijkt me een goed idee. Hoe gaan we dat aanpakken? >:D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #151 Gepost op: 16 december 2012, 22:40:59
De KNRM is de grote generator van al die media aandacht, vanaf dag 1. Persberichten vergezeld van eigen foto's en video's moesten de succesvolle redding in beeld brengen. Als de KNRM iets doet, doet ze het goed, de media aandacht kwam er.
Het is inderdaad een schande! Hoe haalt een organisatie het in zijn hoofd om een persbericht te plaatsen in combinatie met een foto'tje.... Echt, niet te geloven. (nb. Dit was uiteraard sarcastisch bedoeld)

Volgens mij doet ieder bedrijf dat toch? Als ze een mooie inzet hebben of goed werk verrichten zou ik ook een persberichtje de wereld in helpen.  ::)

Overigens, ik heb even de tientallen verwijzingen richting de knrm geteld die in een van de allereerste nieuwsberichten staan op de site van de nos... http://nos.nl/artikel/450747-bultrug-gestrand-bij-texel.html
Ik kom tot 0, overigens zie ik dat Ecomare er wel vlot bij was met zijn liveblog, en ojee, ik zie inderdaad een foto van een boot van de knrm.  ^-^
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #152 Gepost op: 16 december 2012, 22:47:47
Wat ik duidelijk wil maken aan de mensen die de media verwijten er een hipe van te willen maken is dat de hipe niet uit de lucht is komen vallen. Ik verwijt de KNRM ditmaal helemaal niets, ze hebben weer prima PR gescoord. Vooral aan het begin. Later werd het wat minder.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #153 Gepost op: 17 december 2012, 00:00:10
De KNRM is de grote generator van al die media aandacht, vanaf dag 1. Persberichten vergezeld van eigen foto's en video's moesten de succesvolle redding in beeld brengen. Als de KNRM iets doet, doet ze het goed, de media aandacht kwam er.

Dan mag dit forum ook weg, want dit brengt enkel hulpverlening in het nieuws. ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #154 Gepost op: 17 december 2012, 00:44:16
Ergo, er valt de media niets te verwijten.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #155 Gepost op: 17 december 2012, 00:50:48
Lenie t Hart: Bultrug is dood - RTV Noord

Lenie t Hart: Bultrug is dood - RTV Noord
rtvnoord·    
Gepubliceerd op 16 dec 2012
Ondanks alle inspanningen is het niet gelukt om de bultrug op de Razende Bol bij Texel in leven te houden.... - Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=116263
Samen sterk in de hulpverlening!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #156 Gepost op: 17 december 2012, 01:37:34
Het is inderdaad een schande! Hoe haalt een organisatie het in zijn hoofd om een persbericht te plaatsen in combinatie met een foto'tje.... Echt, niet te geloven. (nb. Dit was uiteraard sarcastisch bedoeld)

Volgens mij doet ieder bedrijf dat toch? Als ze een mooie inzet hebben of goed werk verrichten zou ik ook een persberichtje de wereld in helpen.  ::)

Overigens, ik heb even de tientallen verwijzingen richting de knrm geteld die in een van de allereerste nieuwsberichten staan op de site van de nos... http://nos.nl/artikel/450747-bultrug-gestrand-bij-texel.html
Ik kom tot 0, overigens zie ik dat Ecomare er wel vlot bij was met zijn liveblog, en ojee, ik zie inderdaad een foto van een boot van de knrm.  ^-^

dan zoek je niet goed. Type in op google KNRM Bultrug mislukt.

je krijgt dan 5590 resultaten,waarvan de eerste deze is:

Nieuws over knrm bultrug mislukt

Reddingsactie bultrug mislukt

NOS ‎- 3 dagen geleden

De mannen van KNRM, Ecomare en piloten van helikopter halen alles ... de gestrande bultrug op het eilandje Razende Bol bij Texel, is mislukt


KNRM en Ecomare kunnen Bultrug niet redden

http://nos.nl/audio/451415-knrm-en-ecomare-kunnen-bultrug-niet-redden.html

Dus de bewering dat er géén vermeldingen van de KNRM zijn in verband met de bultrug is makkelijk te weerleggen. Om het beestje wat te verpersoonlijken heeft de KNRM het beest zelfs "Johannus" gedoopt.

En nogmaals, ik spreek er geen schande van dat de KNRM er een goede PR op na houdt (niemand volgens mij), er is dan ook geen enkele reden om daar sarcastisch over te doen. De aanval was gericht op de media en dat vind ik niet terecht. Die doen gewoon hun werk.

