Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2012/2013

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2012/2013  (gelezen 68868 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #200 Gepost op: 31 december 2012, 13:47:33
320 kilo illegaal vuurwerk Rotterdam Hoogvliet

http://www.politie.nl/nieuws/2012/december/31/07-320-kilo-illegaal-vuurwerk-garagebox-rotterdam-hoogvliet.html
Laatste update: 31-12-2012 | 11:54

Rotterdam - Dankzij een anonieme tip heeft de politie in een garagebox aan de Stolpmand heeft de politie 320 kilo zwaar illegaal vuurwerk gevonden. Een 21-jarige man uit Spijkenisse en een 27-jarige Rotterdammer zijn aangehouden.

Twee mannen werden op heterdaad betrapt toen zij bij deze garagebox vuurwerk aan het verhandelen waren. Ook in de woning en de voertuigen werd vuurwerk aangetroffen. Naast het illegale vuurwerk is ook een grote hoeveelheid contant geld in beslag genomen. Het vuurwerk wordt vernietigd
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #201 Gepost op: 31 december 2012, 14:48:01
44 Mortierbommen Krimpen aan den IJssel

http://www.politie.nl/nieuws/2012/december/31/07-44-mortierbommen-krimpen-aan-den-ijssel%5B2%5D.html
Laatste update: 31-12-2012 | 12:45

PRRWensing ‏@PRRWensing
#Vuurwerkvangst #toernooi #krimpen. Het zal deze #ON12 daar iets stiller zijn. Pv opgemaakt door #vuurwerkteam. pic.twitter.com/jwkbm6eH
19:37 uur - 29 Dec 12

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #202 Gepost op: 31 december 2012, 15:05:55
Goede vangst. Dat dit soort spul in handen kan komen van particulieren  >:(


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #203 Gepost op: 31 december 2012, 15:24:10
Prio 1 OPM747 woningbrand Meeuwenstraat Spanbroek

31-12-2012 Spanbroek
De brandweer van Opmeer rukt met spoed uit voor een woningbrandje aan de Meeuwenstraat in Spanbroek. Toen de TS en de SIV ter plaatse waren, bleek het te gaan om een rieten mandje dat vlam had gevat door kinderen die binnen op hun slaapkamer vuurwerk afstaken. De hoofdbewoner heeft hetheeft het zelf geblust en wist erger te voorkomen. De brandweer kon na 5-10 minuutjes weer terug naar de kazerne.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #204 Gepost op: 31 december 2012, 15:57:47
112HM ‏@112HM

Bij een gebouwbrand aan de Eendrachtsweg in Gouda worden de hulpdiensten bekogeld met vuurwerk door wat jongeren.. #respectloos #handenaf

31 december 12 om 15:10
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #205 Gepost op: 31 december 2012, 16:08:23
PetersHotnews.nl ‏@petershotnews

Brandweer Vinkeveen niet kunnen blussen, jongeren hebben vuurwerk naar de brandweer gegooid. Speeltoestel kerklaan... Triest...

31 december 12 om 2:40 's middag
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #206 Gepost op: 31 december 2012, 16:11:38
Martin van Norel ‏@MartinvNorelRTL

Weermensen voorspellen vanavond windkracht 5. Volgens vuurwerkbesluit mag er dan geen professioneel vuurwerk worden afgestoken.
31 december 12 om 15:32 's middags

KNMI Waarschuwingen 0 - 48 uur gevaarlijk weer (code geel)

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/overzicht_waarschuwingen.html



Vanavond zware windstoten in het noordwesten en noorden van het land
Met name in de kustgebieden van de de provincies Noord-Holland, Friesland en Groningen komen er tot in de nacht zware windstoten voor met snelheden van 75 tot 85 km/uur. Tijdens de jaarwisseling kunnen, ook elders in het land, de windstoten voor problemen zorgen bij het afsteken van vuurwerk.

Uitgifte: 31/12/2012 15:53 uur LT
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #207 Gepost op: 31 december 2012, 16:29:30
;D

Dit is nu al mijn internetfail van de dag.

Dacht je nu echt dat al die duizenden criminelen in Nederland die op dit moment illegaal professioneel vuurwerk in bezit hebben zich hier aan gaan houden?

Kom niet meer bij.


Wortel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #208 Gepost op: 31 december 2012, 16:42:29
Martin van Norel ‏@MartinvNorelRTL

Weermensen voorspellen vanavond windkracht 5. Volgens vuurwerkbesluit mag er dan geen professioneel vuurwerk worden afgestoken.
31 december 12 om 15:32 's middags

;D

Dit is nu al mijn internetfail van de dag.

Dacht je nu echt dat al die duizenden criminelen in Nederland die op dit moment illegaal professioneel vuurwerk in bezit hebben zich hier aan gaan houden?

Kom niet meer bij.

Volgens mij betekend het zoiets als: veel mensen willen dat consumentenvuurwerk wordt verboden en ipv daarvan professioneel vuurwerk, maar op zo'n avond als vanavond gaat het professionele vuurwerk ook niet door.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #209 Gepost op: 31 december 2012, 17:12:58
Als ik naar de verkoop van consumenten vuurwerk kijk dan ben ik van mening dat niet zo heel veel mensen tegen het afsteken van consumenten vuurwerk zijn. Ik denk dat men vooral tegen het afsteken van illegaal vuurwerk is en dat kun je niet verder verbieden dan nu het geval is. Als ik hier al met een volwassen buurman zit die in bijzijn van de kinderen van 10 / 12 jaar de cobra 6 bommen overdag op een speelterreintje staat af te steken dan vind ik dat je niet helemaal in je bovenkamer bent om nog niet te spreken over het feit dat je ruiten in de sponningen staan te rammelen.

Het is dus niet voor niks verboden maar om daarmee ook tegen consumenten vuurwerk te zijn....tuurlijk nadat ik een jaar of 10 een sierfontein in mijn gezicht kreeg (wat onwijs goed afliep) kijk ik liever naar wat de buren de lucht in jagen maar omdat het een keer bij mij fout ging ben ik nog niet tegen consumenten vuurwerk (ja dat van mij was legaal) en ik denk het merendeel van de ruim 50000 klagers bij groenlinks ook niet direct.
Ik denk dat er veel harder opgetreden moet worden tegen de leeghoofden met illegaal vuurwerk en dan heb ik het over het bezit van nog niet eens over de handel in, daar moeten gewoon gevangenisstraffen voor gegeven worden( uitzitten vanaf de kerst tot na nieuwjaarsdag).
Voor het bezit / afsteken van illegaal vuurwerk een boete van 220 euro per kilo (tot 5 kilo daarboven ben je automatisch handelaar) en innen tot de dader er desnoods zijn auto ervoor moet verkopen, daarbij ook of misschien wel vooral, de pakkans proberen te vergroten.

Voor het afsteken van alle vuurwerk buiten de geeigende tijden ook een douw van 220 euro en niks HALT afdoening dan zal de overlast hopenlijk een behoorlijk stuk afnemen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend