We weten inderdaad dat de incidentie heel erg laag is. De nadruk bij kinderen is het herkennen van een acuut zieke kind en het voorkomen van een circulatoire arrest door o.a. adequate oxygenatie en vocht resuscitatie. Zorg er dus voor dat je niet in een reanimatie setting komt want dan loop je vreselijk achter de feiten aan. Het is natuurlijk een zeer gevoelig onderwerp en ik propageer geen abstinatie maar men kan zich afvragen welke nut het heeft gezien de overlevingskansen van een circulatoire arrest bij kinderen secundair aan een A of B probleem.
CM
Helemaal mee eens, maar dat was volgens mij niet het punt, als je dan toch in die setting terecht komt en je aangepaste reanimatie protocol met meer nadruk op beademingen heeft niet het gewenste effect gehad en je krijgt een AED in je handen, wat dan. Wat zou een afweging zijn om hem niet in te zetten. (behalve inderdaad het nut gezien de overlevingskansen, maar dat kun je je bij meerdere groepen slachtoffers afvragen).
Overigens kleine noot, geen kritiek, ik kon je post volgen, maar het is het eerstehulp/lotus topic
dus discussie mag in "lekentaal" toch?