Altijd 'mooi' hoe illegaal vuurwerk altijd als gevaarlijk wordt afgedaan en dat de bezitters leeghoofden zijn.
Dus die paar sierpotjes van mij uit België (dus illegaal...) zijn levensgevaarlijk
Misbruik / gevaarlijke acties moeten bestraft worden, maar dat kan ook met legaal vuurwerk gedaan worden.
Die sierpotjes van jou zijn dus niet goedgekeurd voor de NL markt, bevatten waarschijnlijk te veel kruid of een in NL niet toegestane samenstelling. Ik beweer nergens dat het onveilig is maar als naar de NL maatstaven voldoet het niet.
De keuring is er niet voor de kat zijn k*t en bedoeld om slachtoffers te voorkomen of in elk geval te beperken.
Dat er met legaal vuurwerk ook het nodige fout kan gaan heb ik aan den lijve mogen ondervinden waarmee een keuring dus niet per defenitie zegt dat het veilig is, ook al deed ik naar mijn mening niks verkeerd en alles veilig toch kwam ik aan de beurt.
Als je dus bewust je vuurwerk uit een buurland haalt en daarmee bewust illegaal vuurwerk inkoopt neem je bewust een extra risico en ben je m.i. per defenitie stom bezig (leer je wel als je slachtoffer wordt wat ik je overigens niet toe wens) daarkomt bij dat je waarschijnlijk ook de ergernis van anderen op je nek haalt en alleen omdat het "mooier" is ??
Dat je met domme / gevaarlijke acties anderen ook ingevaar kunt brengen met legaal vuurwerk zal ik niet tegenspreken maar dan heb je het over een gebrek aan verantwoordelijkheid bij het afsteken en niet over bewust vuurwerk importen wat niet aan de bij ons gestelde eisen voldoet.
Ik blijf er dus bij dat iemand die zich bezig houd met het afsteken / verhandelen van illegaal vuurwerk een leeghoofd is evenals iemand die met legaal vuurwerk experimenteerd, gooit of er anderzins onverantwoord mee omgaat.