Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2012/2013

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2012/2013  (gelezen 68863 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #220 Gepost op: 31 december 2012, 20:47:48
Vanmiddag even een stel jongelui aangesproken op hun misbruik met vuurwerk. Diverse putten, prullenbakken e.d. moesten geloven aan hun spontane acties.
Toen ze echter met vuurwerk op anderen begonnen te schieten was voor mij de maat vol. Ik heb ze vriendelijk, doch dringend, verzocht te stoppen met dat soort ongein en ze boden hun excuses aan voor hun wangedrag.

Uiteraard had ik dit voorval bij de politie kunnen melden, maar vroeger was ik zelf ook niet de braafste.

tja... we weten nu wat wij vroeger fout deden..

Heeeeel herkenbaar :)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #221 Gepost op: 31 december 2012, 20:57:00
@TommyGun,

Jouw potjes zijn illegaal.

Met nadruk op.

Jij houdt dus gewoon de illegaliteit omtrent dit gedoe in stand. Jij bent dus gewoon fout bezig.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #222 Gepost op: 31 december 2012, 22:01:54
Enorme schade vuurwerkbom Dordrecht
31-12-2012  |  12:41


Een vuurwerkbom in de Dordtse wijk Sterrenburg heeft zondagavond enorme schade aangericht in de omgeving.

De bom is afgestoken in de Wittenstein, op een parkeerterrein bij voetbalvereniging Wieldrecht.
Op de plek waar de vuurwerkbom heeft gelegen is een kleine krater ontstaan. De schade aan het kantine-gebouw, 50 meter verderop, is enorm. De voetbalvereniging ligt tegen een woonwijk aan. Ook daar zijn de mensen enorm geschrokken.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/31-12-2012/enorme-schade-vuurwerkbom-dordrecht
Enorme schade door vuurwerkbom Dordrecht +VIDEO

Enorme schade door vuurwerkbom Dordrecht +VIDEO
rtvrijnmond·      
Gepubliceerd op 31 dec 2012
Een vuurwerkbom in de Dordtse wijk Sterrenburg heeft zondagavond enorme schade aangericht in de omgeving. Lees meer: Enorme schade door vuurwerkbom Dordrecht +VIDEO
Samen sterk in de hulpverlening!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #223 Gepost op: 31 december 2012, 22:26:00
station Heeze vernield door zwaar vuurwerk
HEEZE - Het station van Heeze (Brabant) is maandag aan het eind van de middag door zwaar vuurwerk beschadigd. Tientallen ruiten van een voetgangerstunnel vlogen eruit.

Dat meldden de politie. Treinen konden een half uur niet stoppen en moesten daarna enige tijd langzaam rijden in verband met het opruimen van alle scherven.

Dat zei een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail. De rommel is nu weg en de ruiten worden later vervangen.

Eerder op de dag belandde in Heeze ook al een ijzeren glijbaan door de ontploffing van vuurwerk op het dak van een woning. Dat blijkt uit berichten op Twitter.
http://www.nu.nl/binnenland/2994151/station-heeze-vernield-zwaar-vuurwerk.html


TommyGun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #224 Gepost op: 31 december 2012, 22:39:56
@TommyGun,

Jouw potjes zijn illegaal.

Met nadruk op.

Jij houdt dus gewoon de illegaliteit omtrent dit gedoe in stand. Jij bent dus gewoon fout bezig.

Ik zie het alweer, genoeg moraalridders hier. Maar goed, alvast de beste wensen allemaal en sterkte / succes aan de hulpverleners komende uren.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #225 Gepost op: 31 december 2012, 22:52:39
Ik zie het alweer, genoeg moraalridders hier.
Sorry maar illegaal = illegaal. Verder een goede jaarwisseling gewenst


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #226 Gepost op: 31 december 2012, 22:54:23
Jongetje (10) zwaargewond na vuurwerk in kraag
SCHERPENZEEL - Een 10-jarig jongetje is in Scherpenzeel op oudjaarsavond zwaargewond geraakt door vuurwerk.
 
Het slachtoffertje stond samen met familie en vrienden op straat om vuurwerk af te steken toen een stuk vuurwerk ontplofte in de kraag van zijn jas. Hoe het vuurwerk in de kraag van de jongen belandde is nog niet duidelijk, maar het gaat om een ongeluk. Dat meldt de politie.
 
Het slachtoffertje is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Zijn rug is ernstig verbrand maar hij is niet in levensgevaar.

www.112vallei.nl


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #227 Gepost op: 31 december 2012, 22:54:42
Ik zie het alweer, genoeg moraalridders hier. Maar goed, alvast de beste wensen allemaal en sterkte / succes aan de hulpverleners komende uren.

Nou, ik denk niet dat je het onder moraalridders moet gaan plaatsen. Hoewel ik vroeger zelf ook genoeg illegaal vuurwerk heb afgestoken, ben ik tot bezinning gekomen, puur vanwege de schade welke dat soort vuurwerk kunnen aanrichten. Als een sierpot in Nederland niet als legaal wordt gezien, dan zal er waarschijnlijk een ander soort kruit inzitten, mogelijk flashkruit wat in Nederland verboden is.

Maar nou wil ik gewoon uit belangstelling vragen, wat de extra bijdrage van sierpotten uit België is, ten opzichte van in Nederland goedgekeurde sierpotten?
Is het vuurwerk mooier? Of geeft het een soort kick, zoals men krijgt van het afsteken van illegale knallers?

Desalniettemin wens ik je een veilig en gezond nieuwjaar.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #228 Gepost op: 31 december 2012, 22:56:19
Ik zie het alweer, genoeg moraalridders hier. Maar goed, alvast de beste wensen allemaal en sterkte / succes aan de hulpverleners komende uren.
Hoe wil je het dan goed praten dat jij mee werkt aan dit soort handel?
Je pleegt in feite een misdrijf door die handel uit Belgie in te voeren.


TommyGun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #229 Gepost op: 31 december 2012, 23:09:25
Omdat er een paar grammetjes meer in zit, nou... wat een crimineel ben ik nu zeg  :'(

En een kick? Neh, het is er VEEL goedkoper en dat het mooier / zwaarder is, is simpelweg leuk meegenomen.

Woon vlak op de grens dus het is zo gehaald.