Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012

Auteur Topic: Bultrugwalvis gestrand bij Razende Bol - Den Helder 12-12-2012  (gelezen 41555 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #160 Gepost op: 17 december 2012, 09:38:05
dan zoek je niet goed. Type in op google KNRM Bultrug mislukt.

je krijgt dan 5590 resultaten,waarvan de eerste deze is:

Nieuws over knrm bultrug mislukt

Reddingsactie bultrug mislukt
Dat is selectief zoeken. ;) Omdat je het woord KNRM invoert in de zoekopdracht krijg je die automatisch als eerste hit naar voren. Dat is manipulatie van de zoekopdracht. Ik heb gezocht op de meest basic term: "bultrug gestrand" en dat is een stuk objectiever. Als ik bijvoorbeeld zoek op "bultrug gestrand lenie het hart" krijg ik 6180 resultaten.  >:D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #161 Gepost op: 17 december 2012, 09:41:11
"terwijl de politie dat gedaan heeft" Op last van de voorzitter van de plaatselijke commissie van de KNRM van Terschelling. Daar hebben ze een punt. Je wekt dan de schijn dat de KNRM wil voorkomen dat de "vijand" lukt, wat jou niet gelukt is en dat moet je dan nog jaren horen.
Hee die persoon is ook burgemeester van texel. Uit welke naam zal die gesproken hebben? Is dat uit functie of iets wat die er bij doet? Je kan het bericht altijd draaien zoals jij het wil Henk maar ik denk dat er nu gesproken is als burgemeester en niet als voorzitter van de Plaatselijke commissie van de KNRM. Maar ja dat is mijn mening weer en nu zal ik wel weer een KNRM fan zijn enzv. 98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #162 Gepost op: 17 december 2012, 09:45:01
Dat is selectief zoeken. ;) Omdat je het woord KNRM invoert in de zoekopdracht krijg je die automatisch als eerste hit naar voren. Dat is manipulatie van de zoekopdracht. Ik heb gezocht op de meest basic term: "bultrug gestrand" en dat is een stuk objectiever. Als ik bijvoorbeeld zoek op "bultrug gestrand lenie het hart" krijg ik 6180 resultaten.  >:D
Zullen we het rijtje dan even compleet maken  8) Noordgat en bultrug 7940 hits  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #163 Gepost op: 17 december 2012, 10:18:15
Juist! En de volgende keer niet zo de aandacht trekken. Ik hoor het altijd ook op wegmisbruikers. Als je aandacht wil, kun je die krijgen. Aandacht is niet altijd alleen maar leuk.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #164 Gepost op: 17 december 2012, 10:27:11
Dat is selectief zoeken. ;) Omdat je het woord KNRM invoert in de zoekopdracht krijg je die automatisch als eerste hit naar voren. Dat is manipulatie van de zoekopdracht. Ik heb gezocht op de meest basic term: "bultrug gestrand" en dat is een stuk objectiever. Als ik bijvoorbeeld zoek op "bultrug gestrand lenie het hart" krijg ik 6180 resultaten.  >:D

Nou als ik intik waar ik naar zoek manipulatie van de zoekopdracht is, het zij zo.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #165 Gepost op: 17 december 2012, 10:35:23
Hee die persoon is ook burgemeester van texel. Uit welke naam zal die gesproken hebben? Is dat uit functie of iets wat die er bij doet? Je kan het bericht altijd draaien zoals jij het wil Henk maar ik denk dat er nu gesproken is als burgemeester en niet als voorzitter van de Plaatselijke commissie van de KNRM. Maar ja dat is mijn mening weer en nu zal ik wel weer een KNRM fan zijn enzv. 98uiye

Juist. Dat denk jij, en dat staat je vrij. Maar dat is geen garantie. Er is op geen enkele manier echt uit te sluiten dat de man het belang van zijn KNRM mee heeft laten wegen. Daarom zijn er allemaal wetten die bestuurders verbieden mee te beslissen in zaken waarbij zij meerdere belangen hebben, om de schijn te vermijden dat iemand bevoordeeld wordt door verstrengeling. Daarom heeft de burgemeester in Huizen er voor gekozen geen voorzitter te worden van de plaatselijke commissie van de KNRM. De burgemeester gaat over de veiligheid en openbare orde. Net het gebied waar de KNRM ook in opereert en dat is niet kies vindt hij.

