Brandweer rukt uit met lege C2000 accu

Auteur Topic: Brandweer rukt uit met lege C2000 accu  (gelezen 3304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kevke

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 april 2005, 15:41:37
Wat ik niet begrijp hebben ze dan Mobie in de wagen zitten  ? En zo niet je kant toch elke porto die je hebt bij ons in Laren zijn dat er 6 per wagen op TMO zetten en in melden bij de AC

Dat is dus niet zo zeker...ik weet niet hoe het in IJsselland is maar als je naar Zeeland kijkt, daar krijgt met alleen maar portofoons. De dekking van het netwerk is blijkbaar zo goed dat met overal portofoondekking heeft en mobilofoons overbodig zijn.

Greetzzz,
Kev.


Bart S

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 5 april 2005, 20:24:43
Van alle zes??  :o

Henk
Euh.....  goeie! Heb iets te snel gereageerd... :-[ :-X

Bart


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #12 Gepost op: 8 april 2005, 16:54:37
Dat is dus niet zo zeker...ik weet niet hoe het in IJsselland is maar als je naar Zeeland kijkt, daar krijgt met alleen maar portofoons. De dekking van het netwerk is blijkbaar zo goed dat met overal portofoondekking heeft en mobilofoons overbodig zijn.

Greetzzz,
Kev.

Hang me er niet voor op, maar ik heb begrepen dat op termijn ( weet niet welke 8) )er ook mobilofoons in de voertuigen komen. Momenteel worden de analoge mobilofoons nog gebruikt voor het ontvangen van tooncodes om sleutelkluisje te openen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #13 Gepost op: 18 april 2005, 15:09:11
de C2000 portos zijn voorzien van een ''slime '' lader, deze ontlaad de accu om hem vervolgens op te laden, dit herhaalt hij regelmatig,dit is dus geen bedienfout, maar gewoon een eigenlijk nare eigenschap van de lader, overigens goed bedoeld, want zo gaan de accu's het langst mee, maar zit de porto dus net in de ontlaadcyclus heb je gewoon even pech, het probleem is bekend, en wordt dus ook aan gewerkt, hoe de status momenteel is, is mij niet bekend.

Bij ons in de regio (Motorola porto's) hebben ze de volgende, tijdelijke, oplossing:
Op de batterij zitten aan de binnenkant drie contactpunten. Door het middelste contactpunt af te plakken met een stukje tape, wordt het intelligente impress mechanisme uitgeschakeld. Hierdoor zal de batterij normaal geladen worden en zal de laadindicatie in het venster van de portofoon de juiste batterijlading aangeven.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #14 Gepost op: 18 april 2005, 23:34:07
Bij ons in de regio (Motorola porto's) hebben ze de volgende, tijdelijke, oplossing:
Op de batterij zitten aan de binnenkant drie contactpunten. Door het middelste contactpunt af te plakken met een stukje tape, wordt het intelligente impress mechanisme uitgeschakeld. Hierdoor zal de batterij normaal geladen worden en zal de laadindicatie in het venster van de portofoon de juiste batterijlading aangeven.


hoorde toevallig vanavond het zelfde advies via de regio, wel wordt geadviseert om dun linnen tape te gebruiken (wordt o.a. gebruikt bij het vervaardigen van luxaflex), i.v.m. de sterkte van de tape en eventueel door slijten.
Nemo me impune lacessit