Koninklijke crashtender

Auteur Topic: Koninklijke crashtender  (gelezen 17229 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #30 Gepost op: 28 maart 2005, 10:20:13
je gaat me toch niet vertellen dat het verhaal waar is hè  :-\
Ik kan jullie zegen dat dit echt waar is.
Hij is namelijk ook al op luchthaven Zestienhoven gezien.
En inderdaad Vrijdag wordt hij aan de pers getoond op Vlb Soesterberg.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 28 maart 2005, 10:28:29
maar ook het verhaal van het koninklijk huis?  ???
En zoja,wie gaan dat ding bemannen dan?
Als ze nog iemand zoeken  ;D ;D

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #32 Gepost op: 28 maart 2005, 10:35:54
Zoals bekend worden de komende jaren enkele vliegbases van de Luchtmacht gesloten. Als gevolg daarvan is een kleine overcapaciteit ontstaan van de nieuwe E-One crashtenders.

Aan een van deze crashtenders heeft de Luchtmacht  daarom een nieuwe bestemming gegeven. Hij gaat dienst doen voor het koninklijk huis. De meeste binnenlandse vluchten van de leden van het koninklijkhuis zijn van tevoren gepland. Om verzekerd te zijn van voldoende bluscapaciteit zal deze crashtender op het aankomstvliegveld aanwezig zijn.

Ter gelegenheid van het 25-jarig ambtsjubileum van Koningin Beatrix wordt deze crashtender volgende maand in gebruik genomen.
Het bijzondere van deze crashtender is de kleur. Hij is niet meer Luchtmacht-geel, of Schiphol-rood, maar uiteraard Oranje.

Speciaal voor deze gelegenheid is er aanstaande vrijdag een mogelijkheid om dit exemplaar te fotograferen op Vliegbasis Soesterberg, 's morgens tussen  10.30 en 11.30 uur. Melden bij de hoofdingang van de vliegbasis.

De groeten van

Joop

Allereerst, het getoonde voertuig is van de vliegbasis Twente, gaat deze dicht??

Ten tweede, er staat dat dit voertuig aanwezig zal zijn om voldoende capaciteit te creeren, bij aankomst van het koninklijke vliegtuig.
Houdt dat dus in dat er normaal een onderbezetting van capaciteit is op het vliegveld, en aangezien het vliegtuig steeds ergens anders land, op alle vliegvelden??

Lijkt me een mailtje naar Minister Remkes waard.... :-\

Bart S

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 28 maart 2005, 10:36:43
maar ook het verhaal van het koninklijk huis?  ???
Als ze nog iemand zoeken  ;D ;D

De wagen wordt in eerste instantie bemenst door personeel van de Brandweer VLB Soesterberg. Hoe dat gaat als de basis straks gesloten is is nog niet helemaal duidelijk.

Helaas moet ik vrijdag werken, maar anders was ik zeker gekomen!   ;D

Groetjes,

Bart

Rene112

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 28 maart 2005, 10:37:27

Zie je wel!  Ik twijfelde eerst ook een beetje of het niet een grap van Joop zou zijn.

Maar een maand of 4 geleden hoorde ik tijdens een bezoekje aan de marinebrandweer (De Kooy) ook dat er een speciale oranje E-One kwam..... en het klopt nu dus!

groeten,
René de Caluwé

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #35 Gepost op: 28 maart 2005, 10:38:19
De wagen wordt in eerste instantie bemenst door personeel van de Brandweer VLB Soesterberg. Hoe dat gaat als de basis straks gesloten is is nog niet helemaal duidelijk.

Helaas moet ik vrijdag werken, maar anders was ik zeker gekomen!   ;D

Groetjes,

Bart

En als Beatrix dan op Groningen moet landen, gaat de E-one effe met prio 1 naar Groningen??? :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #36 Gepost op: 28 maart 2005, 10:39:48
En ik geloof er nog steeds geen jota van.... Zou me niet verbazen als de luchtmacht en RVD samen zouden spannen om een 1 april grap uit te halen met de hele vaderlandse pers.....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Bart S

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 28 maart 2005, 10:40:01
Allereerst, het getoonde voertuig is van de vliegbasis Twente, gaat deze dicht??

Jazeker, zowel de VLB Soesterberg als de VLB Twenthe worden gesloten in het kader van de bezuinigingen. De reden dat er een Twenthse E-One is gepakt is dat de VLB Soesterberg nog niet over dit voertuig beschikt.

Groeten,

Bart

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #38 Gepost op: 28 maart 2005, 11:17:13
maar ook het verhaal van het koninklijk huis?  ???
Als ze nog iemand zoeken  ;D ;D
De bemanning bestaat uit mensen die vrijkomen van de gesloten vliegbasis.
Verder weten ze vaak al waar het vliegtuig land van de koninklijkefamilie, zodat het voertuig daar dan al staat.
En de capaciteit is altijd al voldoende op de Nederlandse vliegvelden. Maar het is gewoon een stukje extra beveiliging.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 28 maart 2005, 11:24:13
Maar mensen verklaar het groen aan de bomen dan eens!!!
ACH & HBT