Je kan niet uitsluiten dat het voorzitterschap van de plaatselijke commissie van de KNRM hem inspireerde anderen dan de KNRM de toegang te ontzeggen, gebruikmakend van zijn bevoegdheden als burgemeester.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #166 Gepost op: 17 december 2012, 12:45:09
Tsja om precies te zijn is dit de 668'ste gemelde stranding van een walvisachtige dit jaar aan de Nederlandse kust... Wij bellen bij aantreffen Ecomare, die komen het beest (dood of levend) ophalen en soms helpen wij het dier een handje o.i.d. Ongeveer zoals hier gebeurde voordat het hele mediacircus op gang kwam en allemaal mensen, deskundigen en politici zich ermee gingen bemoeien.
I wonder what the problem is... ::)

De spijker op zijn kop:

Meldprocedure en meldingsformulier
Als het dier nog leeft, bel dan direct met S.O.S. Dolfijn in Harderwijk, tel. 06-65098576.
Is het dier dood, volg dan onderstaande stappen:
1.Noteer ter plekke:
- Vinddatum
- Vindplaats (provincie, plaats, dichtstbijzijnde strandpaal)
- Lengte, gemeten in rechte lijn van snuit tot punt van de staart. instructie >>
- Mannetje of vrouwtje? instructie >>
- Naam, adres en telefoonnummer van de melder
- Bijzonderheden, bijv. pas dood, lang dood, intact of gewond, verstrikt in net, etc.
2.Maak een digitale foto van het kadaver
(fotografeer hele dier van de onder-, boven- en zijkant).
3.Is het een bruinvis?
JA
Meld via onderstaand formulier de genoteerde gegevens door en bel vervolgens:  
Wadden, Friesland en Groningen:
Pieterburen 0595 - 52 65 26
Texel:
Ecomare 0222 - 317 741, 06 - 5157 1878

Noord-Holland:
Arnold Gronert - 06 - 11 090 236
bij geen gehoor Hans Verdaat 06 - 30 45 92 43
Zuid-Holland:
EHBZ 06 - 249 192 80
Zeeland:
EHBZ 06 - 537 636 28
NEE
Bel onmiddelijk met de Strandingencoördinator van Naturalis:
071 - 5687 600
www.walvisstrandingen.nl

Dus ja "SOS Dolfijn" en ECOMARE worden volgens mij inderdaad de afgelopen jaren als de 'experts' gezien.
Beide partijen zijn betrokken geweest bij deze bultrug.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #167 Gepost op: 17 december 2012, 13:00:04
In dit geval zou niemand goed gedaan hebben. Was Lenie t' hart er als eerst geweest en was de poging misluikt (kans is groot want zo'n beest spoelt niet voor niets aan) dan zou een andere organisatie wel weer roepen dat hun het wel was gelukt. Je moet jezelf altijd boven de ander stellen.
Als er straks een vast plan ligt hoe we te werk gaan als er weer een beest aan spoelt komt er vanzelf weer iemand die zich buitengesloten voelt en die zegt dat het hem wel gelukt.

Als eerst zal men moeten gaan accepteren dat dieren dood gaan, dat heet nu de natuur en helaas deze kwam een beetje dicht bij de kant uit.

Is er iemand (misschien iemand van Noordgat zelf hier op het forum) die uit kan leggen wat het plan dat hun hadden anders was als wat al geprobeerd was. Als ik alles in de media zo lees (Die Noordgat, Sea shepperd, lenie't hart, partij voor de dieren enzv nu ook allemaal gebruiken om zich zelf om hoog te praten) is het exact het zelfde als wat al geprobeerd was dus waarom zou het nu wel lukken!

