Zeer grote brand (winkel) Hoofdstraat - Tolbert 14-12-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (winkel) Hoofdstraat - Tolbert 14-12-2012  (gelezen 6071 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Reactie #10 Gepost op: 14 december 2012, 10:30:11
Dat mag maar ik zou er niet van uitgaan daar het op de eerst foto tot halverwege de kozijnen zit.

Ik dacht dat je met One-7 ook gewoon water kon geven in plaats van alleen schuim...

Of hebben alle ingezette eenheden One-7 gebruikt zodat het schuim niet uit het pand werd gespoeld?
Alles komt goed!


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #11 Gepost op: 14 december 2012, 10:30:35
wij noemen dat one seven!! ;D ;D
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Reactie #12 Gepost op: 14 december 2012, 10:54:57
;D ;D

Ach, hoe je het noemt maakt mij niet uit. Het gaat mij meer om de kritische noot naar het gebruik van one seven.

En dan met name het gebruik en effect bij een wat verder ontwikkelde brand zoals deze.

Is er nou echt een merkbaar snellere blussing of staat het wel mooi een dik pak schuim op straat?
Of hadden we in verband met de kosten en overlast misschien toch beter water kunnen gebruiken?

Met overlast bedoel ik:
- Alles schoonmaken (met water) na de inzet.
- Slecht zicht op de overblijfselen van de brand.
- Gevaar van struikelen of verzwikken van de enkel bij zo'n dik pak schuim.
- Vervuiling van het HWA stelsel.
- Vervuiling van het oppervlaktewater (mits van toepassing).
- Vervuiling van de ingepakte belendingen.
- enz. enz..
Alles komt goed!


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #14 Gepost op: 14 december 2012, 11:17:41
wel een verwarrende foto ,hij spuit van de brand af  ;)
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Reactie #16 Gepost op: 14 december 2012, 11:31:10
De foto bij de Telegraaf doet mij toch wel weer goed, we gaan toch maar over op water... 098uo

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21156430/__Grote_brand_in_Tolbert__.html

Maar waarom in eerste instantie dan zo'n enorme lading one seven neerleggen, terwijl je weet dat het pand al verloren is...
Of was er nog het idee om iets te kunnen redden bij aankomst?

Als ik de foto zie waarbij een brandweerlid zijn straal op de belending richt, was er mijn inziens al in een vroeg stadium bij de bevelvoerder bekend dat er niets te redden viel.
Alles komt goed!


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #17 Gepost op: 14 december 2012, 11:42:09
De foto bij de Telegraaf doet mij toch wel weer goed, we gaan toch maar over op water... 098uo

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21156430/__Grote_brand_in_Tolbert__.html

Maar waarom in eerste instantie dan zo'n enorme lading one seven neerleggen, terwijl je weet dat het pand al verloren is...
Of was er nog het idee om iets te kunnen redden bij aankomst?

Als ik de foto zie waarbij een brandweerlid zijn straal op de belending richt, was er mijn inziens al in een vroeg stadium bij de bevelvoerder bekend dat er niets te redden viel.
ik heb bij meerdere korpsen gevraagd waarom er vaak schuim op word gegooid met een brand in een vergelijkbaar stadium als deze. Maar deze geven aan dat ze dit niet echt leren. Onder het moto spuiten maar word er een poging gedaan te blussen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 14 december 2012, 11:53:21
Veiligheidsregio ZHZ @VRZHZ

#NL-Alert voor eerst in Nederland ingezet bij zeer grote brand in Tolbert (Gr). Kijk voor uw mobiel op instelhulp. instelhulp.nlalert.nl LdO
11:31am · 14 Dec 12 ·


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #19 Gepost op: 14 december 2012, 14:57:36
Veiligheidsregio ZHZ @VRZHZ

#NL-Alert voor eerst in Nederland ingezet bij zeer grote brand in Tolbert (Gr). Kijk voor uw mobiel op instelhulp. instelhulp.nlalert.nl LdO
11:31am · 14 Dec 12 ·

Heeft iemand het bericht ontvangen en zo ja, wat was het bericht?