AED bij kinderen

Auteur Topic: AED bij kinderen  (gelezen 48440 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #150 Gepost op: 8 januari 2013, 19:50:08
Klappen & Koelen.

Voor al het andere is geen bewijs.

Expert

Kun je de link sturen, want ik heb hem niet gezien

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 9 januari 2013, 06:50:03

Kun je de link sturen, want ik heb hem niet gezien

Een link….? Jij hebt niets gezien..?

Misschien wordt het tijd dat je zelf eens met je neus de boeken in duikt.

Expert.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #152 Gepost op: 9 januari 2013, 10:15:14
Een link….? Jij hebt niets gezien..?

Misschien wordt het tijd dat je zelf eens met je neus de boeken in duikt.

Expert.

Ik heb inmiddels zelf al de link naar de zembla uitzending gevonden.
Maar toch bedankt voor de verwijzing

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 9 januari 2013, 19:58:48

Ik heb inmiddels zelf al de link naar de zembla uitzending gevonden.
Maar toch bedankt voor de verwijzing

EHBO-er,

Met opmerking aangaande evidence ten aanzien klappen en koelen verwees ik naar de literatuur.

In de uitzending van Zembla, waarvan ik link overigens heb toegevoegd in het discussie topic "Assistentie Ambulance bij Reanimatie" zul je hier erg weinig over horen.

Expert.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #154 Gepost op: 10 januari 2013, 23:08:57
Joffry,

Op zich een prima verhaal. Ik plaats wel kanttekeningen bij de zin; "Het zijn algemeen aanvaarde richtlijnen die bijgesteld worden wanneer er voldoende bewijs is". Het is juist dat het algemeen aanvaarde richtlijnen betreft, echter bewijsvoering in het kader van reanimatie is buitengewoon summier. Er is in algemene zin evidence voor geïndiceerde vroegtijdige defibrillatie en post-rescucitatie koelen. Al het andere is onderwerp van diepgaande discussie bij gebrek aan bewijs.

Expert.

mee eens, reageer beetje klaat maar de discussie omtrent de AED en Burger BLS AED had mijn aandacht van de bovenstaande discussie behoorlijk afgeleid merk ik ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #155 Gepost op: 10 januari 2013, 23:18:50
Joffry,

Op zich een prima verhaal. Ik plaats wel kanttekeningen bij de zin; "Het zijn algemeen aanvaarde richtlijnen die bijgesteld worden wanneer er voldoende bewijs is". Het is juist dat het algemeen aanvaarde richtlijnen betreft, echter bewijsvoering in het kader van reanimatie is buitengewoon summier. Er is in algemene zin evidence voor geïndiceerde vroegtijdige defibrillatie en post-rescucitatie koelen. Al het andere is onderwerp van diepgaande discussie bij gebrek aan bewijs.

Expert.

Een interessant plaatje over wat je zegt:

CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #156 Gepost op: 10 januari 2013, 23:27:04

mee eens, reageer beetje klaat maar de discussie omtrent de AED en Burger BLS AED had mijn aandacht van de bovenstaande discussie behoorlijk afgeleid merk ik ;-)

Is het werkelijk? Nou.., daar had nu helemaal geen last van.

Expert

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 11 januari 2013, 00:22:00
Is het werkelijk? Nou.., daar had nu helemaal geen last van.

Expert

Komt misschien wel door je helicopter view ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 20 januari 2013, 13:41:25
Ik kan binnen twee uur iemand de handelingen aanleren, maar het voorbereiden op een daadwerkelijke inzet is een ander verhaal.
Volgens mij staat er tenminste 4 uur voor de basisopleiding BLS/AED, althans volgens de richtlijnen van de NRR.

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 21 januari 2013, 09:45:01
Volgens mij staat er tenminste 4 uur voor de basisopleiding BLS/AED, althans volgens de richtlijnen van de NRR.

Inderdaad: dat is minimaal 4 uur voor maximaal 6 cursisten (volgens richtlijnen NRR)
Eén op 1 zal het wel lukken met twee uurtjes. Of dit volgens de richtlijnen gaat zijn, laat ik in het midden. Of deze persoon na een paar weken nog steeds effectief kan reanimeren ook.  998765

Of een cursusje van 4 uur met een jaarlijkse herhaling en een 4 uur durend avondje voor kinder-BLS in totaal voldoende gaat zijn om efficient op kinderen te reanimeren, dat is de kern van deze discussie!
vrijwilliger instructeur