Hallo rode broeders en zusters,
De jaarwisseling komt er weer aan en voor sommige politiemensen betekent dat voetblok staan. Voetblok wil zeggen: preventief op een hotspot staan. Met een beetje geluk wordt je afgelost, maar het kan ook zomaar dat je er 8 uur staat.
Als je voetblok staat heb je de keus tussen twee slechte opties.
1) Op een afstandje van de groep dronken mensen gaan staan, zodat je niet vol in de rook staat, maar je vrijwel zeker doelwit van zwaar vuurwerk wordt.
Of 2) in/bij de groep gaan staan, waardoor je wat minder vuurwerk om je oren krijgt (sommigen, maar zeker niet allemaal, zijn wat terughoudender met vuurwerk gooien als hun eigen vrienden/familie geraakt kunnen worden), maar wel vol in de rook staat.
Vaak kiezen we er voor om in de groep en dus helaas ook in de rook te gaan staan. De vorige keer heb ik 2 dagen lang zwart slijm op lopen hoesten. Dit lijkt me niet echt bevorderlijk voor je gezondheid. Nou hebben we voor hennepkwekerijen P3 maskers ivm het stof.
Heeft dat ook zin tegen rook van vuur en vuurwerk of helemaal niet? En zo nee, wat zou ik dan eventueel wel kunnen gebruiken? Ben eventueel nog wel bereid om voor 10-20 euro zelf wat aan te schaffen als me dat geasfaleerde longen scheelt.