Noordgat heeft bij Vlieland twee bultrugachtigen gered door een geul te spuiten. Ik denk dat ze dat plan hier ook hebben gehad.

Laten we het houden op Doruz zijn ondertitel : "de beste stuurlui staan aan wal".
En meestal komen ze met hun mening als het kwaad al lang en breed geschied is. Zoals in dit geval ook. Na twee dagen komt mevr t Hart nog eens aan op Texel met een plan.
Wetende dat het al lang te laat is om dat beest de redden maar ik denk voor een heel ander belang.
Ze voert al jaren een strijd voor subsidie omdat haar creche vreselijk in geldnood zit. Dit komt vooral omdat ze bezig is dieren te redden die je beter niet kunt redden om een gezonde populatie in stand te houden. Het is net als met die bultrug. Er zijn er genoeg, ga je druk maken om de beesten die met uitsterven bedreigd worden en dan vooral door het handelen van de mens.

Overigens, de burgemeester van Texel is een vrouw. Er werd hier over hem en hij gesproken  ::)


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #168 Gepost op: 17 december 2012, 13:07:35
Je kan niet uitsluiten dat het voorzitterschap van de plaatselijke commissie van de KNRM hem inspireerde anderen dan de KNRM de toegang te ontzeggen, gebruikmakend van zijn bevoegdheden als burgemeester.
In een gemeenschap als Texel kan ik me voorstellen dat er geen enkel probleem gezien wordt in de combinatie van deze twee functies. Ik zie er ook geen probleem in. De burgemeester is verantwoordelijk voro de brandweer en waarom dan ook niet betrokken bij de KNRM?

Ik denk niet dat deze burgemeester duistere motieven had bij haar beslissingen.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #169 Gepost op: 17 december 2012, 13:29:18
Noordgat heeft bij Vlieland twee bultrugachtigen gered door een geul te spuiten. Ik denk dat ze dat plan hier ook hebben gehad.

Laten we het houden op Doruz zijn ondertitel : "de beste stuurlui staan aan wal".
En meestal komen ze met hun mening als het kwaad al lang en breed geschied is. Zoals in dit geval ook. Na twee dagen komt mevr t Hart nog eens aan op Texel met een plan.
Wetende dat het al lang te laat is om dat beest de redden maar ik denk voor een heel ander belang.
Ze voert al jaren een strijd voor subsidie omdat haar creche vreselijk in geldnood zit. Dit komt vooral omdat ze bezig is dieren te redden die je beter niet kunt redden om een gezonde populatie in stand te houden. Het is net als met die bultrug. Er zijn er genoeg, ga je druk maken om de beesten die met uitsterven bedreigd worden en dan vooral door het handelen van de mens.

Overigens, de burgemeester van Texel is een vrouw. Er werd hier over hem en hij gesproken  ::)

Foutje twijfelde al of het vrouw of man was.

Maar Noordgat had dus geen ander plan als wat er al gebeurd was door andere partijen? Geul spuiten was al geprobeerd, beestje was er ook ingekomen maar opnieuw gestrand.

Dat er meerdere partijen belangen bij hebben is wel duidelijk geworden. Redden van het dier wat er na 2 dagen nog ligt lijkt mij niet nuttig meer, maar ik ben geen expert natuurlijk. Ga je dan nog wat ondernemen of de media op zoeken ben je op wat anders uit als het redden van het dier. Wil je het dier redden had je er gelijk heen gegaan en je kennis ter beschikking gesteld. Maar eerst afwachten en dan gaan roepen vind ik zwak en daar hebben er genoeg van in den helder gestaan!

Maar zolang mensen die er bij geweest zijn of mensen die er echt verstand van hebben zich hier niet laten horen kunnen we alleen maar moddergooien naar de mensen die wel wat geprobeerd hebben.

Dat zo'n beest strand en dood gaat blijft heel natuurlijk maar dat is moeilijk onder ogen te zien!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!