Zoals deze bijdrage, waar de KNRM een pluim krijgt en de media een veeg uit de pan:

Ongefundeerd, zinloos bericht. Ik moedig iedereen aan de KNRM te steunen, super van Naturalis dat ze dit doen. De KNRM doet onwijs goed werk, zie alleen al de verschillende urenlange nachtelijke reddingsoperaties van de laatste maand. Die gasten gaan eropuit wanneer ieder weldenkend mens dat niet vrijwillig doet om anderen in nood te redden.

Het is al van de zotten dat deze aangespoelde vis landelijk nieuws is, en helemaal als er dit soort reacties komen. Ik heb het al eerder opgeschreven in dit draadje, maar ik herhaal nog maar eens dat naar mijn mening de prioriteiten van mensen die (bijvoorbeeld) stille tochten organiseren voor dit ongelukje van moeder natuur grondig misplaatst zijn. Kijk eens verder dan de neus lang is, en ga je alsjeblieft bezig houden met constructieve bijdragen aan deze planeet.

Kleine toevoeging: je hoort me dus niet zeggen dat dierenleed niet op de agenda hoort te staan, slechts dat dit gedoe rond het aanspoelen van een walvis (waar geen mens iets aan kan doen) volledig buiten alle proporties is.

En je kan niet verwachten dat als je een bericht laat uit gaan dat er van jouw vloot vijf reddingboten met behulp van een helikopter een walvis van een plaat gaan sjorren de media er niet over gaan schrijven. Dat is ook niet waarvoor je dat persbericht maakt.

En daarna, vanaf dat moment, of je dat nu wilt of niet is het beestje wereld nieuws, zelfs na zijn dood.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #157 Gepost op: 17 december 2012, 07:14:51
Kennelijk is een aangespoelde bultrug nieuws. En wie daar publicitair het meeste bij scoort het zij zo.

Wat ik walgelijk vindt is dat er over de rug van zo'n dier een strijd uitbreekt over wie er allemaal niet foute dingen heeft gedaan. KNRM die verweten wordt andere 'hulpverleners' de toegang ontzegd te hebben terwijl de politie dat heeft gedaan etc.

En wat te denken van zo'n stille tocht....... Een bultrug 'kiest' er om een of andere reden voor de ondiepte op te zoeken en aan te spoelen en kan om de een of andere reden niet meer gered worden. Dan gaat er een aantal lui vervolgens een stille tocht houden.  ::)

Wordt nog druk dan op straat, in de omgeving van de slachthuizen. En met name rond de kerst......
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #158 Gepost op: 17 december 2012, 08:39:57
"terwijl de politie dat gedaan heeft" Op last van de voorzitter van de plaatselijke commissie van de KNRM van Terschelling. Daar hebben ze een punt. Je wekt dan de schijn dat de KNRM wil voorkomen dat de "vijand" lukt, wat jou niet gelukt is en dat moet je dan nog jaren horen.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #159 Gepost op: 17 december 2012, 09:32:29
In dit geval zou niemand goed gedaan hebben. Was Lenie t' hart er als eerst geweest en was de poging misluikt (kans is groot want zo'n beest spoelt niet voor niets aan) dan zou een andere organisatie wel weer roepen dat hun het wel was gelukt. Je moet jezelf altijd boven de ander stellen.
Als er straks een vast plan ligt hoe we te werk gaan als er weer een beest aan spoelt komt er vanzelf weer iemand die zich buitengesloten voelt en die zegt dat het hem wel gelukt.

Als eerst zal men moeten gaan accepteren dat dieren dood gaan, dat heet nu de natuur en helaas deze kwam een beetje dicht bij de kant uit.

Is er iemand (misschien iemand van Noordgat zelf hier op het forum) die uit kan leggen wat het plan dat hun hadden anders was als wat al geprobeerd was. Als ik alles in de media zo lees (Die Noordgat, Sea shepperd, lenie't hart, partij voor de dieren enzv nu ook allemaal gebruiken om zich zelf om hoog te praten) is het exact het zelfde als wat al geprobeerd was dus waarom zou het nu wel lukken!

Wees trots op wat er ondernomen is en zoek elkaar op om te kijken hoe het beter kan de volgende keer maar naar elkaar schoppen helpt echt niet. En wat je ook bedenkt hoe je het ook regelt, altijd zullen er mensen blijven die het beter weten en kunnen. Door dat we nu allemaal zo gewend zijn aan media zullen we er ook zoveel mogelijk gebruik van maken om de ander af te kraken.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!